Ja herlig få med unga. Nydelig jente. Men bolle med sjokolade er feil, rosin skal det være.Spiritofwinter wrote: 13 Jun 2026 18:04 Etter en rolig dag på hjemmekontor i går så ble det lagt opp til en tur inn til hytta for å klargjøre litt til pre-sommer tur neste uke. Siden været var fint og det kun var meg og jentungen som skulle, så fikk jenta beskjed om at alt hun trengte måtte passe i en 15l pakkpose, så skulle vi kjøre Norden til hytta. Ikke lett for jente snart 12 å pakke alt hun trenger av klær og skincare i en pakkpose, men det gikk.
Heller enn å kjøre enkleste vei så ble det litt småveier på kryss og tvers, slik som man normalt sett gjør på MC. Skal jentungen være med på MC så skal hun få oppleve det på skikkelig vis.
Første stopp ble på paddeland, vel halveis til hytta, greit å ikke pushe for lange strekk.
20260612_164433.jpg
Primært stoppet vi her for at hun skulle strekke på beina og se til at det gikk bra å kjøre videre.
Neste stopp ble på Grodås, det begynte å bli lite bensin på Norden, så full tank på YX og en liten pause for å spise sjokoladebolle.
20260612_170355.jpgSnapchat-1995415691.jpg
Ikke lenge etter var vi inne på hytta og jentungen var fornøyd med kald. Hun hadde fått beskjed om å kle på seg, men tydeligvis ikke nok.
Etter litt ordning på hytta og en god nattesøvn så skulle vi i dag kjøre hjem igjen. Jentungen var klar for ny runde og ville heller ikke denne gangen kjøre korteste vei. Da ble det å kjøre retning Stryn og svinge av mot Panoramaveien. Måtte ha en liten fotostopp på utsiktspunktet selvfølgelig, passe på at det ser bra ut til neste helg.
20260613_135900.jpg20260613_135908.jpg
Hjelmen som jentungen har brukt siste sesongene ser fin ut med navn og div, men begynner å bli for liten, muligens siste turen med denne nå.
20260613_140132.jpg
Vel over Panoramaveien så svingte vi av mot Nordfjordeid, der var det mindre regn, så da ble det sjokoladebolle på CirkleK.
20260613_143701.jpg
Når vi etterpå skulle kjøre videre hjemover så passet det ikke helt med fergetidene, så jeg sa at enten kunne vi kjøre ca 30 min til fergekaia og vente, eller så kunne vi kjøre den vel time lange omveien rundt fjorden og ikke ta ferge. Det var klar tale fra jentungen, vi kjører rundt!
Som sagt så gjort, heller enn Stigedalen (som er full av veiarbeid for tiden), så siktet vi oss inn på Mogrenda og over Hegjabyda til Kalvatn, Austefjorden, Volda og så tilbake til Ørsta.
Vel hjemme på jenta sin lengste MC tur så langt så konkluderte vi med at det gikk bedre og bedre jo lengre vi kjørte og jo mer erfaring hun får, hun må ha ullgenser neste gang og hun må ha større hjelm.
Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter
-
Jonta
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Re: Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter
- Spiritofwinter
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Skulle vert enig med deg, men jenta spiser ikke bolle med rosiner, så da ble det sjokoladeJonta wrote: 02 Jul 2026 19:20Ja herlig få med unga. Nydelig jente. Men bolle med sjokolade er feil, rosin skal det være.
Personlig er jeg mest glad i daimbolle, men har vert flink å styrt unna en periode nå
Takk for tips, har kulelager på det jeg bruker i dag, men det er langt fra optimalt, så nytt stativ står på listen over investeringer, dette stativet som du linket til ser veldig bra ut.Jonta wrote: 02 Jul 2026 18:28Tror ikke det løftestativet du bruker tiil avbalansering holder. Siden du allerede har kjøpt en dekkomlegger, ser det ut som om du har tenkt å gjøre slikt selv.
Da ville jeg også ha kjøpt et skikkelig gyrostativ, med kulelager. Det er også kjekt hvis du skal stramme eiker/rette felger. jeg har et DRC Gyrostand2. Det var ikke dyrt, anbefales.
https://powershop.no/produkt/drc-gyro-s ... ulverktoy/
Problemet nå er at jeg har også veldig lyst på sandblåsekabinett... Men bør egentlig prioritere nytt stativ til avbalansering først.
-
Jonta
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Om du kjøper gyrostativ:
Husk å tre noe støvtett over, når det lagres. Så slipper du noe støv på/i lagrene.
Husk å tre noe støvtett over, når det lagres. Så slipper du noe støv på/i lagrene.
- Spiritofwinter
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Snart sommerferie, men litt rolig på jobb, så da passet det fint å ta med jentungen på en liten MC runde i dag.
Første stopp var i nabobygda Volda (der Ørjan Nyland kommer fra, for de som følger med på fotball), der ble det en kaffekopp sammen med selveste @JRO som er på tur med entusiastbilen og fruen. Etter en liten time med kaffe og prat så ble det kaffe besøk sammen med jentungen før vi kjørte hjem igjen. Måtte selvfølgelig spørre jentungen om hun ville korteste vei hjem eller om vi skulle ta en liten omvei. Det ble omvei og turen hjem ble plutselig 3 mil og ikke 1 mil.
Jentungen fikk i dag bruke min pent brukte Schubert hjelm med nytt visir, vel å merke min andre Schubert hjelm, ikke den jeg hadde når jeg knakk ankelen for noen år siden. En hjelm som jeg selv hadde brukt videre hadde ikke jeg falt for fristelsen for Airoh hjelm i fjor. Denne satt mye bedre på og med nytt visir og åpning så er hun meget fornøyd.
Dårlig med bilder i dag, glemte av det underveis
Første stopp var i nabobygda Volda (der Ørjan Nyland kommer fra, for de som følger med på fotball), der ble det en kaffekopp sammen med selveste @JRO som er på tur med entusiastbilen og fruen. Etter en liten time med kaffe og prat så ble det kaffe besøk sammen med jentungen før vi kjørte hjem igjen. Måtte selvfølgelig spørre jentungen om hun ville korteste vei hjem eller om vi skulle ta en liten omvei. Det ble omvei og turen hjem ble plutselig 3 mil og ikke 1 mil.
Jentungen fikk i dag bruke min pent brukte Schubert hjelm med nytt visir, vel å merke min andre Schubert hjelm, ikke den jeg hadde når jeg knakk ankelen for noen år siden. En hjelm som jeg selv hadde brukt videre hadde ikke jeg falt for fristelsen for Airoh hjelm i fjor. Denne satt mye bedre på og med nytt visir og åpning så er hun meget fornøyd.
Dårlig med bilder i dag, glemte av det underveis
- JRO
- MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300 - Location: Kongsberg
Takk for hyggelig møte @Spiritofwinter har akkurat kommet hjem etter 1300 km tur med Corvetten og prøver å komme meg ajour med alle gjøremål. Veldig koselig at du og jentungen tok dere tid til å treffes i Volda.Spiritofwinter wrote: 08 Jul 2026 12:40 Snart sommerferie, men litt rolig på jobb, så da passet det fint å ta med jentungen på en liten MC runde i dag.
Dårlig med bilder i dag, glemte av det underveis![]()
Her et lite bilde fra fergen fra Finnøya til Aukra hvor vi ble innesluttet av 15 Mustanger.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Jompa
- MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.