Svein_H wrote: 26 Jul 2026 10:28
intruder wrote: 26 Jul 2026 09:38
Er vel ofte enklest å bruke forhandlere her på berget om en har noen i nærheten...hos de fire MC-forretningene her rundt Mjøsa er det iallfall mye å velge blant ...
Jeg ser den, men selv om de har fysiske butikker i nærheten er det ikke alltid de har klær i passende størrelse å prøve. Hvis lagerstatus på nettsidene stemmer med hva som faktisk finnes i butikkene er det ganske begrenset hvor jeg kan dra, der ligger jo litt av problemet mitt.
Butikker i Norge har veldig variert utvalg ja, noen få har litt mer i starten på sesongen, men ikke alle fyller på i frykt for å bli sittende med usolgte varer ut på høsten. Har også opplevd at enkelte krever du kjøper varen før de bestiller inn i det som forhåpentligvis er riktig størrelse. Da er man borti problemstillingen om man skal gamble å støtte den norske butikken, eller om man heller skal kjøpe fra netthandel med lavere pris og gode retur muligheter, tiden det tar før man får levert kan like gjerne være lik på begge.
Under fellesturer vi har så er ofte kjøreutstyr diskutert, spesielt når vi er på Sunnmøre og utstyret får prøvd seg på skikkelig våte forhold. På turen for en måneds tid siden var det flere som var våt både på utsiden og innsiden og enkelte sliter litt med en glidelås... Enkelte av oss har da konkludert med at det er like greit å ta en liten handlerunde i Tyskland på vei hjem fra tur enda lenger sør i Europa. Bedre utvalg, men likevel er det forventet at vi må innom et par butikker før vi finner riktig type og størrelse som passer.
Akkurat handletur i andre land er ikke alltid like enkelt for alle, for min del er det den ene muligheten når jeg er nedover kontinentet på tur, det er langt fra Sunnmøre til andre land og det er også langt mellom gode MC butikker med utvalg her i området.
Evt kan jeg anbefale deg å ta årets MC ferie til Sunnmøre, mellom 12-15 grader og regn på det jamne, slipper å være redd for at solen varmer deg for mye