Hei der,
Som forevist på pølsegomlinga, så hadde jeg fått en stein trøkt inn i bakdekket.
Jeg turde jo ikke plukke den ut før jeg kom meg hjem. Nå, som den er ute, så har jeg "målt" med syl hvor dypt den satt. Hullet er ca 3mm dypere enn mønsteret. Burde jeg få det plugget, eller vil det holde til dekket er "oppbrukt" om 6-8 000km?
Stein i dekk. Søker råd
- ojda
- Bamsefar
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Stein i dekk. Søker råd
Temu selger noen slike gummibelagte skru-plugger som jeg tror jeg ville benyttet om mulig.
Kansje i kombinasjon med noen dråper gummilim.
Kansje i kombinasjon med noen dråper gummilim.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Det er skrevet mye om plugger og mulighet for at de ikke holder for mc. Jeg har plugget to av dekkene mine de siste 20 åra og da med en «sopp».
Dette har de på et dekkverksted, så ta med dekket dit. Det gir ro i sinnet og holder dekket ut.
Dekkverkstedet fester med en god mengde vulkaniserende lim etter først å ha slipet vekk silikonbelegget innvendig i dekket.
Dette har de på et dekkverksted, så ta med dekket dit. Det gir ro i sinnet og holder dekket ut.
Dekkverkstedet fester med en god mengde vulkaniserende lim etter først å ha slipet vekk silikonbelegget innvendig i dekket.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Er det hull? Hvis ikke så la det være.
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Takk for tipsene.
Tenker jeg kjører bort til han lokale dekkfyren borti gata her og hører om han mener jeg bør være bekymret.
Rådet fra @Borg ser ut til å være noe jeg selv kan puste rolig til
Hvis han dekkfyren mener som @mekkern, så fyller jeg selv inn litt Tec7 og håper på det beste

Nei, lekker ikke, så har ikke gått helt igjennom (enda).
Steinen jeg plukka ut var vel sånn ca 5mm i størrelse, men var "hamret inn" sånn ca etpar mm da jeg kom hjem. I Tromsø, for 2 500km siden, var den flukt med "yttersiden", men ble noen ekstra grusveier på vei derfra.
Tenker jeg kjører bort til han lokale dekkfyren borti gata her og hører om han mener jeg bør være bekymret.
Rådet fra @Borg ser ut til å være noe jeg selv kan puste rolig til
Hvis han dekkfyren mener som @mekkern, så fyller jeg selv inn litt Tec7 og håper på det beste
Nei, lekker ikke, så har ikke gått helt igjennom (enda).
Steinen jeg plukka ut var vel sånn ca 5mm i størrelse, men var "hamret inn" sånn ca etpar mm da jeg kom hjem. I Tromsø, for 2 500km siden, var den flukt med "yttersiden", men ble noen ekstra grusveier på vei derfra.