Laverda 669 ghost.
Laverda 669 ghost.
Heisann... Er det noen som kan hjelpe meg med litt kunnskap om Laverda 668? All info mottas med takk. Skal snart kjøpe min første sykkel og har fått tilbud om en laverda 668.
-
- Posts: 415
- Joined: 23 May 2005 22:56
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Jeg har hatt Laverda, men med den nyere 750-motoren. Den erstattet 668'n, som var kjent for å ha mange feil og problemer. Spesielt når det gjaldt kjøling og smøring. Verst av alt var sannsynligvis at veiva hadde en tendens til å knekke og resultere i et motorhavari av bibelske proporsjoner.
Laverdaene er utrolig fine å kjøre når de går - men problemet er altså at de går altfor sjelden. I den grad mine råd teller, ville jeg advart deg mot å kjøpe en. Deletilgangen er også så-som-så. Piaggio, som eier Laverda, har lagt merket helt brakk, bortsett fra at de laget en kul prototype på en SFC 1000. Den kommer nok aldri i produksjon:
Her er Laverdaen jeg hadde:
Laverdaene er utrolig fine å kjøre når de går - men problemet er altså at de går altfor sjelden. I den grad mine råd teller, ville jeg advart deg mot å kjøpe en. Deletilgangen er også så-som-så. Piaggio, som eier Laverda, har lagt merket helt brakk, bortsett fra at de laget en kul prototype på en SFC 1000. Den kommer nok aldri i produksjon:
Her er Laverdaen jeg hadde: