Laverda 669 ghost.

Prat om mellomtung MC
Post Reply
Sinseb
Posts: 14
Joined: 26 Feb 2006 19:23
Location: Trondheim

Laverda 669 ghost.

Post by Sinseb »

Heisann... Er det noen som kan hjelpe meg med litt kunnskap om Laverda 668? All info mottas med takk. Skal snart kjøpe min første sykkel og har fått tilbud om en laverda 668.
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Jeg har hatt Laverda, men med den nyere 750-motoren. Den erstattet 668'n, som var kjent for å ha mange feil og problemer. Spesielt når det gjaldt kjøling og smøring. Verst av alt var sannsynligvis at veiva hadde en tendens til å knekke og resultere i et motorhavari av bibelske proporsjoner.

Laverdaene er utrolig fine å kjøre når de går - men problemet er altså at de går altfor sjelden. I den grad mine råd teller, ville jeg advart deg mot å kjøpe en. Deletilgangen er også så-som-så. Piaggio, som eier Laverda, har lagt merket helt brakk, bortsett fra at de laget en kul prototype på en SFC 1000. Den kommer nok aldri i produksjon:

Image


Her er Laverdaen jeg hadde:

Image
Driver X
Posts: 38
Joined: 29 Dec 2005 22:52
Location: Trondheim

Post by Driver X »

Er det virkelig ingen andre inn her som kan om Laverda?? er ikke dette et bra mc forum da?? :roll: :roll:
Kom igjen folkens hjelp til her da :!:

Det er forøvrig en 668 ikke en 669 :D
**1999 Gsx-R Streetfighter**
**2001 Impreza Wrx**
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det blir fort vanskelig når det gjelder slike sjeldne sykler. Hvor mange Laverdaer er det i Norge egentlig ?
Skjønner :wink:
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Ser at 668 går veldig billig på bruktmarkedet så det har vel sin grunn. Har desverre lite kjennskap til så nye maskiner fra Laverda, har derimot hatt noen skikkelig hyggelige turer på 1200 Mirage
Post Reply