Heve Gsxr 750

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Driver X
Posts: 38
Joined: 29 Dec 2005 22:52
Location: Trondheim

Heve Gsxr 750

Post by Driver X »

Tenkte jeg skulle heve bakenden på min Gsxr 750 1999modell, er dette virkelig så enkelt som det ser ut til?? skru av armene på bakrammen,hev den opp å finn ut hvor mye lengre armer man trenger så sette på nye lengre armer??
Noen som har erfaringer fra dette?? forandrer sykkelen seg når det gjelds kjøreegenskaper f.eks?? Det må da være bedre å gjøre dette en å kjøpe slike wobble tailraisers?? Takker for alle tips å innspill.
**1999 Gsx-R Streetfighter**
**2001 Impreza Wrx**
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Disse lenkarmene er en del av ramma, og det vil derfor være veldig lurt å kjøpe noe som både er godkjent og testet (TÜV el. tilsvarende). Alle modifikasjoner på ramma skal godkjennes av biltilsynet.

Egenmekk kan resultere i redusert stabilitet og i værste fall regress på forsikring hvis du havner på skogen. Følgene hvis de skulle knekke trenger vel ikke nærmere forklaring...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Driver X
Posts: 38
Joined: 29 Dec 2005 22:52
Location: Trondheim

Post by Driver X »

Men får man kjøpt ferdige slike armer da?
**1999 Gsx-R Streetfighter**
**2001 Impreza Wrx**
User avatar
Tor Erik H.
Posts: 23
Joined: 04 Jan 2006 15:49
Location: Tønsberg

Post by Tor Erik H. »

Driver X wrote:Men får man kjøpt ferdige slike armer da?
Hei. Jeg bestilte min tailriser fra http://www.s-racing.se Den skal visstnok heve hekken på cbr'en med 30mm.. Den siden refererer til denne siden http://www.metisse.de/deutsch/hoeherle.html der de sier at den er TUV-godkjent.. Er ikke sprekest i tysk, men klarte å lese meg fram til det... :wink: Har ikke fått den og montert den ennå, men kan komme med en tilbakemelding og bilder når jeg får denog får testet sykkelen.

Mvh Tor Erik
-- '01 CBR 600 F4i --
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Post by stian »

Jeg bygde selv til min bandit 600, skal se den dagen de brekker, brukte 6mm rustfritt stål..
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

stian wrote:Jeg bygde selv til min bandit 600, skal se den dagen de brekker, brukte 6mm rustfritt stål..
Vel, vi snakker små statistiske verdier her, men ramma er ikke uten grunn underlagt krav om røntgenfotografering av metallet, sveiser etc. Det _kan_ være en produksjonsfeil i metallet du har brukt, men jeg hadde nok turt å brukt den selv =)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Driver X
Posts: 38
Joined: 29 Dec 2005 22:52
Location: Trondheim

Post by Driver X »

stian wrote:Jeg bygde selv til min bandit 600, skal se den dagen de brekker, brukte 6mm rustfritt stål..
Hvor var du å ordnet deler da??
**1999 Gsx-R Streetfighter**
**2001 Impreza Wrx**
Post Reply