Powerfiltre
Powerfiltre
har kjøpt Powerfiltre til sykkelen min og lurer på hva man gjør med oljetåkeslangen fra motor til det gamle luftfilterhuset.
Hvordan sykkel er det? Har du dyset om?
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
Prøvde powerfilter på min sykkel (bandit600), men da ble det problemer siden jeg ikke hadde dyset om, fikk beskjed om at nesten alle sykler måtte det for og gå med powerfilter.. Problemet var at den ikke gikk høyre en 4-5000 omdreininger pga forholdet mellom luft og bensin..
Kom for mye luft med det nye filteret..
Kom for mye luft med det nye filteret..
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
Hvis det er powerfilter fra bike-parts du har kjøpt så må du nok opp med dysestørrelsen. Stemmer det som stian skriver at det bare blir tull ved 4 til 5000 omdr. Har prøvd powerfiltre ved flere anledninger uten å lykkes skikkelig, har aldri fått en motor til å funket (gått rent ) over hele registret med disse filtrene. Når sant skal sies så har jeg aldri prøvd dette på benk men kun med klokker.
Fungerer sikkert greit det, men har villet kjørt den i benk for og sjekka at blandinga er rett, med powerfilter skal du få en bedre balanse over mellomregisteret.. Og sef. mye råere lyd..
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Her står det litt forklart om sånn.ATWindsor wrote:Hvorfor heter den lambda-sonde? Lambda blir jo vanligvis brukt om bølgelengde....adoniz wrote:fant en på ntnu som drev å lagde lamndasonder med avlesning for co-innhold i eksosen, kosta rundt 1000lappen, greit ting og ha om en driver med endringer på mcen..
AtW
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
Her er et annet alternativ som kan hjelpe deg til å finne riktig bensin/luft forhold. Jeg har selv powerfilters og effektanlegg på sykkelen min, og skal bytte dyser og synkronisere forgasserne nå i vår tenkte jeg..stian wrote:Fungerer sikkert greit det, men har villet kjørt den i benk for og sjekka at blandinga er rett, med powerfilter skal du få en bedre balanse over mellomregisteret.. Og sef. mye råere lyd..
Sjekk linken: http://www.carbtune.com/colortune.html
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Det finnes bare én metode for å få justert forgassere skikkelig, og det er på benk. Hjelper lite om blandingen er tålelig bra i hele registeret hvis man har små forandringer mellom pilot, nål og hoveddyse. Slike forandringer ser du kun som "daler" på effektkurven, og krever en god del ekspertise å få fjernet.
Selv Hestmann som har drevet med dette i en mannsalder slet med å få min R1 helt 100%, og vi måtte til slutt kaste dysekitet og kjøre med løse deler.
Men klart, alt til sitt formål. Har man en cruiser er jo ikke dette så viktig, men på en R sykkel vil jeg påstå at de pengene man bruker på justering i benk er vel anvendt. Jeg har også prøvd å justere selv i flere år uten særlig hell...
Synkronisering bør man forresten gjøre årlig da ting beveger seg litt i mekanikken der, og dette kan man gjøre selv med riktig utstyr.
Selv Hestmann som har drevet med dette i en mannsalder slet med å få min R1 helt 100%, og vi måtte til slutt kaste dysekitet og kjøre med løse deler.
Men klart, alt til sitt formål. Har man en cruiser er jo ikke dette så viktig, men på en R sykkel vil jeg påstå at de pengene man bruker på justering i benk er vel anvendt. Jeg har også prøvd å justere selv i flere år uten særlig hell...
Synkronisering bør man forresten gjøre årlig da ting beveger seg litt i mekanikken der, og dette kan man gjøre selv med riktig utstyr.
Utstyret er allerede bestillt fra CarbtuneKeihin wrote:
Synkronisering bør man forresten gjøre årlig da ting beveger seg litt i mekanikken der, og dette kan man gjøre selv med riktig utstyr.
EDIT: Nå er også lambdasonde i bestilling..!
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125