parkering på karl johansgate

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

:smt082
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

AtW. Det som ble sagt var at han hadde sett at alle som sto akkurat der hadde fått en konvolutt fra parkeringsetaten med forelegg. Mopeder og MC-er.
Men hvis det stemmer det som T'weed sier så var det kanskje et engangstilfelle pga. at det ikke gikk å komme fram for fotgjengerne akkurat da.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Banditbiker wrote:
Det å være kjørende, og et kjøretøy er to forskjellige ting. Det var poenget med å presisere at en motorsykkel er et kjøretøy uansett om det står stille eller om det er i bevegelse.
Du skjønte hva jeg mente, og da er det der kun terping og uinteressant. Om jeg sier stol på istedenfor stole på, så vil du vel si at det er forskjell på en stol og uttrykket "å stole på" ?
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Det du skriver her har ingen relevans whatsoever.
Stol på og stole på er to sider av samme sak.

Det var ikke det du skreiv, det var direkte feil og i en alder av 25 bør du tåle å få det rettet uten å tilte og karakterisere andre som tilbakestående.

Mitt behov for pappsløyd blir ikke større av at DU lirer ut av deg ting som er ukorrekte.
Pollti

Post by Pollti »

Er det noe værre å parkere en motorsykkel på fortauet enn å gjøre som enkelte butikkeiere gjør da,nemlig de som flytter hele sjappa si ut på fortauet ? Parkeringsvaktene har i såfall en svær jobb å gjøre bla på Skøyen. Går utifra at hver blomst får bot til uka. 8)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Fortaussjapper er jo et eksotisk og ønsket innslag i gatebildet, i motsetning til en MC som hverken skal ses eller høres :evil:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

En del av disse butikkene leier faktisk denne plassen av kommunen for å benytte den til akkurat dette.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Egentlig synes jeg så og si alle er meget greie med MC-parkering, parkeringshus lar deg parkere gratis, det er allment akseptert at man kan parkere "hvorsomhelst" osv.

AtW
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

ATWindsor wrote:Egentlig synes jeg så og si alle er meget greie med MC-parkering, parkeringshus lar deg parkere gratis, det er allment akseptert at man kan parkere "hvorsomhelst" osv.

AtW
Skulle ha våre sånn i stavanger også.

Her i Sandnes er det massevis av mc parkeringer sentralt, så vi slipper å parkere noe på fortauet
Image
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

På ruten du snakker om nå eller? :)
Image
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

Winalot wrote:På ruten du snakker om nå eller? :)
Langgadå. Men ruten også (selv om jeg ikke ville anbefalt noen å sette fra seg en sykkel der uten vakt.^^)
Image
Pollti

Post by Pollti »

Banditbiker wrote:En del av disse butikkene leier faktisk denne plassen av kommunen for å benytte den til akkurat dette.
Det burde jo betinge at det er plass nok til å passere uten å gå sidelengs ?
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Man kan jo dra inn parkeringssaken som foregår i Tr.heim også.
Her er et utdrag fra dagens adresseavisen. Er jo helt meningsløst spør du meg. Her i Tr.heim har vi null skilting om hvor MC kan parkere, og de plassene folk bruker i dag synes jeg er helt greie :wink:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Hawken wrote:Man kan jo dra inn parkeringssaken som foregår i Tr.heim også.
Her er et utdrag fra dagens adresseavisen. Er jo helt meningsløst spør du meg. Her i Tr.heim har vi null skilting om hvor MC kan parkere, og de plassene folk bruker i dag synes jeg er helt greie :wink:
Personlig synes jeg det er helt greit, reglene er jo fornuftige:

"Hovedbudskapet er at man ikke skal parkere slik at det er en fare for fotgjengere eller hindrer ferdsel."

Er du så teit at du parker på tvers midt i fortauet så er det greit at de hisser seg litt opp, det burde være normal folkeskikk å ikke aprkere på en måte som er i veien. Og det er jo ikke akkurat som det er plass til få tohjulinger på langs rundt omkring.

AtW
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Parkering på fortau er forbudt uansett om det er plass nok til å trille barnevogn. Ja, jeg har selv parkert på fortau uten å få gebyr, men det er jo en sjanse man tar. Selv om forbudet kanskje håndheves liberalt noen steder er det fortsatt forbudt.

Ved inngangen til Aker brygge en gang så jeg en drøss med MC få parkeringsgebyret tredd ned imellom vindskjerm og instrumentpanel... Det var riktignok ikke på fortau, men sone med "parkering forbudt".
Post Reply