Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Tror heller det er det at vi har begynt å legge ut linkene til ulykkene når vi ser dem på en eller annen Nettavis.
Det er synd når noen kjører ut, men det er samtidig en tankevekker for oss som kjører MC at det faktisk kan gå galt.
Derfor kjører jeg sånn at jeg kommer hel hjem hver gang.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Ragnhild wrote:Tror heller det er det at vi har begynt å legge ut linkene til ulykkene når vi ser dem på en eller annen Nettavis.
Det er synd når noen kjører ut, men det er samtidig en tankevekker for oss som kjører MC at det faktisk kan gå galt.
Derfor kjører jeg sånn at jeg kommer hel hjem hver gang.
Leste et sted at det har vært unormalt mange ulykker tidlig i sesongen i år, får håpe trenden ikke fortsetter.

AtW
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Glatte veibaner er noe vi bør ha i bakhodet når vi er ute og kjører.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 373631.ece

Å strø med sand er vel heller ikke så bra for oss, men det jeg reagerer mest på er at de bommer på resepte/blandingen når de lager asfalt? Nå har de vel lagd og blandet asfalt så lenge at de burde vite hvordan de gjør dette. Funker greit med oppskrift når du skal lage boller....har jeg hørt....
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Yeppers Lassie, vi bruker oppskrift når vi baker boller, Men om de sveiseblinde kara i Veivesenet m/tilhørende underbruk (-entreprenører) bruker den oppskrifta når de mikser asfalt skal jeg la være usagt...
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Elg + MC er en dårlig kombinasjon
http://www.nettavisen.no/innenriks/article673837.ece
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

speedy gonzales 2 wrote:Er det bare meg eller har det vært utrolig mange mc ulykker i år?
Eg synst eg hører om opptil flere i uken?
samme her.. jeg har begynt å få frysninger nedover ryggen når jeg ser i avisene/nyhetene ...tenker på at det kan være en av dere. bank,bank,bank... http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/30/470352.html
er det flere i år eller bare bedre dekning av mediene?
Du trenger bare 1
User avatar
Borg
Posts: 1687
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

For min egen del synes jeg det er atskillig flere sykler på veien i dag enn hva det var for noen år siden. Det må jo også innvirke på hvor mange ulykker det er ...
User avatar
Bernt`ern
Posts: 165
Joined: 01 May 2005 23:18
Location: Lørenskog

Post by Bernt`ern »

Fremdeles noen IDIOTER ute på veiene - dette skaper dårlig rykte som vedrører alle oss på MC!

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2180119.ece

Disse sjåførene burde bli fratatt retten til å føre motorkjøretøy for evig og alltid !! :evil: :evil:
Living is Riding....
User avatar
Borg
Posts: 1687
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Bernt`ern wrote:Fremdeles noen IDIOTER ute på veiene - dette skaper dårlig rykte som vedrører alle oss på MC!

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2180119.ece

Disse sjåførene burde bli fratatt retten til å føre motorkjøretøy for evig og alltid !! :evil: :evil:
Javel... Nå er ikke jeg kjent i Nittedal men mitt spørsmål til deg er, hvor burde grensen for å miste lappen "for evi og alltid" ligge :-k

Det er nok en del her inne på forumet som kunne ligget ligget tynt an :roll:

De fleste har noen utllåsninger i løpet av livet, gjerne når de får lappen. Er enig i at det skal reageres men er vel litt imot "dødsstraff" :smt012
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

Bernt`ern wrote:Fremdeles noen IDIOTER ute på veiene - dette skaper dårlig rykte som vedrører alle oss på MC!

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2180119.ece

Disse sjåførene burde bli fratatt retten til å føre motorkjøretøy for evig og alltid !! :evil: :evil:
Mhm... En grønn Kawa som kjører for fort.

Aldri sett noen grønne Kawasakier som holder fartsgrensen :P
Image
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Men de BLÅ Kawasakiene er fornuftige og hensynsfulle og alt annet positivt. :lol:

Jeg f.eks. har som prinsipp å aldri kjøre fortere enn 11. Bruker instrumentet til høyre for å overholde dette. Kawasakifabrikken har vært så fornuftige at de til og med har utstyrt instrumentet med et rødt felt over 11 slik at man ikke skal kjøre for fort. :shock:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Pollti

Post by Pollti »

33.R.P.M. wrote:
speedy gonzales 2 wrote: samme her.. jeg har begynt å få frysninger nedover ryggen når jeg ser i avisene/nyhetene ...tenker på at det kan være en av dere. bank,bank,bank... [url]
Huff a meg,sånn tenker jeg og. Tidligere i sommer var det en Trondheims som ble drept og Ragnhild var borte fra forumet. Det var lenge å sitte med kryssede fingre før hun var tilbake.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Borg wrote:
Bernt`ern wrote:Fremdeles noen IDIOTER ute på veiene - dette skaper dårlig rykte som vedrører alle oss på MC!

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2180119.ece

Disse sjåførene burde bli fratatt retten til å føre motorkjøretøy for evig og alltid !! :evil: :evil:
Javel... Nå er ikke jeg kjent i Nittedal men mitt spørsmål til deg er, hvor burde grensen for å miste lappen "for evi og alltid" ligge :-k

Det er nok en del her inne på forumet som kunne ligget ligget tynt an :roll:

De fleste har noen utllåsninger i løpet av livet, gjerne når de får lappen.
Er enig i at det skal reageres men er vel litt imot "dødsstraff" :smt012
Kan opplyse om at Rv.4 i Nittedal går gjennom noen små tettbebyggelser, med ganske mange hus langs veien utenfor disse ,og med mange avkjørsler langs veien. Så da får en selv vurdere hvor grovt en syns en slik fartsovertredelse er.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Så enig, så enig. Skal man foreta en utblåsning av og til bør man ihvertfall ha vett til å holde seg på motorveien og ikke i 70-soner.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Nå synes jeg du er litt urettferdig her... Det er ganske langt til nærmeste motorvei fra Ålesund.
Post Reply