Anbefaling av begynner sykkel

Prat om tung MC.
Post Reply
Pondus
Posts: 4
Joined: 17 Aug 2006 09:34
Location: Kopervik , Karmøy

Anbefaling av begynner sykkel

Post by Pondus »

God dagen godtfolk
Har nå endelig bestemt meg for å ta mc lappen. Etter å ha sjekket ut dette forumet noen dager så ser det ut til at det kun vil bli dyrere og vanskligere å ta lappen ettersom det tydligvis kommer nye regler hvert år. :evil:
Trenger litt gode råd når det gjelder sykkel. Har mest sansen for cruisere og har sett en del på bl.a. honda shadow og yamaha dragstar. Må innrømme at dragstar 650 virker som en veldig riktig sykkel for meg :lol:
Hvordan er disse for en førstegangs kjører?
Er det forresten noen som kan anbefale en kjøreskole i Haugesunds distriktet?
Ooh they have internet on computers now
Homer J. Simpson
User avatar
Majty
Posts: 9
Joined: 14 Aug 2006 20:38

Post by Majty »

Er du på jakt etter cruisere kan du ta en titt her.
Står litt om de div cruiserne som er på markedet i dag. Håper det er til noe hjelp.
som
Posts: 15
Joined: 06 Jun 2006 14:15
Location: Bergen

Post by som »

Kjøp deg en Shadow 1100 C (US bygget) :smt023 . Hadde en -94 i mange år, nydelig sykkel uten simpel plastcrom og en fullstendig problemfri sykkel.
Enkel å skru på og herlig å kjøre.

Kan være noe krøkete å snigle seg mellom køene med....og ikke den enkleste å ta Stalheimskleivene med (fullpakket sykkel + passasjer + ugunstig gaffelvinkel = svette opplevelser :shock: )

Og MEN...tausere sykkel finner du knapt, hører ikke at motoren går, bruk spittet i eksosanlegget så andre vet at du er der. :smt068
User avatar
Bernt`ern
Posts: 165
Joined: 01 May 2005 23:18
Location: Lørenskog

Post by Bernt`ern »

Jeg kan trygt anbefale deg Dragstar 650 som begynnersykkel!!
Det er en veldig lettkjørt sykkel med lavt tyngdepunkt og god balanse som gjør den enkel å manøvrere tross sin størrelse og vekt. Dette gjelder også for "små" førere, og Dragstaren er nettopp derfor en attraktiv førstegangssykkel!
Det er ingen problemer å benytte Dragstaren til bykjøring - jeg benytter min 1100 til og fra jobb i Oslo hver dag..... :D
Teknisk sett er Dragstar meget driftssikker.

Dette er en sykkel du absolutt bør vurdere og ikke minst prøvekjøre før du bestemmer deg for hvilken du trives best på!
Living is Riding....
Pondus
Posts: 4
Joined: 17 Aug 2006 09:34
Location: Kopervik , Karmøy

Post by Pondus »

Takker for alle svar.
Er det noen spesielle årganger når det gjelder Dragstar som peker seg ut både positivt og negativt? Siden dette blir min første sykkel så regner eg med at eg vil gå for en 98-2000 modell.
Ooh they have internet on computers now
Homer J. Simpson
User avatar
Bernt`ern
Posts: 165
Joined: 01 May 2005 23:18
Location: Lørenskog

Post by Bernt`ern »

Yamaha har ikke endret nevneverdig på Dragstaren siden den kom i 98 - bortsett fra noe eksos-rense opplegg i 2001 på de 2 største motorene (i Norge) - såkalt AIS.
Men dette er ikke noe du trenger å tenke på når du kjøper sykkel.
Så det skulle ikke være noe i veien for å kjøpe en 98 til 2000 mod dersom den forøvrig ser ok ut!
Living is Riding....
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Dragstar er en tøff sykkel. Har ei venninne som kjører en 04-mod 650ccm. Ser mye større ut enn den virkelig er. Men den går ikke på mellomtung-kortet (2 HK for mye...)
Men du er kanskje over 21 år, og får tung med en gang.

Ellers vil jeg anbefale Suzuki Savage 650 med hensyn til pris og kjørekomfort. Den har også billig forsikring i likhet med DragStar 650.
Pondus
Posts: 4
Joined: 17 Aug 2006 09:34
Location: Kopervik , Karmøy

Post by Pondus »

Takker for alle svar og linker. Må si det var mye snadder på den linken men har en sterk følelse av at det blir en Dragstar.
Har passert 30 så det blir nok rett på A lappen då ja.

Har ikke fått sjekket priser lokalt på sertifikatet og må si det skremmer meg litt når folk her på forumet har betalt 20 000 og vel så det. :x
Får håpe de er rimligere i Haugesunds området :D
Ooh they have internet on computers now
Homer J. Simpson
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Post by pelle »

Jeg betalte ca 13 tusen i bergen jeg kjørte opp 4 mai i år. :lol:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
Post Reply