The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

"Guilty as charged." er vel det amerikanske uttrykket som dekker best i slike sammenhenger. :wink: Jeg sliter med såkalt "selektiv hukommelse", den virker godt på ting som ikke er så viktig. Og heller skralt på viktige ting. :oops:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Pollti

Post by Pollti »

Husker helt fra 12.30 til halv ett jeg. :shock:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg for min del kan ikke huske at jeg har glemt noe enda, tror jeg. :shock:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Pollti

Post by Pollti »

Du har bare glemt at du har glemt noe Jalmar. Kvinnfolk husker alt de,ihvertfall mere enn oss bortsett fra å kjøpe øl. Det glemmer de veldig ofte. Hva er vitsen med å huske så mye da ? :smt030
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Pollti wrote:Du har bare glemt at du har glemt noe Jalmar. Kvinnfolk husker alt de,ihvertfall mere enn oss bortsett fra å kjøpe øl. Det glemmer de veldig ofte. Hva er vitsen med å huske så mye da ? :smt030
Det er vel heller det at de husker det de ønsker skulle være tilfelle. Og i og med at mannfolk glemmer så lett, slipper de som regel unna med det. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Borg
Posts: 1710
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Jalmar wrote:
Pollti wrote:Du har bare glemt at du har glemt noe Jalmar. Kvinnfolk husker alt de,ihvertfall mere enn oss bortsett fra å kjøpe øl. Det glemmer de veldig ofte. Hva er vitsen med å huske så mye da ? :smt030
Det er vel heller det at de husker det de ønsker skulle være tilfelle. Og i og med at mannfolk glemmer så lett, slipper de som regel unna med det. :lol:
Den har du min fulle støtte på Jalmar :lol:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

:smt023
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

[-o< "Tilgi meg,Fader, for jeg har sett på "Harley" med begjær og lyst!" [-o<

Etter dagens innsats på Reinsvoll, tok jeg ut Monster'et for en luftetur. Det ble mye av "bygda på X og tvers". :D Etter å ha vært en sving på Gjøvik, tok jeg "bikkjeveien" hjem. En lang og kronglete måte å komme seg til Lena på. Men du verden så mange svinger. 8)
Etter nesten endt tur, fikk jeg lyst på softice & kaffe. Da er det bare ett sted som kommer i betraktning her på bygda. Billitt Kiosk. =P~

Tok med meg godsakene bort på en av krakkene utenfor,og satte meg til å bla i Aeroplane Monthly og Flypast som underholdning. Disse "kulørte månedsmagasin" fra Storbritania kjøpes fast for å ha litt "oppbyggelig lesning" i helgen. Må innrømmes at jeg var en dag for tidlig ute,men samme det..... :roll:
Mens jeg sitter og koser meg, kommer det 3 motorsykler fra Skreia-kanten. "Hmmmmm..... God lyd!",tenkte jeg, og kikket bort på veien. Der kom det 2 stk. Indian og "noe" jeg ved en feil tok for å være H-D.
Indian'ene kjører bort til Monster'et, og parkerer, mens 3.mann sliter litt med å sykkelen sin i revers. Nei! Herren kjørte ikke GoldWing. Derimot en Bårdsgård-Davidson. 8) 8) Et unikt og for meg ukjent mc-merke til for en liten stund siden.
Image
Ingen peiling på hva i all verden det er? Se;
Image
Image
Image
H-D med Volkswagen Type 1-motor! :P Ja,en luftkjølt bokser fra en Boble. 8) 8)
Staselig! Denne var fascinerende,at jeg glemte å spørre om hvilke Indian de andre to herrer kjørte. Indianeren?
De tre skulle på "Pow-wow" på Vinstra, eller Indian-treff. Etter litt prat,gjensidig beundring og respekt for hverandres fantasi i mc-valg, ønsket jeg følget god tur videre og reiste.
Her er de andre to syklene;
Image
Image

En særdeles vellykket ettermiddag. Fin tur, softice&kaffe, nye bekjentskaper og US-twins som ikke er H-D. :smt023
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
humle
Posts: 66
Joined: 14 May 2005 22:36
Location: Toten

Post by humle »

Kjørte en monster forbi her på Bøverbru på vestre totenvei i ettermiddag, var det deg?
Yamaha dragstar 650A
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Du tror vel ikke det finnes fler av disse i Norge :shock: :lol: Gjett om det var han, kan du banne på :wink:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

humle wrote:Kjørte en monster forbi her på Bøverbru på vestre totenvei i ettermiddag, var det deg?
Fra Gjøvik kjørte jeg Vestre Totenvei til Bøverbru,og fortsatte opp Sivesindhøgda og ut til Blili. Å,ja... Svaret er avgitt. 8)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
humle
Posts: 66
Joined: 14 May 2005 22:36
Location: Toten

Post by humle »

Ja, selvfølgelig måtte det være deg! At det går an å spørre så dumt :oops:
Yamaha dragstar 650A
Pollti

Post by Pollti »

Desmo,husker du ordevekslinga om luftfiltert på Fård Siræva`n ? :shock:
Som det ødelandet jeg er så har jeg bytta det selv om det var nesten ikke helt tett engang. :lol: Litt pollen muligens. Og nå vet jeg hvor asfalten kommer fra også ! Kongerikets Sirævaer , i oljefiltrene kommer asfalten strømmende ut. Banna bein-uten ljugekors engang.Nesten.
I Sitronas oljefilter var det stort sett ingenting. Ikke olje engang :smt101
Fordømrade juksing på disse FroskoFile bestandig. Penger ut av vinduet igjen !!!
Pollti

Post by Pollti »

Ikke nok med det. Tappet ca 3 liter av diise høytekno vidundrene og måtte fylle nesten 8 liter 8) Godt det ikke er pant på olje gitt :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Trodde du bare "fylte olje,og sjekket bensinen". Det er fine saker,alltid en skvett frisk olje på "maskinisten". :P
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply