Mc type

Prat om tung MC.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Alder? 25

Kjønn? Mann

Hvilken mc har du/kjører du? Suzuki GSXR750 2000 modell

Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil? Den fremoverlente sittestillingen får meg automatisk til å gi på litt ekstra til tider. Veldig artig å gi på ut svinger også. Skal ta kurs så jeg får kommet meg på bane til neste sesong, så kanskje klarer jeg å få beholdt den lappen :roll:

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom? Det ville jeg nok helt sikkert ha gjort.

Hva er mc for deg? Det er min måte å koble ut. Ligger man og cruiser på veien, så er det kun deg og sykkelen som er viktig. Alt hverdagslig ofrer jeg ikke én tanke for. Miljøet er jo også noe for seg, dvs unikt. Bedre samhold skal man lete lenge etter !

Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har? Det var nok min bror. :oops: Jeg ble hekta fra første turen, og siden den gang har jeg ikke klart å få slike sykler ut av hodet.
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Post by LemonDog »

Alder? 29

Kjønn? Mann

Hvilken mc har du/kjører du? Honda CB500 1996 modell

Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil? Vet ikke. Har aldri kjørt R-sykkel.

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom? Mulig det. Forkjell på sittestillingen har nok noe å gjøre med hvordan man vil kjøre. Når det er sagt, så har jeg sett en del grisekjøring med harley, så det er nok ikke noen universell regel.

Hva er mc for deg? Det er en fritidssyssel. Å være helt alene på en svingete vei når det er godt vær, er en fantastisk følelse. Bilen/trøsykkelen er hovedtransportmiddel, mens MCen er leketøy.

Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har? Det var nok meg. Har alltid hatt sansen for nakne sykler. Kommer nok til å kjøpe meg en større nakensykkel etterhvert som jeg får råd.
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Re: Mc type

Post by adoniz »

Får vel svare på dette jeg og da.. :)

Alder?
26

kjønn?
Male

Hvilken mc har du/kjører du?
Kommer an på hva jeg kan låne på jobb. Har gått endel i sv650, gsr600 o.l Ser ut som om det blir en 1000ccm rsykkel iløpet av kort tid

Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?
Alt som er laget for å kjøre sving med blir behandlet deretter. JEg trenger ikke å ha en rsykkel mellom bena for å grisekjøre, men en rsykkel er jo rett og slett ubehagelig å kjøre innenfor fartsgrensa. :) Klarer ikke å holde fartsgrensa med noen sykkel, det er rett og slett for lett å ligge langt over fartsgransa. Blir roadracingkurs til neste år, vurderer å få i meg en banesykkel for å koble av litt(eller prøve å beholde lappen, eller what ever...) Litt av problemet er
8for oss trøndere) at vi har jo ingen plass å kjøre på. Må jo enten 50mil sørover eller 50 mil nordover.

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Næsj, touring er jo et vidt begrep. Mange touring- eller sporttouringsykkler har veldig gode kjøreegenskaper og de er jo også herlige å kjøre "fort" med.

Men med custom går det naturligvis ikke så fort. Personlig synes jeg de har tragiske kjøreegenskaper og ikke serlig utfordrende å kjøre.


Hva er mc for deg?
Adrenalig, samhold, avkobling, transportmiddel, hobby, livsstil, dyrt osv

Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?
Den første sykkelen jeg ever prøvde var en 99mod R6, etter den gang har jeg vært helfrelst rsykkler, og spes de som er litt ektra guffe i. Ikke alle som jeg kjenner kjører rsykkel, så det kan vel ikke være miljøet som bestemmer det.. velger å tro at jeg falt for rsykkel og dens gleder av eget valg :=)
ole brumm
Posts: 6
Joined: 21 Aug 2006 20:01

Post by ole brumm »

Alder?
28

kjønn?
mann

Hvilken mc har du/kjører du?
suzuki gsxr1000. har hatt både custom og sports-touring før.

Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?
lite. Jeg kjører den som jeg ville kjørt en annen sykkel.

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Kjører på samme-måte med touring. Custom liker jeg ikke å kjøre. Føler jeg sitter på en murstein uten noen vei-egenskaper.

Hva er mc for deg?
En ting som gjør att jeg får slappet av, og får frihet fra grublerier. En ting som jeg kan dra på lange turer med og bare "Komme meg vekk". Ett kjøretøy som faktisk går bra nok til att det er fornuftig å kunne ta en forbikjøring med det. (I motsetning til biler). ett fornuftig kjøretøy når det er kø i byen/smale veier. Og forhåpentligvis snart en moro ting å kjøre på bane med:)

Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?
Vanker ikke i noe miljø, og kjører vanligvis på tur alene.
Last edited by ole brumm on 24 Aug 2006 17:06, edited 1 time in total.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Mc type

Post by Desmo »

Sverre RA wrote: Alder? 43
kjønn? Mann
Hvilken mc har du/kjører du?Suzuki DR-Z400 og Ducati Monster S4R
Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?Da jeg prøvekjørte en 999 gikk det både i lovlige og ulovlige hastigheter. I lovlige var det ubehagelig og slitsomt. Så en R ville vært "farlig" for førerkortet mitt.
Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Ja, på custom ville det blitt korte etapper. En touring ville blitt omtrent som med Monster.
Hva er mc for deg?Leketøy, hobby og framkomstmiddel på grusveier med bom (DR-Z)
Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?Jeg

Vi takker for alt av hjelp vi får :D
Jo,bare hyggelig! :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Post by KinG^KaoZ »

Alder?
20

kjønn?
Mann

Hvilken mc har du/kjører du?
RD350

Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?
Blir mer aggresiv, tåler ikke å bli forbikjørt.

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Kjører roligere med custom, men gjerne fort på rette strekninger.

Hva er mc for deg?
Leketøy.

Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har
Meg og bare meg.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Alder? Tjuenitten

Kjønn? Gutt

Hvilken mc har du/kjører du? Kawasaki ZZR 1100 -93

Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil? Rimeligvis i retning av noe mer sportslig kjøring. Men jeg har aldri følt meg særlig komfortabel med den type MC, så jeg kjører en noe mere "bruksvennlig" sykkel.

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom? Tjaaa... delvis.

Hva er mc for deg? Avkobling, frihet, verdens morsomste måte å reise på.

Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har? Da jeg så en ZZR for første gang bestemte jeg meg for at jeg skulle eie en sånn en vakker dag. Og sånn ble det. :wink:
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Alder? 32
kjønn? Mann
Hvilken mc har du/kjører du? Honda CBR 900 RR
Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil? Kjører 99% på bane så ja den påvirker særdeles.
Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom? Ja
Hva er mc for deg? Lidenskap og sport
Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har? Meg
User avatar
Sverre RA
Posts: 17
Joined: 18 Jun 2006 22:26
Location: Trondheim

Post by Sverre RA »

Takker så langt for alle svar. Vi tar gjerne imot flere :D
Yamaha FZS 600 Fazer 03
Golf 94
Arbeidsbil Astra 05
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Alder? Tjuetolv

Kjønn? Gutt

Hvilken mc har du/kjører du? 1944 Indian Chief/ Indian Sport Scout ++ ducati 748R or whatever comes my way.

Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil? Det går litt fortere, for å få litt komfort rett frem. Siden jeg ikke kjører så mye R, så tar jeg nok ikke særlig større sjanser..men jeg utnytter muligheter til å komme forbi sinker etc. Ikke noe wheelies og herjing her i gården..og ingen halsbrekkende hastigheter. Ved kjøring i trafikk så tar jeg det med ro, stoler ikke på at ekstreme bremser og såkalte bra kjøreegenskaper gir meg ekstremt større marginer i forhold til andre trafikanter eller dårlige veier.

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Spørs på kjøreegenskaper og lean-angle, noen customsykler passer best til cruising mere rett frem. Liker touring/ customsykler bedre enn R siden jeg kjører som oftest lengre strekker, og trenger litt komfort for min lange kropp. En perfekt custom sykkel har også svingeegenskaper siden jeg liker kjøre fort i svinger.. men fremdeles ha marginer og holde fartsgrensen sånn nogenlunde.

Hva er mc for deg?
Året rundt hobby, frihet, vennskap på tvers av landegrenser, naturopplevelse, utfordring, lidenskap til et spesiellt merke, gleden av å kjøre noe jeg har "bygget" og kan vedlikeholde selv, naturopplevelser

Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?
Jeg leste et repotasje om en gammel indian i et blad, og ble fascinert av historien om disse spesielle motocycle'ne.. Og etter 3 mnd med en Indian plakat over senga, så bestemte jeg meg for at jeg skulle ha en Indian chief på veien innen 5 år.. og det ble slik!! Måtte ta sertifikat og prøve mekkekunnskapen på noen tempoer etc først da..
Hadde noen bekjente som holdt på med restaurering av mc.. så jeg var nok litt preget. Men jeg følte aldri noe spesiellt for moderne plastikksykler og customsykler.. det var bare veteransykler som tiltalte meg på tidspunktet jeg tok mc-sertifikatet.
User avatar
erib
Posts: 92
Joined: 14 Aug 2005 22:15
Location: Rælingen

Post by erib »

Alder? 42

Kjønn? Mann

Hvilken mc har du/kjører du?
Honda VFR750F

Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?
Ikke noe særlig tror jeg. Har hatt, og kjørt både nakne og R sykler, men kjører nok ganske likt uansett.

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Har aldri kjørt custom, og Gold Wing har aldri fristet meg. :roll:

Hva er mc for deg?
Avkobling først og fremst, men også transportmiddel til og fra jobb.

Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?
Det var meg selv, kjører som regel alene og trives med det!


-erib
User avatar
Acehole
Posts: 111
Joined: 22 Mar 2006 16:54
MC: Kawasaki Versys
Location: Asker

Post by Acehole »

Alder?
30

Kjønn?
MANN

Hvilken mc har du/kjører du?
GSX-R 750

Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?
Ingenting. Jeg kjører like rolig og avslappet uansett type sykkel.
Bryter sjelden fartsgrensene. Klart det er moro å gi på innimellom, men gjør det kun når forholdene ligger godt til rette for det.

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Se forrige svar.

Hva er mc for deg?
Gøy, leketøy, rekreasjon.

Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?
Megselv. Vanker ikke i noe miljø.
Har R-sykkel kun pga utseende, kunne hatt det like gøy på en offroader.

:wink:

Lykke til med prosjektet :D
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Det finnes diverse undersøkelser på dette fra før. Se spesielt den som bare heter MC-ulykker fra Sintef:
http://nmcu.org/publ/index.html

Også de fra SSB fra 1997 og 1999 er relevante.
V4 fun
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Kosh wrote:Det finnes diverse undersøkelser på dette fra før. Se spesielt den som bare heter MC-ulykker fra Sintef:
http://nmcu.org/publ/index.html

Også de fra SSB fra 1997 og 1999 er relevante.
Takker så mye for tipsene Kosh:)

Arti med så mange svar - Håper vi får flere :D
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
shinobi
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2006 08:29
MC: 2007 Yamaha FZ6-S
Location: Jessheim

Post by shinobi »

Alder?
29
kjønn?
Mann
Hvilken mc har du/kjører du?
Kawa ZX6R
Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?
Man får litt racinginstinkter ;)
Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Ja litt, men liker og leke uansett sykkel
Hva er mc for deg?
lidenskap, frihet, sport, gøy!
Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?
Hadde en kompis med classic sykkel men jeg kjøpte R allikevel..altså meg ;)
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
Post Reply