Æ'ndalitten
Den vanligste ulyden med bremser er det pipelyden som blir når klossene får mulighet til å vibrere mellom skive og stempelet i kalipperen. For å unngå denne lyden kan man ta ut klossene, smøre på et lag med kobberpasta på klossen på den siden som vender mot stempelet i kalipperen. Altså IKKE MOT DEN SIDEN SOM VENDER INN MOT SKIVA! På brukte klosser vil du se hvor stempelet treffer klossen, og da har du stedet du skal smøre på kobberpasta. Det at lyden blir borte når du har kjørt en stund er naturlig. Da har du også brukt bremsene, og da vil stempelet som regel ligge inntil klossen.
Husk at du ikke behøver bruke flere kilo kobberpasta på hver kloss. Et tynt lag er nok. Og bruk for all del kobberpasta. Den tåler varmen og vil ikke renne bort. Annet fett vil kunne havne andre steder, og er direkte farlig i denne sammenhengen.
Husk at du ikke behøver bruke flere kilo kobberpasta på hver kloss. Et tynt lag er nok. Og bruk for all del kobberpasta. Den tåler varmen og vil ikke renne bort. Annet fett vil kunne havne andre steder, og er direkte farlig i denne sammenhengen.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Ja, nå har ikke vi kobberpasta, men det er nå greit å skaffe. Tingen er bare at lyden forsvinner omtrent før jeg er kjørt 100 meter. Lyden kommer som sagt kun når sykkelen har stått lenge uten å ha blitt brukt. Et par timer i byen eller hele dagen på skolen er ikke lenge nok. Her er det snakk om et par dager.
Så jeg får se om det blir nødvendig, men takk for tipset
Så jeg får se om det blir nødvendig, men takk for tipset
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Må ha nytt framdekk nå ganske snart og gikk i butikken for å sjekke opp prisen på orginalt framdekk. Joda...det koster ca2000kr +moms!
bestillte meg et Pirellidekk (MT75) men det viste seg å være feil dimensjon så det kunne jeg ikke bruke.
Og det ser ikke ut som at NOEN har dekk som er 80mm breie, 90mm høye til 17" felg Var innom Bike og spurte de, men de hadde aldri hørt om dimensjonen engang
Synes prisen på orginaldekket (fra IRC) var veldig høy, men den skulle vist stemme. Sist gang jeg bytta dekk så var det bakdekket, og da betalte jeg litt under 1000kr for dekket OG dekkskift. Altså nesten 30% av prisen dette framdekken hadde kostet meg. Enda merkeligere er det at prisen på bakdekket var (nå) satt til ca2300 + mva...
Blir vel større dimensjon på meg da
Men hva skjer om du bruker et dekk som er 90/80 i steden for et som er 80/90? Og hva synes dere om prisen på orginaldekket??
bestillte meg et Pirellidekk (MT75) men det viste seg å være feil dimensjon så det kunne jeg ikke bruke.
Og det ser ikke ut som at NOEN har dekk som er 80mm breie, 90mm høye til 17" felg Var innom Bike og spurte de, men de hadde aldri hørt om dimensjonen engang
Synes prisen på orginaldekket (fra IRC) var veldig høy, men den skulle vist stemme. Sist gang jeg bytta dekk så var det bakdekket, og da betalte jeg litt under 1000kr for dekket OG dekkskift. Altså nesten 30% av prisen dette framdekken hadde kostet meg. Enda merkeligere er det at prisen på bakdekket var (nå) satt til ca2300 + mva...
Blir vel større dimensjon på meg da
Men hva skjer om du bruker et dekk som er 90/80 i steden for et som er 80/90? Og hva synes dere om prisen på orginaldekket??
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Har noe veldig viktig å fortelle, men jeg skal ta det hele fra begynelsen og har tenkt å ta med det meste så dette blir langt.
Skyfri himmel og noen og tjue grader i lufta, jeg hadde nettopp kjøpt meg ny badeshorts og var hjemmom for å hente baggen.
Jeg var på vei til en ukes hyttetur med noen kompisser. De hadde reist dagen i forveien og jeg var ivrig på å komme meg avgårde.
Det skulle være en tur på 40-50minutter, men likevel vurderte jeg å kjøre uten jakke. Tok faktisk bare på meg kjørejakke så jeg skulle slippe å bli så sår i skuldrene av baggen.
Jeg hadde god tid og været var perfekt så jeg tok det ganske rolig, for jeg var ganske tungt lastet.
Alt hadde gått greit og jeg nermet meg målet, det var kanskje 5-10 minutter igjen da situasjonen oppstod.
Jeg kommer til en venstresving i en 80-sone og legger meg pent over.
Farten var faktisk litt under 80 om jeg husker rett og svingen var godt dosert.
Plutselig oppdager jeg et stort hull i asfalten midt i min svingbane. Siden jeg ikke klarte å svinge unna så kjører jeg rett over det, mens jeg ligger i sving.
Jeg var livredd for at nå kom jeg til å gå på tryne og skli rett inn i skauen, men jeg slapp unna med en kraftig wobling i styret.
Woblingen gjorde at jeg ikke fikk fortsatt svingen. Heldigvis fikk jeg kontroll over sykkelen igjen og fikk lagt meg i en brå sving.
Når jeg kommer ut i utgangen av svingen ligger jeg helt ute på veiskulderen. Nå var det bare å komme seg litt lengre inn på veien og ta det med ro. Men siden jeg fikk svingt så seint lå jeg fortsatt ganske langt ned.
Det så ut til at jeg akkurat skulle klare det når sykkelen plutselig forsvinner ned i grøfta.
Venstre skulder treffer asfalten og jeg TROR jeg kastes over mot høyre slik at høyre albue og kne dunker nedi asfalten, resten er umulig å gjette. Det bar kast i kast 30 meter bortover, i følge politiets oppmålinger i hvertfall, før jeg til slutt stoppet og fikk reist meg opp.
Jeg tar av meg hjelmen og drar ut øreproppene, kikker ned på høyre kne og ser et ca 15cm langt kutt og en beinbit so stikker ut.
Jeg setter meg ned og venter på hjelp.
Heldigvis kom det en bil i motsatt kjørefelt ut av svingen på andre siden av sleten samtidig som jeg kom ut av svingen, så de fikk stoppet.
Og det tok ikke lang tid før hele fire biler til var kommet. Ingen hadde ringt ambulansen, for det var ikke mobildekkning på stedet.
Nok en gang så hadde jeg litt flaks, for en av bilene hadde en antenne som man kobla mobilen på i bilen, så sykebilen var 40 minutter unna.
Der ligger jeg som ramla med hjelm, kjørejakke i tekstil polstra på skuldre og albuer, skinnhansker med knokebeskyttere, shorts og joggesko.
Diagnosen: Knust høre kneskål, brudd i et av beina i høyre lår, dypt kutt i venstre legg, diverse små skrubbsør på venstre legg, diverse skrubbsår oppover langs hele høyre beinet og en sår venstre skulder.
Sikkerhetsutstyret jeg hadde på overkroppen redda meg temmelig bra, alt jeg fikk der var en litt øm skulder, noen blåmerker på ryggen, sikkert etter noen harde ting i baggen og et ganske stort blåmerke rundt høyre albue. Uten kjørejakken ville jeg sannsynligvis hatt en skulder uta av funksjon og en knust albue ekstra, helt sikkert også noen ganske såre hender.
Jeg kom til sykehuset mandag 7/8 og ventet 8 timer på å bli opperert, siden da har jeg logget der og først forige helg fikk jeg kommet meg opp på krykker. Den første uka var jeg temmelig neddopa på morfin og smertestillende, hadde ingen matlyst og jeg måtte ha hjelp hver gang jeg ville flytte meg i senga, på grunn av et vonde beinet.
De sydde tre sting i kuttet på venstre legg og tretten grove sting på høre kne.
Har tenkt å legge ut røntgenbilder når jeg får de sånn at dere ser hvor ille det faktisk gikk. Kneskåla er surra inn med ståltråd, jeg har en skrue og tre pinner rundt om kring også. Jeg var egentlig ganske heldig, for jeg traff verken bilen som kom imot eller fjellknaustet i grøfta rett ved der jeg reiste meg opp.
Er bare hjemme på permisjon i helga, må tilbake på mandag, da er det tre uker siden ulykken. Tar fortsatt antibiotika og smertestillende, selv om det er mindre smertestillende nå så må jeg fortsatt ha for å få sove.
På beinet har jeg et knekorsett, så beinet er helt stivt. Det kan nok ta et par dager til før jeg blir utskrevet for godt, men selv da må jeg oppom til kontroll annahver dag eller så.
De sier at beinet trenger 6-8 uker p å gro, så det er "bare" 3-5 uker igjen før opptreningen begyner.
Kjøreutsyret er så godt som lige helt faktisk, jakka har bare to små hull på venstre skulder og hjelmen har nesten ikke vært nedi, den har bare fått tre korte striper. Hanskene har jeg ikke sett enda.
Sykkelen ser ganske herpa ut og det meste i plastikk må byttes, me dunntak av èn eller to deler. Lykta er trykt inn slik at styret er låst fast og allr blinklysene er knokket av. Styret, rammen, motoren, speilene og gaflene ser mirakuløst nok ut til å være uskadd.
Det jeg synes er litt rart er at hele girpedalen og den utvekslinen inn til motoren er bøyd, det er en ganske tykk metallpinne som tikker inn i motoren.
Det spørs om sykkelen blir fikset opp, i og med at jeg bare har ansvarsforsikring må vi betale selv. Denne sesongen er i alle fall over, og neste år er det billapp og kl. A jeg skal ta. Har lyst til å kjøre sykkel mer, men det blir nok ikke noe fullblods racing eller HD, får se om jeg finner en mellomting. Vet i hvertfall at jeg skal har fullt kjøreustyr til en hver tid!
Heldigvis er jeg i det minste ulykkesforsikret for 1mill, så hvis jeg f.eks. blir 10% ufør av denne ulykken, så får jeg 100 000kr i erstattning. Det er en liten trøst i hvertfall.
Legene sier forresten at det er vanskelig å spå utfallet av dette, men siden jeg ikke har mistet noen bevegelighet i ankelen så tror de at jeg skal bli frisk nok til at jeg kan gå normalt. Kanskje til og med løpe som normalt, hvem vet. De sa bare at jeg neppe kom til å bli noen proffesjonell fotballspiller, men det visste jeg nesten fra før
Men i og med at alt hittil har gått bedre enn man har kunne håpe, så tror jeg at jeg skal kunne løøpe greit. Det eneste jeg vil slite med er å sittepå kne, noe som egentlig er ganske viktig å kunne når du utdanner deg til tømrer.
Jeg må bare få sagt at den første uka var så ille og vond at jeg ikke klarte å høre på musikk engang, og det er ille, for jeg pleier å høre på musikk hele tiden ellers. Ikke spiste jeg mat, ikke klarte jeg sove i strekk og ikke klarte jeg å bevege meg uten hjelp. Alt på grunn av smertene.
Den andre uken var tung, for da begynte fysioterapautene å dra meg ut av senge og opp i prekestolen. første gang jeg prøvde den gikk det forholdsvis greit, med unntak av en enorm svettebølge og tungpusthet, mens gangene etter fikk jeg en slags mental sperre som gjorde at jeg ikke klarte å løfte beinet (heve hofta på høre side) uten å stramme lårmuskelen og dra i kneskåla, noe som var sinnsykt vondt. Klarte etter et par dager å holde beinet oppe igjen uten å få vondt. Fredagen uke to fikk jeg til å bruke krykker og ting ble plutelig litt lettere. Nå kunne jeg både komme meg opp og ned av sengen OG bevege meg fritt rundt uten å ha for mye vondt. Den uka som har gått nå har vært lang og kjedelig, for jeg har bare venta på å få komme hjem og å bli frisk nok til å gå på skolen.
Helgene på sykehuset er verst, hverdagen kommer du deg gjennom, men i helgene skjer det absolutt ingenting, det er derfor jeg fikk mast meg til perm nå.
Lurer på hvordan det hade gått hvis jeg hadde brukt kjørebuksa
Og til alle sammen:
!!KJØR ALLTID MED FULLT SIKKERHETSUTSTYR!!
Du vet aldri når det går galt...
Skyfri himmel og noen og tjue grader i lufta, jeg hadde nettopp kjøpt meg ny badeshorts og var hjemmom for å hente baggen.
Jeg var på vei til en ukes hyttetur med noen kompisser. De hadde reist dagen i forveien og jeg var ivrig på å komme meg avgårde.
Det skulle være en tur på 40-50minutter, men likevel vurderte jeg å kjøre uten jakke. Tok faktisk bare på meg kjørejakke så jeg skulle slippe å bli så sår i skuldrene av baggen.
Jeg hadde god tid og været var perfekt så jeg tok det ganske rolig, for jeg var ganske tungt lastet.
Alt hadde gått greit og jeg nermet meg målet, det var kanskje 5-10 minutter igjen da situasjonen oppstod.
Jeg kommer til en venstresving i en 80-sone og legger meg pent over.
Farten var faktisk litt under 80 om jeg husker rett og svingen var godt dosert.
Plutselig oppdager jeg et stort hull i asfalten midt i min svingbane. Siden jeg ikke klarte å svinge unna så kjører jeg rett over det, mens jeg ligger i sving.
Jeg var livredd for at nå kom jeg til å gå på tryne og skli rett inn i skauen, men jeg slapp unna med en kraftig wobling i styret.
Woblingen gjorde at jeg ikke fikk fortsatt svingen. Heldigvis fikk jeg kontroll over sykkelen igjen og fikk lagt meg i en brå sving.
Når jeg kommer ut i utgangen av svingen ligger jeg helt ute på veiskulderen. Nå var det bare å komme seg litt lengre inn på veien og ta det med ro. Men siden jeg fikk svingt så seint lå jeg fortsatt ganske langt ned.
Det så ut til at jeg akkurat skulle klare det når sykkelen plutselig forsvinner ned i grøfta.
Venstre skulder treffer asfalten og jeg TROR jeg kastes over mot høyre slik at høyre albue og kne dunker nedi asfalten, resten er umulig å gjette. Det bar kast i kast 30 meter bortover, i følge politiets oppmålinger i hvertfall, før jeg til slutt stoppet og fikk reist meg opp.
Jeg tar av meg hjelmen og drar ut øreproppene, kikker ned på høyre kne og ser et ca 15cm langt kutt og en beinbit so stikker ut.
Jeg setter meg ned og venter på hjelp.
Heldigvis kom det en bil i motsatt kjørefelt ut av svingen på andre siden av sleten samtidig som jeg kom ut av svingen, så de fikk stoppet.
Og det tok ikke lang tid før hele fire biler til var kommet. Ingen hadde ringt ambulansen, for det var ikke mobildekkning på stedet.
Nok en gang så hadde jeg litt flaks, for en av bilene hadde en antenne som man kobla mobilen på i bilen, så sykebilen var 40 minutter unna.
Der ligger jeg som ramla med hjelm, kjørejakke i tekstil polstra på skuldre og albuer, skinnhansker med knokebeskyttere, shorts og joggesko.
Diagnosen: Knust høre kneskål, brudd i et av beina i høyre lår, dypt kutt i venstre legg, diverse små skrubbsør på venstre legg, diverse skrubbsår oppover langs hele høyre beinet og en sår venstre skulder.
Sikkerhetsutstyret jeg hadde på overkroppen redda meg temmelig bra, alt jeg fikk der var en litt øm skulder, noen blåmerker på ryggen, sikkert etter noen harde ting i baggen og et ganske stort blåmerke rundt høyre albue. Uten kjørejakken ville jeg sannsynligvis hatt en skulder uta av funksjon og en knust albue ekstra, helt sikkert også noen ganske såre hender.
Jeg kom til sykehuset mandag 7/8 og ventet 8 timer på å bli opperert, siden da har jeg logget der og først forige helg fikk jeg kommet meg opp på krykker. Den første uka var jeg temmelig neddopa på morfin og smertestillende, hadde ingen matlyst og jeg måtte ha hjelp hver gang jeg ville flytte meg i senga, på grunn av et vonde beinet.
De sydde tre sting i kuttet på venstre legg og tretten grove sting på høre kne.
Har tenkt å legge ut røntgenbilder når jeg får de sånn at dere ser hvor ille det faktisk gikk. Kneskåla er surra inn med ståltråd, jeg har en skrue og tre pinner rundt om kring også. Jeg var egentlig ganske heldig, for jeg traff verken bilen som kom imot eller fjellknaustet i grøfta rett ved der jeg reiste meg opp.
Er bare hjemme på permisjon i helga, må tilbake på mandag, da er det tre uker siden ulykken. Tar fortsatt antibiotika og smertestillende, selv om det er mindre smertestillende nå så må jeg fortsatt ha for å få sove.
På beinet har jeg et knekorsett, så beinet er helt stivt. Det kan nok ta et par dager til før jeg blir utskrevet for godt, men selv da må jeg oppom til kontroll annahver dag eller så.
De sier at beinet trenger 6-8 uker p å gro, så det er "bare" 3-5 uker igjen før opptreningen begyner.
Kjøreutsyret er så godt som lige helt faktisk, jakka har bare to små hull på venstre skulder og hjelmen har nesten ikke vært nedi, den har bare fått tre korte striper. Hanskene har jeg ikke sett enda.
Sykkelen ser ganske herpa ut og det meste i plastikk må byttes, me dunntak av èn eller to deler. Lykta er trykt inn slik at styret er låst fast og allr blinklysene er knokket av. Styret, rammen, motoren, speilene og gaflene ser mirakuløst nok ut til å være uskadd.
Det jeg synes er litt rart er at hele girpedalen og den utvekslinen inn til motoren er bøyd, det er en ganske tykk metallpinne som tikker inn i motoren.
Det spørs om sykkelen blir fikset opp, i og med at jeg bare har ansvarsforsikring må vi betale selv. Denne sesongen er i alle fall over, og neste år er det billapp og kl. A jeg skal ta. Har lyst til å kjøre sykkel mer, men det blir nok ikke noe fullblods racing eller HD, får se om jeg finner en mellomting. Vet i hvertfall at jeg skal har fullt kjøreustyr til en hver tid!
Heldigvis er jeg i det minste ulykkesforsikret for 1mill, så hvis jeg f.eks. blir 10% ufør av denne ulykken, så får jeg 100 000kr i erstattning. Det er en liten trøst i hvertfall.
Legene sier forresten at det er vanskelig å spå utfallet av dette, men siden jeg ikke har mistet noen bevegelighet i ankelen så tror de at jeg skal bli frisk nok til at jeg kan gå normalt. Kanskje til og med løpe som normalt, hvem vet. De sa bare at jeg neppe kom til å bli noen proffesjonell fotballspiller, men det visste jeg nesten fra før
Men i og med at alt hittil har gått bedre enn man har kunne håpe, så tror jeg at jeg skal kunne løøpe greit. Det eneste jeg vil slite med er å sittepå kne, noe som egentlig er ganske viktig å kunne når du utdanner deg til tømrer.
Jeg må bare få sagt at den første uka var så ille og vond at jeg ikke klarte å høre på musikk engang, og det er ille, for jeg pleier å høre på musikk hele tiden ellers. Ikke spiste jeg mat, ikke klarte jeg sove i strekk og ikke klarte jeg å bevege meg uten hjelp. Alt på grunn av smertene.
Den andre uken var tung, for da begynte fysioterapautene å dra meg ut av senge og opp i prekestolen. første gang jeg prøvde den gikk det forholdsvis greit, med unntak av en enorm svettebølge og tungpusthet, mens gangene etter fikk jeg en slags mental sperre som gjorde at jeg ikke klarte å løfte beinet (heve hofta på høre side) uten å stramme lårmuskelen og dra i kneskåla, noe som var sinnsykt vondt. Klarte etter et par dager å holde beinet oppe igjen uten å få vondt. Fredagen uke to fikk jeg til å bruke krykker og ting ble plutelig litt lettere. Nå kunne jeg både komme meg opp og ned av sengen OG bevege meg fritt rundt uten å ha for mye vondt. Den uka som har gått nå har vært lang og kjedelig, for jeg har bare venta på å få komme hjem og å bli frisk nok til å gå på skolen.
Helgene på sykehuset er verst, hverdagen kommer du deg gjennom, men i helgene skjer det absolutt ingenting, det er derfor jeg fikk mast meg til perm nå.
Lurer på hvordan det hade gått hvis jeg hadde brukt kjørebuksa
Og til alle sammen:
!!KJØR ALLTID MED FULLT SIKKERHETSUTSTYR!!
Du vet aldri når det går galt...
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Har desverre ingen bilder av såret før opperasjonen, men har et dårlig mobilbilde som ble tatt for noen dager siden. Såret er vel nesten 20cm langt, så det er ikke pent.
Jeg må si meg glad for at jeg tok på jakka ja, ellers hadde jeg nok vært uten skulder...
Takk for medfølelsene, håper alle som leser dette tar lerdom av det og kjører med full beskyttelse. Jeg vet at jeg ikke hadde gjort det, men tro meg, det er viktig!
Jeg må si meg glad for at jeg tok på jakka ja, ellers hadde jeg nok vært uten skulder...
Takk for medfølelsene, håper alle som leser dette tar lerdom av det og kjører med full beskyttelse. Jeg vet at jeg ikke hadde gjort det, men tro meg, det er viktig!
faen møler med deg mate!
Håper du kommer deg 100% igjen......godt å høre at du holder mote oppe selv om det lukter litt motgang!
Håper du kommer deg 100% igjen......godt å høre at du holder mote oppe selv om det lukter litt motgang!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Tekumseh
- Posts: 2072
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Der tror jeg jeg droppa snørebuksa, og kjøper meg godkjent-bukse i stedet!
Du hadde skikkelig flaks oppi alt. Med bag på ryggen og det hele. Og bra noen kom dit raskt og så deg.
God bedring! Så får vi håpe kroppen gror sammen slik at den fungerer igjen.
Ved lange sykehusopphold, må det gå an å få lånt en bærbar-PC? Om ikke annet av en god venn. Kanskje det til og med er trådløssignal der?
Den kan slå ihjel litt tid.
Du hadde skikkelig flaks oppi alt. Med bag på ryggen og det hele. Og bra noen kom dit raskt og så deg.
God bedring! Så får vi håpe kroppen gror sammen slik at den fungerer igjen.
Ved lange sykehusopphold, må det gå an å få lånt en bærbar-PC? Om ikke annet av en god venn. Kanskje det til og med er trådløssignal der?
Den kan slå ihjel litt tid.
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Takk, det er godt å høre det er til noen nytte.
Unner ingen en slik opplevelse!
Er heldigvis så godt som halvveis ut i de 6-8 ukene som det tar for beinet å gro så jeg ser lyst på det. Ting skal etter planen bli bedre for hver dag som går.
Var på skolen i dag for første gang, gikk for så vidt greit, men det var utrolig deilig å komme hjem og legge seg på sofaen. Du merker ikke hvor sliten du er før du legger deg nedpå for å slappa av, og da kjenner du det godt.
Pappa fikk besøk av en fyr i dag som mente vi burde sende et brev til veivesenet og be om godtgjørelse i form av erstatning av skader på kjøretøyet, i og med at hullet i veien ikke var skiltet eller markert.
Så til helgen blir det en tur til "åstedet" for å ta bilder av helvetteshølet. Kan jo nesten ikke be de dra langt til gokk for å se på det selv heller, ikke hvis vi ønsker resultater i hvertfall...
Er helt peist nå, orker nesten ikke skrive den siste biten; så god kveld og god natt til dere ,nå trekker jeg til køya
Unner ingen en slik opplevelse!
Er heldigvis så godt som halvveis ut i de 6-8 ukene som det tar for beinet å gro så jeg ser lyst på det. Ting skal etter planen bli bedre for hver dag som går.
Var på skolen i dag for første gang, gikk for så vidt greit, men det var utrolig deilig å komme hjem og legge seg på sofaen. Du merker ikke hvor sliten du er før du legger deg nedpå for å slappa av, og da kjenner du det godt.
Pappa fikk besøk av en fyr i dag som mente vi burde sende et brev til veivesenet og be om godtgjørelse i form av erstatning av skader på kjøretøyet, i og med at hullet i veien ikke var skiltet eller markert.
Så til helgen blir det en tur til "åstedet" for å ta bilder av helvetteshølet. Kan jo nesten ikke be de dra langt til gokk for å se på det selv heller, ikke hvis vi ønsker resultater i hvertfall...
Er helt peist nå, orker nesten ikke skrive den siste biten; så god kveld og god natt til dere ,nå trekker jeg til køya
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Legger ut litt bilder av beinet.
Har bare røntgen, ble ikke tid til fotosession mens jeg vente på ambulansen. Litt synd nesten, hadde vært bra skremsel...og litt greit å ha som påminnelse hvis ulykken skulle gå i glemmeboken.
Har et dårlig mobilbilde av såret somjeg tok i uke tre eller noe, men har så gammel mobil at jeg ikke får det inn på PC.
Før operasjonen:
Kne forfra
Kne fra siden
To og en halv uke etter operasjonen:
Kne forfra
Kne fra siden
I kneskåla er det to pinner og to runder med ståltråd, i lårbeinet er det en skrue og en pinne.
Har bare røntgen, ble ikke tid til fotosession mens jeg vente på ambulansen. Litt synd nesten, hadde vært bra skremsel...og litt greit å ha som påminnelse hvis ulykken skulle gå i glemmeboken.
Har et dårlig mobilbilde av såret somjeg tok i uke tre eller noe, men har så gammel mobil at jeg ikke får det inn på PC.
Før operasjonen:
Kne forfra
Kne fra siden
To og en halv uke etter operasjonen:
Kne forfra
Kne fra siden
I kneskåla er det to pinner og to runder med ståltråd, i lårbeinet er det en skrue og en pinne.