Bullfighter hjelm

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Bullfighter hjelm

Post by Bizcocho »

Er det noen som har erfaring med Bullfighter hjelmer? Skulle gjerne fått noen tilbakemelding før jeg går til anskaffelse av hjelm til min samboer som skal sitte på korte turer etc.
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

har ikke noe erfaring med bullfighter hjelmer, men om ho skal sitte på korte eller lange turer så ville jeg spandert på meg de ekstra kronene å fått meg en skikkelig hjelm!

Jeg ville ikke kjøpt noe til kona som jeg ikke turt å kjøre med selv!!!

mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Post by LemonDog »

De brukte en del Bullfighter-utstyr på kjøreskolen der jeg kjørte opp uten at det trenger å bety noe.
Hvis hjelmen er godkjent, så skal den jo duge, men billige hjelmer er jo ofte plaget av støy, dugging, riper i visir, dårlig lufting og slike ting.
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Post by Bizcocho »

LordShaft wrote: Jeg ville ikke kjøpt noe til kona som jeg ikke turt å kjøre med selv!!!
Var ikke sånn ment at jeg skulle kjøpe noe billig, de koster jo mer enn de billigste. Var kvaliteten jeg mente!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Bizcocho wrote:
LordShaft wrote: Jeg ville ikke kjøpt noe til kona som jeg ikke turt å kjøre med selv!!!
Var ikke sånn ment at jeg skulle kjøpe noe billig, de koster jo mer enn de billigste. Var kvaliteten jeg mente!
Hehehe :lol: ja var det no det :wink:
Neida, jeg skjønner hvor du vil hen, men jeg kan ikke hjelpe deg akkurat på dette området!

Jeg har bare testet Arai, Shoei og Fogerty (Shark)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Kan anbefale Nolan N61 som billig hjelm.
Støy? - Må av med hjelmen for å høyre ka andre seier om eg står atmed dei og det er ellers normalt støynivå rundt oss...
Den har ein flipp som skjermer for vind rundt nasepartiet om du kjøyrer med delvis åpent visir.
3 gode lufte luker, to på toppen og ein forran munnpartiet.
Kjøyrer du med den rundt munnpartiet lukket, dugger det litt i lave hastigheter, men med den open holder den duggen vekke fra visiret med mindre du svetter som ein gris eller noke i den dur. ;)
Ein av dei få hjelmene eg fann som ikkje pressa på eit punkt midt i panna. ( Om det er meg eller hjelmene det er feil med, ehrm.. ja ;) )
Søskenbarnet mitt har vert i bakken med denne hjelmen. Det resulterte i at han knakk beina på 13 forskjellige plasser, men han klarte å karre seg opp i sittestilling intill ein vegg og fekk ringt kjæresten. Så hove var klart og fint. Visiret vart oppripa etter å bli skrapa bortover etter asfalten og litt riper på toppen av hjelmen. Men det var ikkje så ille at hjelmen ikkje kunne brukes. Brukte den med samme visir eit par gonger når eg dreiv med lærekjøyring.
Den har og god plass til evt. kommunikasjons system osv rundt øyrene.
Prisen ligger på rundt 1200 - 1400kr
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

Har en Tiger VSX. Helmen virker grei, middels støy, normalt med dugg ved kjølig/våt værtype og god passform. Helt klart verdt de 1500,- jeg betalte for den, spesielt med tanke på at den er i karbon, kevlar og glassfiber. Eneste drawbacket var remmen; den var nemlig ikke mulig å justere lang nok for meg. Det ble enkel løst ved å sprette skinnlappen som fungerte som stopper vekk fra enden på remmen, og da ble det en cm ekstra justeringsmonn - noe som var tilstrekkelig.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2094
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Har en Bullfighter Tiger jeg også, i svart matt.
Image
Jeg måler 56 rundt hodet, og har brukt en Medium (57 - 58) hjelm av merket Airoh. Denne har jeg i L (59), og den sitter ca like godt.
Så jeg lurer på om de er litt små i størrelsene.
Stemmer det?

Ellers synes jeg det er tøffe hjelmer. Jeg har ikke velta og fått bruk for hjelmen, så hvor bra den er sånn vet jeg ikke.

Det som er bra er at det er fire 'lufteventiler' på den. Tre på hodet og et foran. Det gjør den luftig og god. Får sjelden dugg i den.
Det er også en ekstra lapp foran 'nesa' på den.
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

jeg har selv en "stars and stripes" eller noe i den dur.. nypris 3000, jeg fikk den for 1500 +hansker til 700 med på kjøpet.. hvorfor hanskene vet jeg ikke.. hjelmen var på tilbud.

for 1500 e hjelmen grei nok.. 3000 nei. må puste med nesen under 12grader +, for at det ikke skal dugge når visiret er igjen. er bare to lufte luker. rett forran munnen, og over visiret. kan kun fåes med blankt visir. hodet sitter greit nok i hjelmen.. komfy og greit, samtidig som det sitter "støpt". har ikke noe sånt over nesen eller noe sånt.. er også 3komponent. har vært i bakken med hjelmen, men kun visiret som fikk seg noen tydelige riper..

mister også hjelmen i bakken en gang. med det resultat at ene "låsen" til visiret ble delvis ødelagt. visiret detter av festet på den siden hvis jeg åpner hjelmen mer enn 1/2veis pga patenten til å bytte visir. støy nivå er også litt høyt syns jeg. både med visiret igjen og åpent

konklusjon: ikke kjøp hjelmen for 3000, for 1500 nja kanskje, har ikke smelt hode med den, men utifra erfaringer.. så kan en sikkert få en bedre hjelm for 1500.
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Post by Galilee »

Smalababb wrote: Ein av dei få hjelmene eg fann som ikkje pressa på eit punkt midt i panna.
Det kan lønne seg å prøve å trykke inn slike punkter med kraftig press med tommelen.

NB! butikkene er nok ikke så fornøyde om du gjør dette før du kjøper hjelmen.

Jeg har en AGV hjelm som var trang akkurat i kanten over panna. Klemte bare til med tommelen bortover, så passet hjelmen, og sitter nok MYE bedre enn om jeg hadde gått opp en størrelse.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Post Reply