Oppgraderinger: Hva er nødvendig/praktisk?
kunne tenkt meg gearindikator selv.. faktisk ofte jeg putter den i første når jeg f.eks kommer fort inn mot en rundkjøring.. og skal bare svippe fort igjenom rundkjøringen tror ofte den ligger i 3...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Jeg vet giret når jeg kjører rolig, men kjører jeg hardt så tenker jeg kun på å holde meg på veien Man burde jo lære seg turtall osv ved ulike gir og ulike hastigheter, men det er ikke så stor forskjell mellom 2.re og 3.de f.eks... Første merker man lett da dette som oftest er mye lettere giret enn de andre, og det alltid krever litt mer å sette i gir. Eneste jeg har prob med er 5.te eller 6.te gir
- LinnSurion
- Posts: 614
- Joined: 26 Apr 2005 15:20
Plager meg i grunnen litt... ingen problem når jeg kjører på "landeveien". Da kjører jeg ofte etter humør, kan ligge i 2 eller 5. men når jeg kommer til en rundkjøring og ikke har tid til å sjekke hvilket gir jeg er i, skulle jeg gjerne visst når jeg kommer ned til 2... Som regel pleier jeg å klunke den i 1, og det er 1 for mye..
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
- Galilee
- Posts: 934
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Jeg foreslår:
- automagisk kjedesmører
- Corbin sal
evt. så hadde jeg vurdert håndbeskyttelse framfor varmeholker (avhenging av hvordan det ser ut på den aktuelle sykkelen) disse beskytter mot vann også...
Hvis det virkelig skulle ta av hadde jeg kanskje kikket på GPS også.
- automagisk kjedesmører
- Corbin sal
evt. så hadde jeg vurdert håndbeskyttelse framfor varmeholker (avhenging av hvordan det ser ut på den aktuelle sykkelen) disse beskytter mot vann også...
Hvis det virkelig skulle ta av hadde jeg kanskje kikket på GPS også.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Corbin saler ser idiotisk ut da.. hva slags sykkel skal dette på da? en R sykkel? gearindikator og styredemper .. + noen skikkelig gode dekk og bremser.. stålomspunnede bremseslanger + skikkelig god bremse væske..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
- quantumduck
- Posts: 247
- Joined: 25 Aug 2006 13:20
- MC: Hayabusa
- Location: Nesodden
Når jeg drar på litt i 6 og så prøver å gire opp til 7 oppstår det gjerne en litt pinlig stillhet ...Deauville00 wrote:Plager meg i grunnen litt... ingen problem når jeg kjører på "landeveien". Da kjører jeg ofte etter humør, kan ligge i 2 eller 5. men når jeg kommer til en rundkjøring og ikke har tid til å sjekke hvilket gir jeg er i, skulle jeg gjerne visst når jeg kommer ned til 2... Som regel pleier jeg å klunke den i 1, og det er 1 for mye..
Ellers pleier jeg å gire meg ned ett og ett gir inn mot veikryss/rundkjøringer og slikt, da vet jeg at jeg ligger inne med et "passelig" gir til slutt, uten at jeg nødvendigvis vet helt sikkert hvilket gir det er (som oftest 2.)
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Hehe, er jo sjelden jeg har den i revers, så skjønner hva du mener.. Men tenkte på når jeg ligger i sjette og ikke vet om jeg har ett gir til eller spesielt når jeg skal inn mot kryss/rundkjøringer og vil vite hvilke gir jeg ligger i..TheDuke2 wrote:Gearindikator er jo bortkastet ,er ikke så nøye hvilket gir man er i så lenge sykkelen går fremover.
Tror jeg kommer til å montere i løpet av vinteren, så får vi se hvor ofte jeg bruker den..
Håper du ikke ligger i 6gir inn i rundkjøringer så
Men jeg ser likevel ikke poenget med å vite hvilket gir man ligger i ,man har vel såpass følelse med sykkelen at man kjenner hvor i registeret man er og om man bør kneppe opp eller ned?
Men om du vil ha indikator så er ikke det min sak ,men tror ikke du vil bruke den mye
Men jeg ser likevel ikke poenget med å vite hvilket gir man ligger i ,man har vel såpass følelse med sykkelen at man kjenner hvor i registeret man er og om man bør kneppe opp eller ned?
Men om du vil ha indikator så er ikke det min sak ,men tror ikke du vil bruke den mye
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
- Galilee
- Posts: 934
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
De pleier da å tilpasse designet til sykkelen den skal på? Tilogmed fargene kan tilpasses.RH racing wrote:Corbin saler ser idiotisk ut da..
Salene til Tuono og Mille er jo veldig smekre...
Ryggstøttene disse amerikanerne insisterer på å sette på alle slags sykler er jeg enig ikke alltid er like vellykede.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson