Lurer på om folk gjør alt mekk på sykkelen sin selv?
Hvor gammle sykkeler har folk stortsett?
Mekker du selv?
-
- Posts: 269
- Joined: 11 Oct 2006 15:38
- MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km
- marius (aprila rs 125 06)
- Posts: 31
- Joined: 30 Nov 2006 20:13
- Location: stavern/larvik
- Contact:
- Olav'en
- Posts: 1992
- Joined: 06 Jun 2005 20:51
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Hadde eg hatt bedre plass, og verktøy so hadde eg nokk skrudd meir.
Er egentlig ikkje so mykje å skru på, kjøpe noke som er pålitelig veit du!
Køyrer ein Suzuki DR 125 98mod. Pusta å pesa 44500 no, so er vell på tide med ein liten motor overhaling snart tenker eg.
ps. er vell ingen som veit om ein fint brukt dr 250 / 350 motor som står å støver ned?
Er egentlig ikkje so mykje å skru på, kjøpe noke som er pålitelig veit du!
Køyrer ein Suzuki DR 125 98mod. Pusta å pesa 44500 no, so er vell på tide med ein liten motor overhaling snart tenker eg.
ps. er vell ingen som veit om ein fint brukt dr 250 / 350 motor som står å støver ned?
-
- Posts: 269
- Joined: 11 Oct 2006 15:38
- MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km
Mekker alt selv, jeg og en kamerat mekker på våre (og andre) sine sykler i garasjen hans, kan si at sykkelen min og en gammel TS som han kjøpte for å overhale har vært prøvekaninene våre
Bruker for det meste verktøyet til foreldrene våre, men har beriket det med blant annet trykklufts-muttertrekker (MUST hvis man skal splitte AM6) og multimeter, for å nevne noe.
Bruker for det meste verktøyet til foreldrene våre, men har beriket det med blant annet trykklufts-muttertrekker (MUST hvis man skal splitte AM6) og multimeter, for å nevne noe.
- Skyt her -
På hvilken måte er det et must? Løsne og skru hardt nok fast? Har nå klart å løsne alle muttere og slikt på min AM6 (aldri splitta før) uten muttertrekker. Bare ved hjelp av latmannsarm og vanlig skralle.Eike_Oak wrote:men har beriket det med blant annet trykklufts-muttertrekker (MUST hvis man skal splitte AM6) og multimeter, for å nevne noe.
Jeg mekker stort sett selv. Untatt dekkskift, det lot jeg et verksted ta seg av fordi jeg kjøpte dekka der.
Yamaha Aerox 2004
-
- Posts: 103
- Joined: 14 Sep 2006 22:38
- Location: akershus
Finnes 3 muttre: Svinghjulet, clutchuset og clutchdrevet fra veiven._Adler_ wrote:På hvilken måte er det et must? Løsne og skru hardt nok fast? Har nå klart å løsne alle muttere og slikt på min AM6 (aldri splitta før) uten muttertrekker. Bare ved hjelp av latmannsarm og vanlig skralle.Eike_Oak wrote:men har beriket det med blant annet trykklufts-muttertrekker (MUST hvis man skal splitte AM6) og multimeter, for å nevne noe.
Jeg mekker stort sett selv. Untatt dekkskift, det lot jeg et verksted ta seg av fordi jeg kjøpte dekka der.
De fleste kiler veiven for å løsne muttrene som er på clutchdrevet og svinghjulet også bruker de i tillegg ett skrujern for å kile innerste delen av clutchuset.
Har hørt noen andre (og værre) metoder å få løs disse muttrene på, samtlige er etter min mening jallamekk, og dermed uakseptabelt.
Også går det jo 20 ganger raskere med muttertrekker.
- Skyt her -