RS125 filmklipp - 0-190km/t

Prat om lett MC.
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Post by Lasseleeten »

gryn_cr80 wrote:jaja:p men i utgangs ponkte enn 125:p hehe
Hmm, siden det er motoren som har mest å si på toppfarta enn ramma, så er det i utgangspunktet en 250 motor med rs 125 ramme og plast!
ludde
Posts: 18
Joined: 30 Sep 2006 00:17

Post by ludde »

mhm...

Har veldig lite tru på at en 125 klarer 200 selvom 160 ccm3 trimsylinder....

En fullpower rs 125 (34/36 gasser, Eksosventil, effektanlegg, powerfilter) Klarer rundt 160 kmt...

De siste 40 kmt der skal det mer enn en trimsylinder fo rå få til det e rjeg rimelig sikker på... Er vanvittig hvor mye som skal til for å få presa det site ut av en sykkel, men 200 kmt på en rs 125 har jeg ikke trua på...

Hadde MULIGENS trudd på det hvis det var snakk om en liggesykkel med ktm eller wr motoren... Disse med ektremt høy drevening hadde muligens klart det... Men da er det snakk om en fullblods crossmotor med ekstrem drevning...

Var jo en idiot som var sikker på at han klarte 180 kmt på orginalsylinderen sin...

Jeg tror den video'en er "tukkla" med...
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Er en fyr som klarte 190km/t med Cagiva SP sylinder (125ccm)

Men tviler på at du klarer det med polini sin, må nok ha noe litt råere enn det :)
- Skyt her -
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

ÅÅÅÅå her er det mange tullinger!! En rs125 FP greier lett mye mer enn 160, kommer ann på dreving. Deretter kan man sette på trimsylinder, og vips, så GREIER de 200! En annen ting er hvor ofte de skjærer seg eller eier må bytte stempel osv, men 190 med en RS 125 (les 160) er ikke umulig. Punktum.
Tydeligvis heller ingen som har tenkt på at man kan få rs uten større sylinder til å gå 13-140 via porting? En annen ting er at de varer et par timer (et motogp-løp) :lol:

Og helt til slutt for dem som fortsatt ikke tror på det: DETGÅRDETGÅRDETGÅR! :D
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

det er sant! på baneløpene topper jo 125 banesyklene 240 km/t!!! men så varer de motorene et løp though :?
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

240 km/t :shock:

Seriøst? hva i alle dager gjør de da?
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

aner ikke, er jo så vilt trimmet at det skal ikke gå ann.. er jo vm sykler dåg=p
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

Porting vil si å file opp alle kanaler osv i motoren + all annen mulig trim seff...Yter noe helt sykt på 125cc! Hadde nesten vært rått å prøvd det, men ville bestillt ny motor først :lol:
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
morten_kjar
Posts: 57
Joined: 20 Nov 2006 12:43

Post by morten_kjar »

porting som akkurat ble nevnt nå har ganske stor innvirkning, så hvis du har fp-anlegg, 34mm gasser, reed ventil, rave elektronsik ekosventil og polini 160ccm porta og med passe dreving går nok sykkelen rimelig godt opp til 190..


Gp sykkelene går til 210 km/h btw :)

synes det er så merklig at disse går så bra, for de er "orginale" 124.5ccm

noen som har svaret?
Aprilia RS 125 1998
black
FP (34hk)
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

så på eurosport, der målte de toppfarta til 236 km/t på langstrekka :wink:
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Men de kan da ikke trimme de når det er et 125ccm race, blir litt feil å putte på en 160cc sylinder da! :?
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
morten_kjar
Posts: 57
Joined: 20 Nov 2006 12:43

Post by morten_kjar »

kan kan trimme.. men de har ikek lov til å endre slagvolumet :)
Aprilia RS 125 1998
black
FP (34hk)
User avatar
rufse
Posts: 116
Joined: 08 May 2006 03:03
Location: Bergen
Contact:

Post by rufse »

Dette var jo en artig tråd :D Fake eller ikke fake?

Uten å påstå verken det ene eller det andre, så kan jeg fortelle at i 1982 ble en Suzuki AC 50 trimma opp til å klare 200 km/t !!!
Riktignok ble dette målt på benk - samt motoren havarerte samtidig som 200 km/t ble oppnådd....

Videre kan jeg fortelle at jeg trimma min Honda XL 100 (1983 mod), og klarte uten problemer 140 km/t..! Og for de som ikke vet det, så er Honda XL 4-takts offroader - dvs ingen kåpe (stor luftmotstand).

Så slik jeg ser det, skulle det ikke være noe problem å trimme opp en RS 125 til å gå opp mot 200 km/t.
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

morten_kjar wrote:porting som akkurat ble nevnt nå har ganske stor innvirkning, så hvis du har fp-anlegg, 34mm gasser, reed ventil, rave elektronsik ekosventil og polini 160ccm porta og med passe dreving går nok sykkelen rimelig godt opp til 190..


Gp sykkelene går til 210 km/h btw :)

synes det er så merklig at disse går så bra, for de er "orginale" 124.5ccm

noen som har svaret?
Har sykkelen det som du skrev går den mer enn gp-syklene :P
Men tenk deg selv, en 125cc med original sylinder, som har boyesen reed, 34gasser, elektrisk eksosventil, effektanlegg, kanskje powerfilter, og tung dreving, hvor mye den klarer...190 kan være heeelt korrekt. Og så kan du sende den inn til porting :lol: DA snakker vi gp-fart :wink:
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

BikerBoy wrote:
morten_kjar wrote:porting som akkurat ble nevnt nå har ganske stor innvirkning, så hvis du har fp-anlegg, 34mm gasser, reed ventil, rave elektronsik ekosventil og polini 160ccm porta og med passe dreving går nok sykkelen rimelig godt opp til 190..


Gp sykkelene går til 210 km/h btw :)

synes det er så merklig at disse går så bra, for de er "orginale" 124.5ccm

noen som har svaret?
Har sykkelen det som du skrev går den mer enn gp-syklene :P
Men tenk deg selv, en 125cc med original sylinder, som har boyesen reed, 34gasser, elektrisk eksosventil, effektanlegg, kanskje powerfilter, og tung dreving, hvor mye den klarer...190 kan være heeelt korrekt. Og så kan du sende den inn til porting :lol: DA snakker vi gp-fart :wink:
boyesen reed hjelper ikke på toppfart, større gasser hjelper minimalt på toppfart, elektrisk eksosventil "hører til RS", effektanlegg gir ikke store fordelen over uplombert org. annlegg og powerfilter gir maks 0,1 hest mer.

Kan føltes som mye mer, siden samtlige av tingene som du nevner gir merkbart bedre gassrespons og lyd dermed føles det som at sykkelen går bedre.
- Skyt her -
Post Reply