Hmm, siden det er motoren som har mest å si på toppfarta enn ramma, så er det i utgangspunktet en 250 motor med rs 125 ramme og plast!gryn_cr80 wrote:jaja:p men i utgangs ponkte enn 125:p hehe
RS125 filmklipp - 0-190km/t
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
mhm...
Har veldig lite tru på at en 125 klarer 200 selvom 160 ccm3 trimsylinder....
En fullpower rs 125 (34/36 gasser, Eksosventil, effektanlegg, powerfilter) Klarer rundt 160 kmt...
De siste 40 kmt der skal det mer enn en trimsylinder fo rå få til det e rjeg rimelig sikker på... Er vanvittig hvor mye som skal til for å få presa det site ut av en sykkel, men 200 kmt på en rs 125 har jeg ikke trua på...
Hadde MULIGENS trudd på det hvis det var snakk om en liggesykkel med ktm eller wr motoren... Disse med ektremt høy drevening hadde muligens klart det... Men da er det snakk om en fullblods crossmotor med ekstrem drevning...
Var jo en idiot som var sikker på at han klarte 180 kmt på orginalsylinderen sin...
Jeg tror den video'en er "tukkla" med...
Har veldig lite tru på at en 125 klarer 200 selvom 160 ccm3 trimsylinder....
En fullpower rs 125 (34/36 gasser, Eksosventil, effektanlegg, powerfilter) Klarer rundt 160 kmt...
De siste 40 kmt der skal det mer enn en trimsylinder fo rå få til det e rjeg rimelig sikker på... Er vanvittig hvor mye som skal til for å få presa det site ut av en sykkel, men 200 kmt på en rs 125 har jeg ikke trua på...
Hadde MULIGENS trudd på det hvis det var snakk om en liggesykkel med ktm eller wr motoren... Disse med ektremt høy drevening hadde muligens klart det... Men da er det snakk om en fullblods crossmotor med ekstrem drevning...
Var jo en idiot som var sikker på at han klarte 180 kmt på orginalsylinderen sin...
Jeg tror den video'en er "tukkla" med...
ÅÅÅÅå her er det mange tullinger!! En rs125 FP greier lett mye mer enn 160, kommer ann på dreving. Deretter kan man sette på trimsylinder, og vips, så GREIER de 200! En annen ting er hvor ofte de skjærer seg eller eier må bytte stempel osv, men 190 med en RS 125 (les 160) er ikke umulig. Punktum.
Tydeligvis heller ingen som har tenkt på at man kan få rs uten større sylinder til å gå 13-140 via porting? En annen ting er at de varer et par timer (et motogp-løp)
Og helt til slutt for dem som fortsatt ikke tror på det: DETGÅRDETGÅRDETGÅR!
Tydeligvis heller ingen som har tenkt på at man kan få rs uten større sylinder til å gå 13-140 via porting? En annen ting er at de varer et par timer (et motogp-løp)
Og helt til slutt for dem som fortsatt ikke tror på det: DETGÅRDETGÅRDETGÅR!
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
det er sant! på baneløpene topper jo 125 banesyklene 240 km/t!!! men så varer de motorene et løp though
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
aner ikke, er jo så vilt trimmet at det skal ikke gå ann.. er jo vm sykler dåg=p
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
-
- Posts: 57
- Joined: 20 Nov 2006 12:43
porting som akkurat ble nevnt nå har ganske stor innvirkning, så hvis du har fp-anlegg, 34mm gasser, reed ventil, rave elektronsik ekosventil og polini 160ccm porta og med passe dreving går nok sykkelen rimelig godt opp til 190..
Gp sykkelene går til 210 km/h btw
synes det er så merklig at disse går så bra, for de er "orginale" 124.5ccm
noen som har svaret?
Gp sykkelene går til 210 km/h btw
synes det er så merklig at disse går så bra, for de er "orginale" 124.5ccm
noen som har svaret?
Aprilia RS 125 1998
black
FP (34hk)
black
FP (34hk)
-
- Posts: 57
- Joined: 20 Nov 2006 12:43
Dette var jo en artig tråd Fake eller ikke fake?
Uten å påstå verken det ene eller det andre, så kan jeg fortelle at i 1982 ble en Suzuki AC 50 trimma opp til å klare 200 km/t !!!
Riktignok ble dette målt på benk - samt motoren havarerte samtidig som 200 km/t ble oppnådd....
Videre kan jeg fortelle at jeg trimma min Honda XL 100 (1983 mod), og klarte uten problemer 140 km/t..! Og for de som ikke vet det, så er Honda XL 4-takts offroader - dvs ingen kåpe (stor luftmotstand).
Så slik jeg ser det, skulle det ikke være noe problem å trimme opp en RS 125 til å gå opp mot 200 km/t.
Uten å påstå verken det ene eller det andre, så kan jeg fortelle at i 1982 ble en Suzuki AC 50 trimma opp til å klare 200 km/t !!!
Riktignok ble dette målt på benk - samt motoren havarerte samtidig som 200 km/t ble oppnådd....
Videre kan jeg fortelle at jeg trimma min Honda XL 100 (1983 mod), og klarte uten problemer 140 km/t..! Og for de som ikke vet det, så er Honda XL 4-takts offroader - dvs ingen kåpe (stor luftmotstand).
Så slik jeg ser det, skulle det ikke være noe problem å trimme opp en RS 125 til å gå opp mot 200 km/t.
Har sykkelen det som du skrev går den mer enn gp-syklenemorten_kjar wrote:porting som akkurat ble nevnt nå har ganske stor innvirkning, så hvis du har fp-anlegg, 34mm gasser, reed ventil, rave elektronsik ekosventil og polini 160ccm porta og med passe dreving går nok sykkelen rimelig godt opp til 190..
Gp sykkelene går til 210 km/h btw
synes det er så merklig at disse går så bra, for de er "orginale" 124.5ccm
noen som har svaret?
Men tenk deg selv, en 125cc med original sylinder, som har boyesen reed, 34gasser, elektrisk eksosventil, effektanlegg, kanskje powerfilter, og tung dreving, hvor mye den klarer...190 kan være heeelt korrekt. Og så kan du sende den inn til porting DA snakker vi gp-fart
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
boyesen reed hjelper ikke på toppfart, større gasser hjelper minimalt på toppfart, elektrisk eksosventil "hører til RS", effektanlegg gir ikke store fordelen over uplombert org. annlegg og powerfilter gir maks 0,1 hest mer.BikerBoy wrote:Har sykkelen det som du skrev går den mer enn gp-syklenemorten_kjar wrote:porting som akkurat ble nevnt nå har ganske stor innvirkning, så hvis du har fp-anlegg, 34mm gasser, reed ventil, rave elektronsik ekosventil og polini 160ccm porta og med passe dreving går nok sykkelen rimelig godt opp til 190..
Gp sykkelene går til 210 km/h btw
synes det er så merklig at disse går så bra, for de er "orginale" 124.5ccm
noen som har svaret?
Men tenk deg selv, en 125cc med original sylinder, som har boyesen reed, 34gasser, elektrisk eksosventil, effektanlegg, kanskje powerfilter, og tung dreving, hvor mye den klarer...190 kan være heeelt korrekt. Og så kan du sende den inn til porting DA snakker vi gp-fart
Kan føltes som mye mer, siden samtlige av tingene som du nevner gir merkbart bedre gassrespons og lyd dermed føles det som at sykkelen går bedre.
- Skyt her -