Hjelp til å planlegge turen
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Hjelp til å planlegge turen
.
Last edited by Banditbiker on 13 Nov 2008 20:57, edited 1 time in total.
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Hjelp til å planlegge turen
Den er fin! Har lagt en link i Tung MC-Diverse linker dit. Sjekker den siden hver gang jeg skal ut å kjøre.Banditbiker wrote:Siden vi på Østlandet om ikke annet har vært litt plaget med dårlig/ustabilt vær en tid nå, kan det være greit å få litt help til å vurdere om en skal sette seg på sykkelen eller ikke.
Denne siden viser aktuell værsituasjon og gir et bra øyeblikksbilde.
http://met.no/radar/sorost.html
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

-
- MC: BMW R1200GS Adventure
- It’s my birthday
Meg ôg 

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
har ikke planer om å bli en lynavleder på to hjul....Gixxerman wrote:Bare hver glad du ikke eier denne sykkelen du. Da hadde det straks blitt andre boller
Jeg har lært meg etterhvert at jeg kan likesågodt bare kle meg skikkelig. Drittvær uansett i denne landsdelen

-
- MC: BMW R1200GS Adventure
- It’s my birthday
Så lenge du holder deg på de to hjula, burde det gå greit med lyn, bedre i bil, men straks bedre enn på to bein 

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- SoloTwin
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
Takker for linken. Kan være greit å sjekke her før man legger ut på en lengre søndagstur.
Ang sykkelen synes jeg var d***** kul!!!
Jeg ELSKER krom, og stort sett mere krom går det vel ikke ann å få den?
Skulle gjerne sett en custom også i krom jeg...
Min neste sykkel?
Ang lynavledere...
Tror ikke denne sykkelen er mer utsatt enn andre sykler. Krom er vel bare et "plast"belegg utenpå ... - hva som helst?
(Om ikke sykkelen var belagt med sølv da...
Da ville nok ikke jeg turt å kjøre den.
)
Ang sykkelen synes jeg var d***** kul!!!

Jeg ELSKER krom, og stort sett mere krom går det vel ikke ann å få den?

Skulle gjerne sett en custom også i krom jeg...
Min neste sykkel?
Ang lynavledere...
Tror ikke denne sykkelen er mer utsatt enn andre sykler. Krom er vel bare et "plast"belegg utenpå ... - hva som helst?
(Om ikke sykkelen var belagt med sølv da...

-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A

Krom er nok metall... "smeltet" inn i det opprinnelige metallet... Det ligger ikke utenpå...og det er ikke plast...Gruzzi wrote: Tror ikke denne sykkelen er mer utsatt enn andre sykler. Krom er vel bare et "plast"belegg utenpå ... - hva som helst?
Men du har vel helt rett i det at sykkelen ikke er mer utsatt enn andre sykler... Fortsatt så er hjelmen det høgeste punktet...men så lenge du er på to hjul, så vil aldri lynet slå ned i sykkelen... ikke hvis du har dekk på sykkelen i hvertfall... Kjører du på felgen kan du takke deg selv...

Egentlig så er det mistforstått at lynet slår ned...for det slår i realiteten opp fra bakken, gjennom det punktet som er nærmest skyen...
Så for at lynet skal slå ned i en motorsykkel, så må det i tilfelle først gå gjennom dekka...og strøm gjennom gummi... Det vet vi er dødfødt...
- dilletanten
Du tror vel ikke at et lite lag med gummi hindrer et lynnedslag i å slå ned?Griffin wrote:
Så for at lynet skal slå ned i en motorsykkel, så må det i tilfelle først gå gjennom dekka...og strøm gjennom gummi... Det vet vi er dødfødt...
Det er så vanvittig store krefter i et lyn, at om det skulle finne på å slå ned i en bil, eller motorsykkel, så kan jeg skrive under på at du ikke har mye dekk igjen der lynet går ned i bakken....
*edit* hvilken vei ser det ut som at dette lynet går? opp, eller ned?

Sølv Suzuki SV650s -03mod
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Krom er et metall,ja. Og det legges på ved en elektrolytisk/kjemisk prosess. Samme som foregår i alle blybatterier,bare her må strømmen tilføres.Griffin wrote:Krom er nok metall... "smeltet" inn i det opprinnelige metallet... Det ligger ikke utenpå...og det er ikke plast...Gruzzi wrote: Tror ikke denne sykkelen er mer utsatt enn andre sykler. Krom er vel bare et "plast"belegg utenpå ... - hva som helst?
Men du har vel helt rett i det at sykkelen ikke er mer utsatt enn andre sykler... Fortsatt så er hjelmen det høgeste punktet...men så lenge du er på to hjul, så vil aldri lynet slå ned i sykkelen... ikke hvis du har dekk på sykkelen i hvertfall... Kjører du på felgen kan du takke deg selv...![]()
Egentlig så er det mistforstått at lynet slår ned...for det slår i realiteten opp fra bakken, gjennom det punktet som er nærmest skyen...
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo