Trimming av min nsr

Prat om lett MC.
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Trimming av min nsr

Post by Simen H »

Hva kan jeg gjøre for å få mest mulig effekt ut av nsren min? jeg kan vel gjøre mer enn å sette på effektanlegg??

Hva er det kjappeste man kan kjøre med full trim?
Og hvor fort går den på 0-100 km/t?

Takker for svar!!!! :D
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Re: Trimming av min nsr

Post by Pille »

simen h wrote:Hva kan jeg gjøre for å få mest mulig effekt ut av nsren min? jeg kan vel gjøre mer enn å sette på effektanlegg??

Hva er det kjappeste man kan kjøre med full trim?
Og hvor fort går den på 0-100 km/t?

Takker for svar!!!! :D
FP CDI, FP eksosventilstyring, FP potte, powerfilter, dreving, trimveiv, trimsylinder, dyse opp, trimclutch, større gasser osv osv..mange trimalternativer til nsr
vil tro at du kan få en nsr opp i 170 iaffall med FULL blodtrimm..kanskje mere og? 0-100 vet jeg ikke, kjenner ingen som har nsr så :P
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

skal være mulig og passere 200km/t med 160cc sylinder og fullt oppsett.

(160cc sylinder går bedre en 180cc) :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

Kjøp gianelli annlegget jeg har liggende;), Potta er lakkert svart forresten=)
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Bewee
Posts: 64
Joined: 01 Nov 2006 16:40

Post by Bewee »

mathiazz wrote:skal være mulig og passere 200km/t med 160cc sylinder og fullt oppsett.

(160cc sylinder går bedre en 180cc) :D
Har du noen gang sett fp 180 vs fp 154? Eller hvilke erfaringer har du som kjører i 120 km/t :P .
Har bare sett tullete argumenter "all over", har lyst til og se en skikkelig duell :D :P Hvor mange hk hver av dem gir og hvor fort det går:D
Honda nsr
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Jeg vil tro dette er de beste delene :) Har hørt folk si at 180cc sylinderen er mer risting en hestekrefter, men det har jeg ikke personlig erfaring med.. Et alternativ til ny eksosventilstyring er å koble fra servoen og ha bladet åpent hele tiden, men dette taper du ganske mye bunndrag på også!
180cc-sylinder, Malossi.
154cc-sylinder, Polini.
Jolly-Moto effektanlegg.
Lim Lomas effektanlegg.
Gianelli effektanlegg.
Arrow effektanlegg.
37mm Flatslide-forgasser, Dellorto. (Må ha innsug fra NSR 250 eller lage selv!)
FP-cdi.
FP-eksosventilstyring.

Håper dette hjalp :)

Erling
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Har hørt at innsug fra Honda Cr125 passer også :-k
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

hmm... Det hadde jo vært flott
Er ikke så lett å oppdrive nsr250-innsug! :-k
*Så mye trim! Så lite penger :( *

EDIT: Koppervik? I nærheten av Herøy??
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Hmmm...Det vet jeg ikke :lol:
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Koparvik på Karmøy mente jeg... Bor ikke så langt herfra da :) Har ikke sett noen med samme kåpefarge som min her i området!
Noen som selger fp-cdi eller fp-eksosventilstyring?
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Sunnmøre er vell ikke så nærme? :?
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Tenkte på Kopparnes :lol:
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Leser på nettet nå at det finnes 190 cc trimsylinder til NSR?!

EDIT: Jo, Athena.

http://www.nmcf.net/viewtopic.php?t=621 ... 7579c9a5fe

Noen som har erfaring?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
NSR
Posts: 25
Joined: 14 Jan 2007 17:27
MC: Har en Aprilia RS 125 01' mod
Vurderes solgt, 30000,-....

RS, GT & NSR for life!<3

Re: Trimming av min nsr

Post by NSR »

Pille wrote:
simen h wrote:Hva kan jeg gjøre for å få mest mulig effekt ut av nsren min? jeg kan vel gjøre mer enn å sette på effektanlegg??

Hva er det kjappeste man kan kjøre med full trim?
Og hvor fort går den på 0-100 km/t?

Takker for svar!!!! :D
FP CDI, FP eksosventilstyring, FP potte, powerfilter, dreving, trimveiv, trimsylinder, dyse opp, trimclutch, større gasser osv osv..mange trimalternativer til nsr
vil tro at du kan få en nsr opp i 170 iaffall med FULL blodtrimm..kanskje mere og? 0-100 vet jeg ikke, kjenner ingen som har nsr så :P




en honda nsr gjør 160-170 km/t med et gianelli eller et malossi effektanlegg...det gjør i alle fall min 8) en kompis a mg hadde satt på 160 sylinder og effektanlegg, den gjorde 1805 km/t :P hehe.....
Honda NSR 97/98 mod <3
CBR 600 RR
CBR 1100 XX Superblackbird

Hyosung GT, Aprilia RS & Honda NSR <3<3
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

jøss.det var fort :roll:
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
Post Reply