Hei har en zxr750rr.
Skulle ha meg en luftetur i dag i finværet, men den bare smalt i potta så eg hoppte der eg satt , ikke talom om den skulle starte .
Før jeg satte den i garasjen var den heller ikke helt på topp ,ved hart gasspådrag ved lavt turtall brølte den mer en den gikk på frem .
Og når den første komm opp i litt turtall som klart denne sykkelen skal ha så kom den med et bykks.
Kan det være blandingsfårhold på luft å bensin her som kan være mitt problem , kondens eller noen som har en ide på mitt problem her.
Tengte eg sko ha meg en service til våren nå men hadde jo vært greit å kunne kjøre den opp
Ok takker takker pluggene er så å si nye de skifta eg nå i høst før eg parkerte sykkelen og sjekka nå med filteret også da men kunne ikke se noe på det . Men kunne jo alltids bytta det da å sett om det kunne vært til hjelp .Er ikke noe kyndig på dette her med å skru , men filter ska eg klare
Det har skjedd over tid og ikke blitt skrudd på .
Byttet plugger i håp om den skulle bli litt bedre her tidligere , men ble ikke så mye bedre av det .Så den har vært litt tregstarta , men den har nå alltid startet etter 5-6 chinninger dA.
Men nå etter den har stått lagra i ca 2-3 måneder i garasjen vil den bare ikke .
Startgass prøvde eg faktisk med i dag , men mulig ikke nok .
Er så vanvittig hva det smeller i potta når eg skal prøve å fyre den opp , så da må den vel dra til seg noe fuel også da vel.
Men får ta den ut av garasjen i morra å prøve der , blir jo ekstra smell der inne når eg prøver , begynner vel å lure naboene nå på ka i svarte så skjer
Har vel ikke overgått 5000 enda etter dette , men var nå meninga eg sko ha meg en service til våren bare får å få en god justering å sjekk , har selv ikke kjørt noe serlig med den siden jeg kjøpte den i sommer.
Men en ting som eg kom på nå så er den profesjonelt trimmet, og leverer 130,9 HK på bakjulet med Akrapovic fulleffekt eksosanlegg.
Den har vært i benk som eg har papirer på .
Andre problemer så kan dukke opp da , etter en slik oppjustering.
Symptomene du beskriver behøver ikke være mer enn "normalt" på en trimmet forgassersykkel.
Startproblemene kan være at den er litt mager på pilotdysene, og det er helt normalt at de ikke tåler full gass på lave turtall med forgasserkit (Dynojet, Factory etc).
Går den lavt på tomgang? I så fall lønner det seg å legge på en millimeter gass når du forsøker å starte. Men pass på å ikke dra på for mye, da vil choken slutte å fungere.
hmmm sier ikke det er slik på alle, men kjører selv zxr750. har hatt tilsvarende problem på min, så jeg ville begyntå sjekke det først. er en 30 min jobb på de syklene:)