Kor masse er den her NSR'en verdt?

Prat om lett MC.
maskot
Posts: 9
Joined: 01 Feb 2007 22:49

Kor masse er den her NSR'en verdt?

Post by maskot »

Kor masse er det verdt om den har sprekke ved venstre blinklys og noe riper. helt nye dekk og kjede i 2006!

Ellers ser den veldig veldig bra ut, er svart med NSR merke på

Image

bilde

kor masse vil dokke seie prisen vil være? Sto i annonsa 30 000, syns det kanskje var litt masse? Er det grei pris?

03 modell og gått 18442 KM
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Den der er verdt rundt24-27.000,- :wink:

- 4år gammel
- 18.500km på telleren
- Uorginal lakk (ser sånn ut for meg)
- Trimmet (effektanlegg)
- Riper
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Enig med mathiazz
- Skyt her -
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

Og sikker rævkjørt :D
Men et bud på 25 ville vært greit..Vær knallhard og by så mye som du bestemmer deg for, og selger han ikke for den prisen, så finn en annen nsr eller no :) Ikke umulig han ombestemmer seg heller, om han først sier nei :P
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Post by Evje »

Det er så oppskrytt med at effektanlegg river så i motoren. Uansett hva slags effektanlegg du har river det ikke så mye mer enn hva den ellers ville gjort. Dette er i tilegg Honda-motor, er ikke noen kinesisk firetakter til 2000 kroner. Om det er effektanlegg på den skal du ikke bekymre deg, motoren klarer det uten problem så lenge han ikke ligger på 12 000 dagen lang, noe som han også kunne gjort plombert/uplombert.
Hei
maskot
Posts: 9
Joined: 01 Feb 2007 22:49

Post by maskot »

Er den eit godt kjøp?
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

maskot wrote:Er den eit godt kjøp?
Jeg sier nei. Du får tusen andre NSRèr til 30.000,- som har gått mindre og ikke har riper :wink: Aldri ta det første som kommer opp.

http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... os=2&tot=7

http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... os=1&tot=7

http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... os=6&tot=7
(den der var gått en smule langt)

http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail. ... 893#bilder


Leter du etter noe i møre & romsdal eller? siden den du vurderte var fra der mener jeg :wink:

en kompis av meg skal/skulle selge sin NSR, 100% norges mest
strøkene eksemplar! Polerte den hver eneste dag, kun orginale deler!
Men han skulle ha 45.000,- noe som er jævlig mye for en lett-MC 2003 modell... men men.

Lykke til med sykkel valget såfall, og for al del kjøp noe skikkelig! ikke gjør som meg. Sto der med lappen og solen skinnte utenfor, tok den første sykkelen jeg fant omtrent. Noe jeg har fått svidd jævlig for senere tid, mye juks og fanteri hos folk.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
maskot
Posts: 9
Joined: 01 Feb 2007 22:49

Post by maskot »

kor den er fra er vel ikkje så ekstremt viktig, viktigare at den er av god kvalitet. Bur i sogn og fjordane :)

EDIT: Har det masse å seie på kor gammal den er? Kor gamle bør dei være? Og kor masse stige/dette prisen for kvert år?

EDIT 2: Syns og folk forventa alt for masse penga for så gamle sykla eg :\

EDIT 3: Ein venn av meg skal og ha NSR, og han skal ha svart og grå ser det ut til, det gjer vel ikkje noke om eg kjøpe samme farge?
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

maskot wrote:
EDIT 2: Syns og folk forventa alt for masse penga for så gamle sykla eg :\
der har du helt rett! Racing Lett-MC har blitt presset sånn opp i listepris at det ikke skulle vært lov.

Hvor gammel de er har veldig mye å si. ok, la oss si at du kjøper den en Honda NSR 1998 modell, den er da per dags dato 9år gammel. Du skal kansje ha den i 2år, kansje noe lenger. Tror du noen vil ha en lett-MC som
er 11 - 12 år gammel? Neppe, altså du sitter der med en sykkel du ikke får solgt uten at du går veldig ned i pris. 2-taktere varer langt i fra evig, jo gammlere de er jo mer har de gått (veldig ofte, men ikke altid)

Men når det er sagt er det ikke antall riper eller hvor ny sykkelen er som teller, alt ligger på EIER! Er han flink å behandle sykkelen? har han peiling? Er han flink med servicer? virker han som en oppegående kar? Eier har nesten alt å si!
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Post by turboman »

bur du i førde da maskot? for der er det nesten altfor mange nsr-er.... 90 % av dei som har lett mc har nsr...
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Snakk med eieren og gjør deg opp en mening om han faktisk har vært snill med sykkelen eller ikke. Enkelte selgere er helt håpløse, imens andre virkelig får fram det beste og dermed viser at de har tatt vare på sykkelen.
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
slatten
Posts: 117
Joined: 03 Mar 2007 22:40
MC: Cagiva Mito 2007 <3
Sota Vindskjerm
Carbon Blinkers
Blir: Jolly Moto
Delltoro 34mm
Location: Førde, Sogn og Fjordane.

Post by slatten »

turboman wrote:bur du i førde da maskot? for der er det nesten altfor mange nsr-er.... 90 % av dei som har lett mc har nsr...
tull, eg bur i Førde.
Audi A4
Honda CR 80
x Cagiva Mito 2007
x Yamaha Aerox
x Rieju RS2 Matrix Pro
x Suzuki TSX
x Lomme-sykkel
x Puch Maxi
User avatar
slatten
Posts: 117
Joined: 03 Mar 2007 22:40
MC: Cagiva Mito 2007 <3
Sota Vindskjerm
Carbon Blinkers
Blir: Jolly Moto
Delltoro 34mm
Location: Førde, Sogn og Fjordane.

Post by slatten »

turboman wrote:bur du i førde da maskot? for der er det nesten altfor mange nsr-er.... 90 % av dei som har lett mc har nsr...
tull
Audi A4
Honda CR 80
x Cagiva Mito 2007
x Yamaha Aerox
x Rieju RS2 Matrix Pro
x Suzuki TSX
x Lomme-sykkel
x Puch Maxi
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Evje wrote:Det er så oppskrytt med at effektanlegg river så i motoren. Uansett hva slags effektanlegg du har river det ikke så mye mer enn hva den ellers ville gjort. Dette er i tilegg Honda-motor, er ikke noen kinesisk firetakter til 2000 kroner. Om det er effektanlegg på den skal du ikke bekymre deg, motoren klarer det uten problem så lenge han ikke ligger på 12 000 dagen lang, noe som han også kunne gjort plombert/uplombert.
Ett effektanlegg som gir en 2-takts motor motoren ekstra effekt i sin rette rette forstand ved å gjøre arbeidsområdet høyere vil skade motoren over tid, siden førere blir tvunget til å ligge på høyere turtall en han ville med originalt anlegg.
Har prøvd dette i praksis, hvis du måtte være i den formenning om at dette er kun noe jeg har lest i en bok, hvilket jeg også har gjort.
- Skyt her -
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Post by turboman »

slatten wrote:
turboman wrote:bur du i førde da maskot? for der er det nesten altfor mange nsr-er.... 90 % av dei som har lett mc har nsr...
tull, eg bur i Førde.

eg bur i nabo kommunen... veit no korleis det er der... og det er ikkje litt tull ein gang... men eg var ikkje ute etter å lage ein diskusjon av dette, men tenkte på at det finnest andre merker om enn vil skille seg ut litt, behøver ikkje ha det samme som alle andre.....
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Post Reply