Statens Vegvesen fersker seg på høyt nivå

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
derbi sm
Posts: 653
Joined: 31 Jan 2007 00:13
Location: tromsø

motorvei

Post by derbi sm »

hehe :D
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
User avatar
Rottweiler
Posts: 41
Joined: 17 Mar 2006 13:11

Post by Rottweiler »

De der folka i veivesenet er laminger som ikke kom inn på politiskolen. De er så pirkete og arrogante, at jeg kjører bare forbi. Stopper ikke for dem. Kun hvis de har hjelp av politisykkel. :evil:
1990 Suzuki GSXR400RR *solgt*...stor overgang......:)
2005 Kawasaki ZX636R
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Hur är egentligen regelverket kring detta? VV har rätt att stoppa trafikanter för kontroll, men de har inte rätt att förfölja (ingen utryckning osv)? Det de kan göra är att försöka få med sig skyltnummer och meddela polisen, eller?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Slike ting jeg egentlig aldri har skjønt heller. Samme med vektere. Enkelte går med håndjern på seg f.eks og noen sier de ikke har lov til å legge hånd på andre personer om det ikke er i selvforsvar. Hmm, anyone :roll:
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Har hørt at om statens vegvesen har papir på at de skal ha kontroll og papirer fra politiet har de full rett til å stoppe deg.
Men må si jeg har langt mindre respekt for statens vegvesen en politiet! :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Gixxerman wrote:Slike ting jeg egentlig aldri har skjønt heller. Samme med vektere. Enkelte går med håndjern på seg f.eks og noen sier de ikke har lov til å legge hånd på andre personer om det ikke er i selvforsvar. Hmm, anyone :roll:
Falken-vekterne og t-banekontrollvekterne har vel fått lov til å holde igjen folk nå..

Du har også lov til å holde igjen folk som ikke avbryter en straffbar handling hvis de konfronteres, så lenge denne har en strafferamme på over 6 måneder. Dette gjelder alle, og ikke bare vektere. Du skal selvsagt ikke bruke mer makt enn du må, eller så kan du anmeldes for det..

(Lærer mye på vekterkurs ;) )
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

mathiazz wrote:Har hørt at om statens vegvesen har papir på at de skal ha kontroll og papirer fra politiet har de full rett til å stoppe deg.
Ja,

"Regionvegkontoret og politiet eller andre som Samferdselsdepartementet bemyndiger kan når som helst uten varsel kontrollere kjøretøy på vilkårlig sted (utekontroll), uansett om kjøretøyet er godkjennings- eller registreringspliktig eller ikke."

Men vad har de rätt att göra om man väljer att inte stanna?
User avatar
Rottweiler
Posts: 41
Joined: 17 Mar 2006 13:11

Post by Rottweiler »

De kan jo hiva varebilen i 1. gir å prøva å stoppa deg. Har selv opplevd at de kjørte inn til siden, og en av dem hoppet ut av bilen med et stoppskilt. Kjørte en MR2 bil som de fant ut at de skulle sjekke. Stoppet p.g.a. at det kom møtende bil, og ville ikkje kjøre over an heller. Men det er slutt på de tider....opp med skiltet.... :evil:
1990 Suzuki GSXR400RR *solgt*...stor overgang......:)
2005 Kawasaki ZX636R
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Man får passe på at alt er i orden med kjøretøyet og alle avgifter er betalt så er det bare hyggelig å bli stoppa. De er jo hyggelige folk de fleste av dem.

Husk de er der for oss, ikke mot oss.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

lassie wrote:Man får passe på at alt er i orden med kjøretøyet og alle avgifter er betalt så er det bare hyggelig å bli stoppa. De er jo hyggelige folk de fleste av dem.

Husk de er der for oss, ikke mot oss.
Unntatt er vel den kampanjen Statens Vegvesen hadde for lenge siden. :wink: Den som ble lansert under slagordet ; "I veien for deg!" :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 07 Nov 2008 09:16, edited 1 time in total.
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Desmo wrote:
lassie wrote:Man får passe på at alt er i orden med kjøretøyet og alle avgifter er betalt så er det bare hyggelig å bli stoppa. De er jo hyggelige folk de fleste av dem.

Husk de er der for oss, ikke mot oss.
Unntatt er vel den kampanjen Statens Vegvesen hadde for lenge siden. :wink: Den som ble lansert under slagordet ; "I veien for deg!" :lol:
Ja, det gir vel ordet fartsdumper nye dimensjoner :)
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Jeg har kun hatt gode erfaringer med statens vegvesen, men jeg tror nok ikke det kommer til å vare med tanke på at jeg kjører lett-MC uten speil, nærlys eller blinklys.

Naboen jobber for Statens Vegvesen, litt gøy at han brydde seg ikke når jeg kjørte med mopeden forbi huset hans hver dag.
- Skyt her -
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Desmo wrote:
lassie wrote:Man får passe på at alt er i orden med kjøretøyet og alle avgifter er betalt så er det bare hyggelig å bli stoppa. De er jo hyggelige folk de fleste av dem.

Husk de er der for oss, ikke mot oss.
Unntatt er vel den kampanjen Statens Vegvesen hadde for lenge siden. :wink: Den som ble lansert under slagordet ; "I veien for deg!" :lol:
I vegen for deg! haha :lol:
Laget en liten logo for den
Image
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Post Reply