Rimelig skinndress

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Ja ok.

Men hvor mye bør du legge i en sånn skinndress for å være litt sikker på at den holder?

Sikkerhet er jo ikkje akkurat noe du sparer penger på :wink:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Svennis
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2006 00:26
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special
Location: Lørenskog

pris

Post by Svennis »

Tror nok man må opp i en veiledende pris på 6000,- + for å få en god dress, det er iallefall det de kjente og trygge merkene starter på.

Man får jo ofte hva man betaler for, men tror nok at dresser fra Dainese, Spyke, Spidi, Alpinestars, Berik, Arlen Ness, er gode dresser som holder det de lover.

Har hørt på endel utenlandske forum at AGV lager gode dresser, har ikke sett mange disse i Norge, men forsto det sånn at de var rimlige. Så en på en side jeg ikke husker navnet på og der lå den til 4000,-

Det som er viktig med dressen er at skinnet er god kvalitet, tykkelse 1,1-1,3 mm, ce godkjente beskyttelsesputer, og ikke minst at den sitter godt på kroppen.
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Takk for svar :wink:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Ironman
Posts: 11
Joined: 10 Dec 2006 12:46
Location: Bergen

Re: Rimelig skinndress

Post by Ironman »

magnumlars wrote: Blant anna Bullfighter har eit par jakker/bukser som eg synest ser greie ut.
Kjøpte meg bukse og jakke fra bullfighter for to år siden.
Èn av glidelåsene til innerlommene har knekt, og det er en merkelig patent for å feste innerfòret nede ved håndleddet, som jeg stadig klarer å hekte fingrene inn i når jeg tar den på.

ellers har sømmene holdt, "skinn"lappen i hekken er hel, og jeg er ikke plaget med vanngjennomtrengning.

nå skal det sies at jeg bare bruker denne på regnværsdager, og det regner jo som kjent sjelden i bergen.
Post Reply