Kjøreutstyr fra Lidl?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Post by mekkern »

amen til det Borg...tankveska var helt grei forresten... :D
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Borg wrote:
2takter wrote:
ErlingSG wrote:Tja, både kjørelæreren og han eg kjøpte sykkelen av (forhandler) sa at lidl-kjøreutstyret var gode greier

Erling
Må ikke tro på alt du hører, men så klart, er det god passform og CE-merket så er det sikkert et godt valg.
Selv bruker jeg kun det beste til å være min garanti om ulykker skulle forekomme, er livet ditt det er snakk om her.
Syntes Lidl høres utmerket ut jeg :!: :D

Da jeg var 16 å kjøret 100 ccm, foregikk dette i dongri og vanlig skinnjakke (tynn og uten noen form for beskyttelse). Det er vel også slik de fleste tenåringer kjører i dag. At de ikke har råd til 5-10 000+ og får litt problemer i en diskusjon hvor det argumenteres med at det gjelder livet skjønner jeg godt. Da ender det jo heller med at de ikke kjøper noe...

Lidl er i hvertfall med på at de som ikke har kommet alt for langt opp på økonomibarometeret, har en noe bedre tjans enn jeg hadde da jeg var 16.

All ære til de unge som går til Lidl å kjøper utstyr :smt023
Ja det ER bedre en ingenting.. Monge kjøyrer med dongribukse og vanlig jakke (t-skjorte :roll: ) fordi dei ikkje vil bruke fleirfoldige 1000 på kjøyreutstyr...
Tankveska var heilt grei! Snill mot lakken på tanken også! :)

Erling
User avatar
Thunder
Posts: 499
Joined: 22 Mar 2007 19:15
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'
Location: Flekkefjord

Post by Thunder »

Selvfølgelig bedre enn ingenting. Har du ikke råd, så har du ikke råd.
Håper bare dere skjønner at et fall på sykkel uten noe form for beskyttelse kan ha store konsekvenser, har selv hatt noen stygge fall, der jeg vet det kunne gått mye værre enn det gjor hadde jeg ikke hatt beskyttelse. :wink:

Men er du 16 år, så er jeg sikker på at du har noen foreldre som er glad i deg og sponser på deg godt kjøreutstyr.
Mine foreldre gjore iallefall det i mine lett-dager.

På sommeren så hender det jeg gir blaffen i kjørebuksen (p.g.a varmen), men da kjører jeg tryggere. :roll:
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Er du 16 år å har råd til å kjøpe deg sykkel, bør du ha såpass med peng at du har råd til å kjøpe ei kjøre jakke og bukse!

Dette behøver ikke nødvendigvis koste så sinnsykt. De fleste av ungdommen jeg ser som racer rundt på 125ccm og moped her i byen fliser rundt med genser og olabukse. å de fleste kjører med slicks! null mønster i dekket.

Lurer egentlig på hva som skjer? greit at de med moped ikke har alverden med opplæring. Men de som kjører 125ccm har samme teorien som tung mc. Mye av samme opplæringa også! Hvorfor er det så vannskelig å få dunket inn i hodet til de yngre at det faktisk får fatale konsekvenser å tryne i olabukse og genser? Litt Off Topic dette, men ja.
Er det ikke kult nok å kjøre med kjøreklær? Er det liksom harry på lett-sykkel? Skjønner ikke helt greia?

Så 3 stykk honda 125ccm stod utenfor treningssenteret her om dagen. alle 3 hadde helt nedslitte dekk foran og bak, han ene så ut som han hadde ett brukbart dekk. Her kommer det med god råda inn i bildet igjen. (vet ikke hvor mye det kan koste for ett sett nye dekk på slike sykkler) Har man virkelig råd til å gamle så mye med egen helse? Har du ikke skikkelig klær eller er tilstrekkelig skodd, burde fornuften la sykkelen stå hjemme. For er det noen som kjører i alt slaks vær. ja tilogmed snø, så er det disse. Mangel på framkomstmiddel.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Bare en liten observasjon: Var innom for å sjekke ut MC-støvlene til to-tre hundre spenn, og prøvde ett par i riktig størrelse (faktisk et nummer større en normalt).

Glidelåsen på innersiden (det er to glidelåser) sprakk i samme øyeblikk som jeg dro den opp. Det var riktignok en YKK-glidelås, men det er åpenbart en konstruksjonsfeil ute og går.

Det ble altså ikke nye støvler på meg. Ikke at jeg trengte det, men prisen var forlokkende nok til å sjekke dem ut.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Var der en tur i dag, ble sykkeltrekk og en batterilader på meg.. Skulle hatt tankveske, men har sånn plastikklokk over tanken så den ville vel ikke sittet så veldig godt der :(
lgbekk

Post by lgbekk »

Var innom Lidl i dag for å se på regndressene. Endte opp med den 2-delte.
For 199,- får man sikkert ikke verdens beste , men jeg tror den fyller mitt behov. (Tok med ei lita førstehjelpspakke til 99,- også) 8)
vevea
Posts: 290
Joined: 24 Feb 2007 12:01
MC: FZ1

Post by vevea »

Var også innom Lidl for og se i dag, men de hadde nokså lite igjen, så jeg fikk ikke prøv noe særlig. Men buksa kjentes iallefall helt grei ut :)
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Post by LemonDog »

Kjøpte tankveske og intercom på Lidl i dag. Tankveska virket bra, men intercomen var litt jalla. Vi får se hvordan den funker i praksis. Satser på å hente ut sykkelen i morra.
User avatar
Wibbo
Posts: 131
Joined: 15 Mar 2007 21:37
Location: Stavanger

Post by Wibbo »

Akk o ve!
Jeg falt og for fristelsen til å kjøpe noen småting på lidl
lang underbukse: så veldig snodig ut, ekstremt stretchy!
Faktisk meget komfortabel selv i kjølig vær
Neopren seiler hanske: meget god og billig ca 80 spenn perfekt til endurobruk i drittvær, lite beskyttelse til asfalt bruk
Regntøy: ser bra ut.. ikke prøvd i regn ennå
kompisen min kjøpte balaklava og gørr tex sokker
han ga de en homer simpson 10 thumbs up!
Image
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Pris og kvalitet har ofte en sammenheng med utførelse, detaljer, holdbarthet, funksjon osv.
Likevel: den eneste av 4 som kom hjem tørr etter 500 mils tur i fjor, var den som hadde Lidl-dress...
Selv om min Rukka-dress ble byttet (igjen!) uten problemer, var turen (som året før) redusert av våte innslag. Jeg ler ikke av Lidl-dressen, ihvertfall.
:-)
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Post by Ulvinnen »

Lølle wrote: Selv om min Rukka-dress ble byttet (igjen!) uten problemer, var turen (som året før) redusert av våte innslag. Jeg ler ikke av Lidl-dressen, ihvertfall.
:-)
Hvorfor byttet du Rukkadressen din?
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Dressen ble kjøpt i mai 2005. Etter langturen samme august ble buksa byttet fordi den tok inn vann i skrittet. Etter turen et år senere ble hele dressen byttet; samme problem med buksa, jakka tok inn vann på innsiden av ermene (inni "bøyen"). Av pakka til 14' er det bare hanskene som er intakt. Bare visiret på hjelmen, riktignok, men den ryker iår. Oxtar-støvlene "smilte".
Rukka er veldig ryddige, det skal sies. Levere for testing mot låneutstyr, mottok nytt etter en tid.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Post by Ulvinnen »

Jeg har ikke opplevd problem med min Rukadress. Men det er flott å høre at 5 års garantien er mer enn bare fine ord...

Nå er ikke denne tråden rette stedet, men den turen på 500 mil skulle jeg gjerne høre mer om! Har du en egen blogg? Hvis ikke, kan du gjerne fortelle i Ulvinnebloggen min:
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... highlight=
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Will do, men annen dag. Nå er det en annen bunad enn Rukka'n som gjelder.
God 17. mai-feiring til alle.
Post Reply