gilera dna

Prat om moped & scooter.
Post Reply
ivarkris
Posts: 9
Joined: 03 Apr 2007 16:36

gilera dna

Post by ivarkris »

hei lurer på om det er noen her som har trimmet en dna 50cc 2002modell
er jo så mye deler og få tak i fra malossi i hvertfall. skal sette på 70cc sylinder og 21mm forgasser noe mer man burde gjøre samtidig?? har effektanlegg fra før + plomberingen er fjernet

mvh

Ivar
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Powerfilter kan være kjekt. Større innsug såklart. Trimvariator og evt. større clutchfjør bak. Trimclutch om du vil, samt omdreving (trenger ikke, men farta kommer til å øke)
Yamaha Aerox 2004

Image
ivarkris
Posts: 9
Joined: 03 Apr 2007 16:36

Post by ivarkris »

hei har slitt med powerfilter tidligere med at motoren dør ut ved full gass, og klarer bakker dårlig, men det var på en motor uten 70ccsylinder og forgasser. har montert clutch fjærer og variator kuler som fulgte med potta venter på 70ccsylinder,forgasser vet ikke om noe mer jeg trenger i første omgang
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Powerfilter bør du nesten ha. Powerfilter på org. oppsett funker dårlig, etter mine erfaringer, men det er likevel mulig. Velger du å bruke den org. luftfilterboksen må du regne med å lage noen hull i boksen, hvis ikke kan den få for lite luft. Vet ikke, men trenger kanskje trimveiv? Er det en kraftig sylinder du har kjøpt?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
gilera rp
Posts: 102
Joined: 29 Apr 2005 23:48

Post by gilera rp »

Hei, jeg har tenkte jeg kanskje skulle trimme litt. Er det vanskelig å bytte til trimvariator. Er jo en del ukjente ting for meg som skal byttes ut. Trenger råd. Får jeg bedre aks osv?
Post Reply