Min første crosser...

Prat om ATV og Cross
Post Reply
smaug
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2007 22:37
Location: Andebu
Contact:

Min første crosser...

Post by smaug »

Hei,

Har jævla lyst på crosser, og her i nærområdet er det ikke mindre en 2-3 baner som man kan kjøre på pluss diverse jorder osv. Det blir kun mosjonskjøring og får å herpe kroppen litt så man ikke er så døll når vinteresesongen begynner og klarer å kjøre scooter på en skikkelig måte(i motsetning til i år).

Jeg har siklet på Yameha YZ426F/450F i stedenfor 250 2-takter som jeg har hørt av mange er mindre egnet til mosjonskjøring. Har kjørt snøscooter i veldig mange år og holdt på med off road sykling en del år også så masse effekt og to hjuling er ikke ukjent for meg, men kombinasjonen er ny. Jeg har nemmelig aldri hatt moped eller MC før. Kan opplyse om at jeg er en ganske stor gutt på 185 og 100kg.
Er det noen andre bedre alternativ enn YZ-F'en? Suzuki RM-Z kanskje eller Honda CRF, Kawa kanskje?
Noen synspunker angående 2-takter vs 4-takter?
Smaug
03 Hilux X-Cab - 33"x12,5R15
Vil ha crosser...
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Min første crosser...

Post by vegsir »

smaug wrote:Hei,

Har jævla lyst på crosser, og her i nærområdet er det ikke mindre en 2-3 baner som man kan kjøre på pluss diverse jorder osv. Det blir kun mosjonskjøring og får å herpe kroppen litt så man ikke er så døll når vinteresesongen begynner og klarer å kjøre scooter på en skikkelig måte(i motsetning til i år).

Jeg har siklet på Yameha YZ426F/450F i stedenfor 250 2-takter som jeg har hørt av mange er mindre egnet til mosjonskjøring. Har kjørt snøscooter i veldig mange år og holdt på med off road sykling en del år også så masse effekt og to hjuling er ikke ukjent for meg, men kombinasjonen er ny. Jeg har nemmelig aldri hatt moped eller MC før. Kan opplyse om at jeg er en ganske stor gutt på 185 og 100kg.
Er det noen andre bedre alternativ enn YZ-F'en? Suzuki RM-Z kanskje eller Honda CRF, Kawa kanskje?
Noen synspunker angående 2-takter vs 4-takter?
hva med ktm 525, eller husaberg 650? noe mere vedlikehold. men så går de jo desto bedre. du kan jo kjøpe en yamaha wr eller suzuki drz for å omtrent slippe vedlikehold da.

hadde ikke kjørt noe større enn 125 2t da jeg kjøpte husabergen min og må si jeg har vært veldig fornøyd med den så langt. jeg liker bedre 4t fordi det er lettere å kjøre på bakhjul og slikt. de er ikke så sykt hissige som 2t. men har lyst på 250 2t.

du må nesten bare prøve begge deler og se hva du liker best.

men tenker du på å kjøpe brukt? da må du tenke på at de som kom sent med 4t har hatt endel barnesykdommer de første årene. undersøk dette litt før du kjøper. lykke til!
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
smaug
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2007 22:37
Location: Andebu
Contact:

Post by smaug »

Ja brukt var tanken. Er vel for gærnt å kjøpe en ny crosser for bare å surre litt på en bane :p Har sett på Husaberg Enduro og andre enduroer også men de begynner vel å bli rimelig dyre? Vedlikehold er ikke noe problem, det er jo det jeg lever av(ikke på sykkel da men likevel).
Smaug
03 Hilux X-Cab - 33"x12,5R15
Vil ha crosser...
Post Reply