Dine mekketabber
- Olav'en
- Posts: 1992
- Joined: 06 Jun 2005 20:51
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Ikkje eg, men ein kamerat av meg skulle skru ut radioatoren på ein Ford Sierra i går, la seg under for å komme til. Skrudde først av på høgre sida, så flytta han seg over på venstre sida, der var det ein dum slange som plaga han ei stund. Tok litt tid og banning før han blei forbanna og røska vekk slangen, han angra i ettertid da han blei meget våt.
- Matape
- Posts: 276
- Joined: 04 Jan 2007 17:39
- MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
- Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo
Gjorde nesten en tabbe her i går.
Jeg hadde kjøpt brukt sylinder og var klar til å sette den på, men var så sliten at jeg glemte å se etter om den var bora eller ikke. Jeg hadde et +0,5 stempel liggende og når jeg hadde sylinderen over blokka tenkte jeg: "kanskje jeg skulle sjekke med det stempelet jeg har".
Det viste seg at sylinderen var bora, så i dag var det bare å kjøre og bytte de stempelringene jeg kjøpte i går mot +0,5 ringer.
Hadde jeg vært bare litt trøttere hadde jeg bare satt på sylinderen og tråkka på kicken :oops:
Jaja ,større boring betyr mer kraft.
Jeg hadde kjøpt brukt sylinder og var klar til å sette den på, men var så sliten at jeg glemte å se etter om den var bora eller ikke. Jeg hadde et +0,5 stempel liggende og når jeg hadde sylinderen over blokka tenkte jeg: "kanskje jeg skulle sjekke med det stempelet jeg har".
Det viste seg at sylinderen var bora, så i dag var det bare å kjøre og bytte de stempelringene jeg kjøpte i går mot +0,5 ringer.
Hadde jeg vært bare litt trøttere hadde jeg bare satt på sylinderen og tråkka på kicken :oops:
Jaja ,større boring betyr mer kraft.
1981 Tempo Panter 460
Kjøper deler hvis noen har
Kjøper deler hvis noen har
hehe...minimalt med mere effekt på den lille borringa.. men jo mere borring jo svakere sylinderMatape wrote:Gjorde nesten en tabbe her i går.
Jeg hadde kjøpt brukt sylinder og var klar til å sette den på, men var så sliten at jeg glemte å se etter om den var bora eller ikke. Jeg hadde et +0,5 stempel liggende og når jeg hadde sylinderen over blokka tenkte jeg: "kanskje jeg skulle sjekke med det stempelet jeg har".
Det viste seg at sylinderen var bora, så i dag var det bare å kjøre og bytte de stempelringene jeg kjøpte i går mot +0,5 ringer.
Hadde jeg vært bare litt trøttere hadde jeg bare satt på sylinderen og tråkka på kicken :oops:
Jaja ,større boring betyr mer kraft.
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
- Matape
- Posts: 276
- Joined: 04 Jan 2007 17:39
- MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
- Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo
Har fortsatt 2-3mm å gå på da, så den holder nok sammenRH racing wrote:hehe...minimalt med mere effekt på den lille borringa.. men jo mere borring jo svakere sylinderMatape wrote:Gjorde nesten en tabbe her i går.
Jeg hadde kjøpt brukt sylinder og var klar til å sette den på, men var så sliten at jeg glemte å se etter om den var bora eller ikke. Jeg hadde et +0,5 stempel liggende og når jeg hadde sylinderen over blokka tenkte jeg: "kanskje jeg skulle sjekke med det stempelet jeg har".
Det viste seg at sylinderen var bora, så i dag var det bare å kjøre og bytte de stempelringene jeg kjøpte i går mot +0,5 ringer.
Hadde jeg vært bare litt trøttere hadde jeg bare satt på sylinderen og tråkka på kicken :oops:
Jaja ,større boring betyr mer kraft.
1981 Tempo Panter 460
Kjøper deler hvis noen har
Kjøper deler hvis noen har
Skrudde av radiatoren på apriliaen for å komme bedre til eksosventilmotoren. Skrudde det sammen igjen og trillet ut sykkelen. Sparket den i gang og lot den gå seg varm før jeg skulle teste om eksosventilene åpnet seg som de skulle på 9000 rpm. Knelte ned ved siden av sykkelen mens jeg ruste den. Plutselig smalt det. Blåste av en kjøleslange, det varme vannet sprutet rett i fanget på meg. Viste seg at det var en slangeklemme jeg hadde glemt å stramme.
- Lykkeliten
- Posts: 159
- Joined: 27 Apr 2005 12:55
- Location: Kristiansand
For noen år tilbake var jeg den lykkelige eier av en Renault 5. En varm og deilig augustdag dreiv selvsamme eier og skrudde på denne lekkerbisken av en bil – i et lyst innfall hadde jeg fått det for meg at det var lurt å bytte ut alt kjølevannet med nytt og friskt. Jo da, som sagt så gjort, problemet var at dette var på en søndag og selvsagt hadde jeg ikke kjøpt inn kjølevæske da dette var en ren impulshandling. Men det er et mindre problem, bare fyll opp med reint vann og kjør ned på tappen og hent ei flaske enkelt og greit. Jo da.
Problemet var at omtrent som den tanken ble tenkt, så ringer telefonen og det viser seg at jeg allikevel har fått plass på drømmeskolen – dersom jeg møter personlig opp på skolen mandag morgen. Jess, O hvilken lykke ! Opp på rommet og pakke et par bager med tøy og annet man trenger som student. Ringe arbeidsgiver og spørre pent om jeg kan få lov å gå på dagen så jeg kan begynne å studere.
For å gjøre en lang historie enda kortere, så ble jeg student og høst ble til vinter og med vinter kommer som kjent kulde. Så en kveld det var riktig så bitende kaldt ute var jeg og en studiekamerat på biltur i 5ern.
Det er ingenting her i denne verden som er så øredøvende som et smell som kommer uventet og brått på. Vi omtrent simultanhyperventilerte begge to og kjente angina røre seg dypt nede i hjerterøttene. At det i samme millisekund som det smalt ble blendende hvitt på frontruta overbeviste meg om at jeg var dau og at det var himmelen jeg så foran meg.
Det tok ett, kanskje to sekunder før hjernen hadde koblet de riktige ledningene sammen og jeg forsto hva som hadde skjedd. Panseret ble åpna, å jo da, synderen åpenbarte seg, radiatorslangen fra motoren og inn på radiatoren var sprengt opp og motoren fullstendig tømt for vann.
Nå er det slik viselig innrettet her i verden at man lærer av sine feil (og mangler) forhåpentligvis :oops:
Problemet var at omtrent som den tanken ble tenkt, så ringer telefonen og det viser seg at jeg allikevel har fått plass på drømmeskolen – dersom jeg møter personlig opp på skolen mandag morgen. Jess, O hvilken lykke ! Opp på rommet og pakke et par bager med tøy og annet man trenger som student. Ringe arbeidsgiver og spørre pent om jeg kan få lov å gå på dagen så jeg kan begynne å studere.
For å gjøre en lang historie enda kortere, så ble jeg student og høst ble til vinter og med vinter kommer som kjent kulde. Så en kveld det var riktig så bitende kaldt ute var jeg og en studiekamerat på biltur i 5ern.
Det er ingenting her i denne verden som er så øredøvende som et smell som kommer uventet og brått på. Vi omtrent simultanhyperventilerte begge to og kjente angina røre seg dypt nede i hjerterøttene. At det i samme millisekund som det smalt ble blendende hvitt på frontruta overbeviste meg om at jeg var dau og at det var himmelen jeg så foran meg.
Det tok ett, kanskje to sekunder før hjernen hadde koblet de riktige ledningene sammen og jeg forsto hva som hadde skjedd. Panseret ble åpna, å jo da, synderen åpenbarte seg, radiatorslangen fra motoren og inn på radiatoren var sprengt opp og motoren fullstendig tømt for vann.
Nå er det slik viselig innrettet her i verden at man lærer av sine feil (og mangler) forhåpentligvis :oops:
- Baron von Waffel
- Posts: 3477
- Joined: 15 Feb 2007 19:21
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
- Location: Oslo, Dal
Det er flere biltabber her så jeg kommer med en jeg gjorde.
Vi er i 1983. Jeg hadde en Simca 1610. Den hadde skivebremser bak. Og jeg skulle skifte bremseklosser. Men jeg fikk ikke stemplene tilbake, og dermed fikk jeg ikke de nye skivene på. Så jeg koblet ut bremsene bak, loddet igjen en mutter for å tette for bremsevesken, skrudde dette til for hånd og kjørte. Det gikk bra en stund.
Dette skjedde i Arendal. Noen venner sa vi skulle dra til Gøteborg og høre Bowie. I Holmestrandstunnelen tar vi igjen en kø og jeg bremser forsiktig. Null effekt.
Gutter, vi har et problem.
Jeg visste at litt lenger fremme var en strekning med et ganske langt stykke grusplass langs veien. Planla derfor å bremse bilen på giret. Rett før avkjøringen var vi kommet ned i 40, jeg presser inn 1. gir, kommer ned i 20, kommanderer alle dører opp, alle bein ut, brems gutter.
Vi fikk stoppet.
Deretter tok jeg frem en reserveplugg jeg hadde lodda, skrudde den GODT til, etterfylte med bremsevæske og så kjørte vi videre til Gøteborg. Konsertene var bra.
Vi er i 1983. Jeg hadde en Simca 1610. Den hadde skivebremser bak. Og jeg skulle skifte bremseklosser. Men jeg fikk ikke stemplene tilbake, og dermed fikk jeg ikke de nye skivene på. Så jeg koblet ut bremsene bak, loddet igjen en mutter for å tette for bremsevesken, skrudde dette til for hånd og kjørte. Det gikk bra en stund.
Dette skjedde i Arendal. Noen venner sa vi skulle dra til Gøteborg og høre Bowie. I Holmestrandstunnelen tar vi igjen en kø og jeg bremser forsiktig. Null effekt.
Gutter, vi har et problem.
Jeg visste at litt lenger fremme var en strekning med et ganske langt stykke grusplass langs veien. Planla derfor å bremse bilen på giret. Rett før avkjøringen var vi kommet ned i 40, jeg presser inn 1. gir, kommer ned i 20, kommanderer alle dører opp, alle bein ut, brems gutter.
Vi fikk stoppet.
Deretter tok jeg frem en reserveplugg jeg hadde lodda, skrudde den GODT til, etterfylte med bremsevæske og så kjørte vi videre til Gøteborg. Konsertene var bra.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Haha! Synnes jeg ser det, skulle ha filmet detBaron von Waffel wrote:.......
Gutter, vi har et problem.
Jeg visste at litt lenger fremme var en strekning med et ganske langt stykke grusplass langs veien. Planla derfor å bremse bilen på giret. Rett før avkjøringen var vi kommet ned i 40, jeg presser inn 1. gir, kommer ned i 20, kommanderer alle dører opp, alle bein ut, brems gutter.
Vi fikk stoppet.
Utrolig bra historie waffel.
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
- speedfreak
- Posts: 399
- Joined: 27 Jan 2007 17:56
- MC: 00`mod Yamaha YZF R6.
88`mod Yamaha RD 350 LC YPVS F2.
86`mod Yamaha RD 125 Lc YPVS.
55`mod Jawa CZ 150. - Location: Øyno
jeg har 2!
jeg er for tia utplassert 2-3 ganger i uka på et hyundai verksted og hadde et par episoder der ifjor sommer!
den ene gange stressa jeg rundt som en gærning og presterte å glemme å stramme til det ene hjulet på en go lasta h1 og kjøre avgårde på hjulmuttere som bare er skrudd til med fingra holder ikke lengre en til hovedveien har verksmestern min fått erfart!
og nummer 2 var da jeg fant ut at jeg skulle begynne å lage lambo dører med hjelp av 1 bukk,verksmesterns verktøyskap.. jeg hadde bytta dørtrekk i en h100 og dreit i å lukke igjen døra på bilen orndtlig bare satt den"inntil" så når bilen ble heisa opp og på veien ned smatt døra opp og traff selvfølgelig oppå skapet til sjefen og bøyde alle 4 hjula ut til hverside på skapet og døra ordntlig lambo style! er gla jeg slapp og forklare det for eieren
jeg er for tia utplassert 2-3 ganger i uka på et hyundai verksted og hadde et par episoder der ifjor sommer!
den ene gange stressa jeg rundt som en gærning og presterte å glemme å stramme til det ene hjulet på en go lasta h1 og kjøre avgårde på hjulmuttere som bare er skrudd til med fingra holder ikke lengre en til hovedveien har verksmestern min fått erfart!
og nummer 2 var da jeg fant ut at jeg skulle begynne å lage lambo dører med hjelp av 1 bukk,verksmesterns verktøyskap.. jeg hadde bytta dørtrekk i en h100 og dreit i å lukke igjen døra på bilen orndtlig bare satt den"inntil" så når bilen ble heisa opp og på veien ned smatt døra opp og traff selvfølgelig oppå skapet til sjefen og bøyde alle 4 hjula ut til hverside på skapet og døra ordntlig lambo style! er gla jeg slapp og forklare det for eieren
Ford Escort mk2 som skal bli Cosworth
Ford Escort mk4 som er bulka
Ford Escort mk4 som er bulka
HAr selv festa hjelmuttere på en folkevong med bare fingrene.. dekket ramla selvf av.. trafikkaos i trondheim sentrum! I rush!.. populært..
En annen gang skulle jeg justere spissing på en bil.,. Sprayet på litt crc hver dag for å løstne boltene.. Et par dager i forveien.. En kveld når jeg kom hjem for å gjøre dette var det litt mørkt.. Skulle lyse med lighteren.. POFF!... tok fyr gitt.. :] Null sveis den mnd.
Skulle trekke av svinghjulet på en påhengsmotor.. Satta på avdrageren, og skrudde bolten rett ned i veiva.. De hadde ikke samme gjenger.. Veiv=ødelagt..
Så har du jo self linksgjenger da..
Plagdes med en variator på en snøscooter engang.. Tok av reima, startet opp og ruste motoren for å se åssen den oppførte seg.. MENS dette ble gjort leste jeg noe i duren" ikke unden noen omstendighteter kjør motoren uten variatorreim.." = ny variator..
En annen gang skulle jeg justere spissing på en bil.,. Sprayet på litt crc hver dag for å løstne boltene.. Et par dager i forveien.. En kveld når jeg kom hjem for å gjøre dette var det litt mørkt.. Skulle lyse med lighteren.. POFF!... tok fyr gitt.. :] Null sveis den mnd.
Skulle trekke av svinghjulet på en påhengsmotor.. Satta på avdrageren, og skrudde bolten rett ned i veiva.. De hadde ikke samme gjenger.. Veiv=ødelagt..
Så har du jo self linksgjenger da..
Plagdes med en variator på en snøscooter engang.. Tok av reima, startet opp og ruste motoren for å se åssen den oppførte seg.. MENS dette ble gjort leste jeg noe i duren" ikke unden noen omstendighteter kjør motoren uten variatorreim.." = ny variator..
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Dette skjedde da eg var lærling.
Eg gjekk som motorpasser (aleine ombord i maskinen) på en båt i en liten periode.
Var en liten gammel skraphaug som egentlig ikkje var i bruk men rederen hadde fått en liten jobb på den så han måtte ha folk.
Og eg hadde rengjort div kjølevans systemer og selfølegli glemt å åpne en bitte bitte liten men en veldig veldig viktig ventil til en av pumpene.
Senere på dagen hadde eg en kontroll runde og oppdaget mye vann på dørken.
Hva i H..... skjer her, kjente hjertet begynte å pumpe og svetten kommer frem mens eg springer rundt der og prøver å finne feilen.
Kommer så til pumpene og ser at den ene spytter ut vann.
Så historien ender med det at det ble ganske mye skade på pumpen.
Ps: eg nevnte aldrig at eg hadde rengjort kjøle systemet til pumpene
Eg gjekk som motorpasser (aleine ombord i maskinen) på en båt i en liten periode.
Var en liten gammel skraphaug som egentlig ikkje var i bruk men rederen hadde fått en liten jobb på den så han måtte ha folk.
Og eg hadde rengjort div kjølevans systemer og selfølegli glemt å åpne en bitte bitte liten men en veldig veldig viktig ventil til en av pumpene.
Senere på dagen hadde eg en kontroll runde og oppdaget mye vann på dørken.
Hva i H..... skjer her, kjente hjertet begynte å pumpe og svetten kommer frem mens eg springer rundt der og prøver å finne feilen.
Kommer så til pumpene og ser at den ene spytter ut vann.
Så historien ender med det at det ble ganske mye skade på pumpen.
Ps: eg nevnte aldrig at eg hadde rengjort kjøle systemet til pumpene
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod