Caberg hjelmer - noe tess?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Caberg hjelmer - noe tess?

Post by LemonDog »

Har tenkt å kjøpe meg ny hjelm da den jeg har ikke er noe særlig. (Den dugger mye, og jeg får vind opp fra undersiden av hjelmen som treffer meg i øynene). Har sett litt på Caberg Chrono http://www.ammotor.dk/caberg/index.php?page=505chrono_s

Jeg synes den ser tøff ut og det integrerte solvisiret virker smart. Prisen er heller ikke så ille (koster 2000 i Norge). Det jeg egentlig lurer på er om denne hjelmen er noe bra? Er det noen som har prøvd den eller kan si noe generelt om Caberg hjelmer?
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Jeg har en Caberg Justissimo og er veldig fornøyd med den. Spesielt solvisiret er blitt uunværlig. 8) Å kjøpe hjelm uten integrert visir i fremtiden er bare helt uaktuelt.
bmh
Posts: 41
Joined: 25 Aug 2005 12:59

Post by bmh »

Hei!

Kjøpte meg nettopp Caberg Rhyno, og er meget godt fornøyd. Dette gjelder både passform og støy inne i hjelmen.

Anbefales.
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Vi har hans og hennes-hans i sort matt og hennes (min) er sort matt med hvite racingstriper. Tror den det vises til er, den samme, men i nye farger/dekor?

Helt knall. Men vi har bare vanlige visir.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Post by 748R »

Er også veldig fornøyd med min Caberg hjelm. Min er av merket Caberg Brutus, du ser den her: http://www.toolparts.co.uk/acatalog/Cab ... Range.html
xxx
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Ja, da er det en Brutus i Black&Cream jeg har.

Har sotet visir i min, er tøff :) Og ikke minst, mangfoldige tusen billigere enn en Bandithjelm, men har bedre utsyn også!
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Post by LemonDog »

Bare fornøyde Caberg-brukere... Det lover godt.
Da er det nok stor sannsynlighet for at det blir en sånn på meg i løpet av høsten :)
User avatar
Galilee
Posts: 935
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Post by Galilee »

Mener jeg så denne på Hannssons Skinn & MC på Nordby.

De har ikke Caberg listet som leverandør, men hette ikke Caberg noe annet før?

Og nei, husker ikke prisen, men de er ca 25% under prisene i Norge på de tingene jeg kjente igjen.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Post by quantumduck »

Galilee wrote:Mener jeg så denne på Hannssons Skinn & MC på Nordby.

De har ikke Caberg listet som leverandør, men hette ikke Caberg noe annet før?

Og nei, husker ikke prisen, men de er ca 25% under prisene i Norge på de tingene jeg kjente igjen.
De har noen Caberg-hjelmer til halv pris hos Buntmaker Nilsen i Oslo. Ole Deviks vei 31 elns.
User avatar
Synnis
Posts: 59
Joined: 07 Aug 2006 10:46
Location: Askøy

Post by Synnis »

Jeg kjøpte nettopp en Caberg Rhyno Åpningshjelm hos http://www.mc-utstyr.no. Er storfornøyd med hjelmen, prisen OG servicen.
----------------------------

2002 Suzuki DL1000 V-Strom
88 - Yamaha Virago 1100 US modell
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Post by LemonDog »

Fikk hjelmen i dag. Den virker bra, men visiret var litt vanskelig å lukke med bare en hånd. Mulig det går seg til etterhvert. Det ble også litt fort duggete på innsiden når jeg pustet gjennom nesa, men dette var når jeg gikk rundt med hjelmen på inne i stua. Kan jo være noe helt annet når man kjører. Finnes det noen nesemaske eller noe slikt man kan kjøpe løst?

Det var litt snø her i går, så jeg har ikke hentet ut sykkelen enda, men i neste uke satser jeg på å ta årets første kjøretur, og da finner jeg nok ut hvordan hjelmen funker i praksis.
Post Reply