Hawken - Ny sykkel!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Takk! :)

Ble ikke helt den bursdagen jeg håpet på om man kan si det slik. Ble noe bråk, og kort tid etter stormet flere personer lokaler, hvorav han ene med ett balltre som han svingte flittig. Dermed kom politiet og flere måtte på legevakta. :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Kjipt med folk som bare lager bråk :?
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Argh.. Har fått liv i både kawaen og scooteren nå, men banditen vil bare ikke komme til live igjen etter vinteren.
Det er såvidt den starter, men det ender med at tenningen bare går rundt og at det kommer et smell i form av ettertenning. Fikk startet den for litt siden med startkabler, men etter at batteriet har blitt ladet opp vil den bare ikke mere :?

Noen tips? :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hva har du gjort med batteriet i vinter, og hvor gammelt er batteriet ?
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Du har vell prøvd start-gass?
User avatar
viper
Posts: 144
Joined: 29 Apr 2005 19:23
MC: husaberg fs650c
Location: brandbu

Post by viper »

hvis du har stått og prøvd og starte lenge og ikke får fyra med smell i potta har du sikkert druknet pluggene/pluggene har blit råe.kan prøve og skru dem ut og se om det fortsatt er gnist evt prøvve og brenne dem tørre med en ligther eller bytte dem

ellers så har du jo den gammle gode metoden som innebærer at du triller i gang sykkelen
04 mod fs650 motard sykkel
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Gixxerman wrote:Hva har du gjort med batteriet i vinter, og hvor gammelt er batteriet ?
Batteriet er tatt inn og vedlikeholdsladet gjennom vinteren.
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Tore^NSR wrote:Du har vell prøvd start-gass?
Nei :o
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

viper wrote:hvis du har stått og prøvd og starte lenge og ikke får fyra med smell i potta har du sikkert druknet pluggene/pluggene har blit råe.kan prøve og skru dem ut og se om det fortsatt er gnist evt prøvve og brenne dem tørre med en ligther eller bytte dem

ellers så har du jo den gammle gode metoden som innebærer at du triller i gang sykkelen
Begynner å tro selv at det er pluggene. Godt mulig jeg tar en titt på det i morgen. Eneste som er dumt med plugger på banditen er at tanken må av først, noe som kan bli en ganske så artig opplevelse :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Hawken wrote:
Tore^NSR wrote:Du har vell prøvd start-gass?
Nei :o
Det første jeg gjør når jeg ikke får start på en sykkel er å finne fram start-gassen, det hjelper ofte når sykkelen har stått gjennom vinteren.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Tore^NSR wrote:
Hawken wrote:
Tore^NSR wrote:Du har vell prøvd start-gass?
Nei :o
Det første jeg gjør når jeg ikke får start på en sykkel er å finne fram start-gassen, det hjelper ofte når sykkelen har stått gjennom vinteren.
Nå er ikke jeg særlig dreven på dette med startgass.. Kjapp forklaring? :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

En spray som du sprayer inn i luftfilteret, sprayen tenner bedre enn vanlig luft, noe som gjør at den starter fortere. Selges på bensinstasjoner :wink:
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Okei. Ser ut til at jeg må mekke litt i morgen gitt :wink:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Vel, pluggene var definitivt i live, men fargen på både plugg og gnist var ikke tilfredsstillende, så nye plugger skal skaffes i morgen. Prøvde å trillstarte den, men manglet det lille ekstra der også. Heller ikke med startgass ga den etter, og til slutt holdt vi på å tømme batteriet for strøm.

Men, en god ting har da kommet ut av dagen, og det er at scooteren virker igjen som den skal. Reima jeg fikk var jo ikke i rett størrelse, så den må sendes tilbake. Dermed ruller den rundt med den gamle reima noe som fører til dårligere akselerasjon og toppfart, men, men, den funker da enda :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Peligro
Posts: 116
Joined: 13 Apr 2007 14:13
Location: Litt sør for Bergen

Post by Peligro »

Hawken wrote:Argh.. Har fått liv i både kawaen (...)
At du fikk liv i den var vel ikke noen overraskelse?! :shock: Lettstartet som bare det de gamle gode vet du.... :D

Gratulerer med vel overstått forresten og lykke til med banditten - den må vel gi tapt og innse at hvilen er slutt for i år den også. Regner med at du sjekket pluggledninger og hetter i samme rennet - lite vits å skifte plugger hvis hetter/ledninger er på tur ut...
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
Post Reply