Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønnertHaWuLf wrote:Med fare for å spore av topic, kjøpte jeg 900 RR fordi jeg ville ha en framtidsrettet sykkel, og pga at det var min første drømmesykkel jeg fikk lyst til å realisere, og som jeg kjøpte i militæret. I dag hadde den vært perfekt, så den savner jeg. Fin på tur var den også. Men, når det kommer til HK-hysteriet og slikt, vil jeg si at HK/Vekt - forholdet i 250 R og rundt der er helt fint, siden man lærer seg å kjøre og utnytte sykkelen. Det er ingen sammenheng mellom HK og kjøreglede har jeg erfart, og ellers burde jeg vel hatt 200 hk i dag og ikke 56. En sykkel med veldig mye motor er fort også litt slitsomt, siden det nesten kan bli litt for mye. En mer moderat motor som er sterk i bunn gir bedre turkomfort synes nå jeg. Men, 250R blir nok realisert en dag her i gården også
Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
HK har ikke alltid like mye å si, men vekt/hk forholdet har litt og si for min del iallefall. Men det er ikke å kjørte raskest mulig rett frem som er avgjørende, det er definitivt å ligge i sving som er gøy!
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Og nettopp derfor er RS 250 en fantastisk god sykkel.
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Er det noen her på forumet som har prøvd å kappe/modifisere skilt-holderen på 250R?
-
- Posts: 152
- Joined: 28 Aug 2007 00:02
- Location: Oslo
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Det er VELDIG synd...Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønnertHaWuLf wrote:Med fare for å spore av topic, kjøpte jeg 900 RR fordi jeg ville ha en framtidsrettet sykkel, og pga at det var min første drømmesykkel jeg fikk lyst til å realisere, og som jeg kjøpte i militæret. I dag hadde den vært perfekt, så den savner jeg. Fin på tur var den også. Men, når det kommer til HK-hysteriet og slikt, vil jeg si at HK/Vekt - forholdet i 250 R og rundt der er helt fint, siden man lærer seg å kjøre og utnytte sykkelen. Det er ingen sammenheng mellom HK og kjøreglede har jeg erfart, og ellers burde jeg vel hatt 200 hk i dag og ikke 56. En sykkel med veldig mye motor er fort også litt slitsomt, siden det nesten kan bli litt for mye. En mer moderat motor som er sterk i bunn gir bedre turkomfort synes nå jeg. Men, 250R blir nok realisert en dag her i gården også
Hei du
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Og sikkert mange som ikke er helt enig i...Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner
BMW S1000RR, Simply the best!
-
- Posts: 152
- Joined: 28 Aug 2007 00:02
- Location: Oslo
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
MowZ wrote:Og sikkert mange som ikke er helt enig i...Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner
Joda, spørs bare hvor hk-kåt du er. Det er jo folk ute som ruller med turbo-Hayabuser, dem er nok uenig. For min del spiller ikke hk like mye rolle som helheten.
Men nå triller vi retning Off Topic, beklager!
Hei du
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Er jo altid artig når du må bruke mye krefter på å holde deg fastdrivingnirvana wrote:MowZ wrote:Og sikkert mange som ikke er helt enig i...Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner
Joda, spørs bare hvor hk-kåt du er. Det er jo folk ute som ruller med turbo-Hayabuser, dem er nok uenig. For min del spiller ikke hk like mye rolle som helheten.
Men nå triller vi retning Off Topic, beklager!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- Posts: 152
- Joined: 28 Aug 2007 00:02
- Location: Oslo
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Er jo alltid artig å sitte på internett å påpeke at de som er uenige med deg er pingler
Hei du
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
jeg er hvertfall veldig fan av at hk ikke har noe med kjøreglede å gjøre, siden jeg har 250R
masse hk vil jeg si er mer for show, enn det er for kjøreglede. Et minimum er det selvfølgelig, før det går utover kjøregleden.
er muligens feil sted å spørre om dette, men er det noen som har gjort noe med skiltopphenget på ninjaen? det finnes ingen ferdig-løsninger der man kan bytte det ut, uten å måtte kappe det originale, fordi det er bygd rundt baklykta osv.. Har sett bilder av sykler der man har kuttet av mye og laget egne braketter, og det ser mye bedre ut.
masse hk vil jeg si er mer for show, enn det er for kjøreglede. Et minimum er det selvfølgelig, før det går utover kjøregleden.
er muligens feil sted å spørre om dette, men er det noen som har gjort noe med skiltopphenget på ninjaen? det finnes ingen ferdig-løsninger der man kan bytte det ut, uten å måtte kappe det originale, fordi det er bygd rundt baklykta osv.. Har sett bilder av sykler der man har kuttet av mye og laget egne braketter, og det ser mye bedre ut.
Last edited by Guinss on 22 Dec 2008 23:57, edited 4 times in total.
-
- Posts: 152
- Joined: 28 Aug 2007 00:02
- Location: Oslo
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Kan du poste bilde av hva som er standard på norske modeller og hva du fant på nett?
Takk
Takk
Hei du
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
fant noen braketter på ebay, men de koster 1000kr+, og man må kutte den originale uansett. Altfor dyrt, går heller an å lage noe tilsvarende for 50kr med en liten metallplate og noen L-vinkler..drivingnirvana wrote:Kan du poste bilde av hva som er standard på norske modeller og hva du fant på nett?
Takk
Org. oppheng:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=
bedre:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... %26otn%3D2
-
- Posts: 152
- Joined: 28 Aug 2007 00:02
- Location: Oslo
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Å ja. Nå skjønner jeg hva du mente. Jeg stussa over det selv. Har lyst til å kjøpe denne som førstesykkelen min sommern som kommer, enn en brukt Ducati Monster. Vil også ha en svart en
Du får nok en fin sommer.
Du får nok en fin sommer.
Hei du
- IImilleniumII
- Posts: 233
- Joined: 03 Nov 2006 17:26
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Står litt om kawa 250 i det nyeste bike bladet som er ute nå. Er en sammenligning mellom 250 kawa og en suzuki king faktisk.. Merkelig nok foretrakk dem ninjaen ..
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
tror jeg må til butikken å kjøpe et sånt blad jegIImilleniumII wrote:Står litt om kawa 250 i det nyeste bike bladet som er ute nå. Er en sammenligning mellom 250 kawa og en suzuki king faktisk.. Merkelig nok foretrakk dem ninjaen ..