15-mils tur i dag, rundt Beitstadfjorden med smal svingete vei. Overskyet og 15 grader - perfekt vær for tekstildress og åpningshjelm.
Det ble kun en ufrivillig stopp, skulle ta tissepause etter 4 mil, da gikk den ikke på tomgang og døde. Helt.
5 tramp på kicken før jeg tok ut pluggen, fortsatt helt tørr. Fargen var litt lysere enn den skal være. Lot sylinderen kjøle seg litt ned med pluggen ute, satte den tilbake, trampa noen ganger. Fortsatt knusktørr. Inn med pluggen, prima (ga gass) to-tre ganger, nytt tramp, og
da kom den endelig!
Går mye trolig for magert på høyfartsdysa, eller at den får for mye falskluft iom den ikke er ordentlig festa til luftfilterboksen. Så blir det for varmt sånn at bensinen ikke virker / fordamper? Eller rusk i dysa som løsna da jeg slo litt på gasseren...
Resten av turen gikk bra, da med enda mer variert kjøring, motorbrems inn for svinger, bakketopper osv.
Enda mer sikker på at ting blir bra bare jeg får overhala gasseren som egentlig skal være der.
skarnsundet.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.