Carlsberg blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Carlsberg, stått opp etter 6 uker dvale, har lappen nå

Post by tshansen »

Nice å høre du endelig har fått lappen i boks! Kan tenke meg det har vært 4 forferdelige uker hehe ;-)

Men slik er det av og til! Jævlig surt, men nå er det bare velstand!

Gratulere så mye! =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Carlsberg, stått opp etter 6 uker dvale, har lappen nå

Post by FZ1Fazer »

Gratulerer så mye Carlsberg :D Det var godt å høre at det gikk i boks ! Da er det vel bare til å melde seg på vestlandstreffet 8)
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Carlsberg, stått opp etter 6 uker dvale, har lappen nå

Post by lintho »

Gratulerer ;) Digg at du bestod :D forresten, hvordan gikk klagen? Tipper du ikke fikk utfallet du hadde håpet på, men hva sa dem?
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Carlsberg, stått opp etter 6 uker dvale, har lappen nå

Post by Carlsberg »

Takk for alle gratulasjoner, kjempe hyggelig :D :D
Chris wrote:Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Nok en person å kjøre med! Dog min sykkel står om dagen, håper virkelig å se deg på veien en dag!

Ser deg vel ikke på bakhjulet nedover Sandefjordsveien med det første ? :lol:
Ja blir gjerne med dere på kjøretur. Så ut som om dere hadde en fin langtur nå nylig. Kjedelig med sykkelen din da, håper du for ordnet det raskt.
Ikke på bakhjulet nedover Sandefjordsveien med det første nei, tar det heller oppover ;-)
LordShaft wrote:Nice å høre du endelig har fått lappen i boks! Kan tenke meg det har vært 4 forferdelige uker hehe ;-)

Men slik er det av og til! Jævlig surt, men nå er det bare velstand!


Gratulere så mye! =D>
Har vært helt jævlig ja, men slik er livet, for deg en skikkelig trøkk innimellom, jævlig surt.. men setter man ting i perspektiv i livet så er ikke det værste å vente med lappen noen uker gitt...

lintho wrote:Gratulerer ;) Digg at du bestod :D forresten, hvordan gikk klagen? Tipper du ikke fikk utfallet du hadde håpet på, men hva sa dem?
Jeg skrev en skikkelig saklig og konstruktiv klage bare for å ha gjort det også, samt å legge saken død frem til ny oppkjøring. Jeg skrev ned hele kjøreruten og hvor og hvilket fartsskilt det var. Det var ikke skiltet slutt på 60 sone skilt eller 80 på hele ruten. De innrømmet at det var dårlig skilting osv, men refererte til en paragraf som sier at utenfor tettbygd området så er fartsgrensen 80.

Og selvom jeg ikke skapte trafikkfarlige situasjoner osv så er fartstilpassing noe de vurdere og legger vekt på ved førerprøven. Og jeg fikk jo ikke vist det da. Så ikke noe å gjøre videre med.

På oppkjøringen nå så fikk jeg selvsagt en annen rute, og hadde jeg fått denne sist så hadde jeg bestått da. Her var fartsoner skiltet, og jeg kom ikke bare innpå en vei fra et kryss fra 60 sone hvor jeg burde skjønne det blir 80 sone.

Men men, bare å legge det bak seg nå...


Nå får jeg male litt igjen. Megler var og så på huset i dag, og de var fornøyd. Ryddet bort alt her nå jo. Ungene (8 og 5 år) har ikke en leke på rommet stakkars. Huset kommer for salg til uken, det blir spennende. Litt dumt å selge nå som ferietiden nærmer seg, skulle ha gjort det tidligere, men har ikke passet så bra. Så vi får se hvordan det går.

Jeg håper alle tenker slik at de ikke vil selge i ferien. For da er det mindre hus på markedet. Så legger vi vårt ut for salg så kommer det fler på visning... lov å håpe hvertfall, slik at det blir en heftig budrunde :D
Image
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Carlsberg, stått opp etter 6 uker dvale, har lappen nå

Post by Chris »

Flytte? Ikke vekk fra Sandefjord vel ? :o Om dere blir i Sandefjord, hvor blir det nye reiret ? :)

Ja kanskje litt lettere med wheelie "oppover" Sandefjordsveien istede! Skal ta kontakt så fort sykkelen går igjen! :)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Carlsberg, stått opp etter 6 uker dvale, har lappen nå

Post by Carlsberg »

Flytter ikke vekk fra Sandefjord nei.Kjempefint her... bare tvers over byen fra krokenskogen til litt bortenfor solløkka. Så det blir bra.
Image
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Carlsberg, 4 dagers laaangtur, bilder

Post by Carlsberg »

Vært på 4 dagers lang tur nå 12 til 15 juli. Viste ikke helt hvor jeg skulle kjøre så jeg kjøpte meg Cappelens MC kart, og kjørte anbefalte mc ruter der. Hatt en veldig fin tur, men skulle gjerne hatt litt bedre vær. Det var overskyet hele turen med en del regnbyger. Kun noen få solglim, og det kun noen minutter.

Men været kan man ikke gjøre så mye med. Jeg storkoste meg på min første lange sykkeltur. Hadde med meg telt som jeg overnattet i.

Var vannvittig mange fine steder. Spesielt veien ved Lustra fjorden og over Sognefjell. Den dagen våknet jeg til mørk himmel, og når jeg hadde pakket ned teltet så begynte det å regne i Sogndal.

Kjørte da som en gal med regvær i ryggen☺. Og det var litt ruskevær og kaldt egentlig over sognefjell. Så der skulle jeg gjerne hatt bedre vær. Men kjører der gjerne igjen en tur jeg.

Ble ikke tatt så mange bilder pga været, vått gitt. Men det ble noen. De ble som regel tatt i hastverk når jeg stoppet i siden av veien, mens jeg satt på sykkelen.

Kjørte totalt 1493 km så fikk prøvd meg litt.

Kjørte følgende:
- Sandefjord
- Dalen i Telemark (vei 353,356,358,355)
Overnattet i Åmot

- Rjukan
- Austbygda (364)
- Tessungdalen
- Ulvdal – Geilo (40)
- Hallingskarvet fra Hol til Aurland (50)
- Aurdal med ferje over til Sogndal
- Sogndal
Overnattet i Sogndal, Kjørnes camping, anbefales.

- Sogndal til Lom over Sognefjell (55)
- Så over Valdresfløya, Beitostølen
- Fagernes til Gol (51)
- Geilo
- Ulvdal
- Rjukan
Overnattet i Rjukan

- Sauland
- Flatdal
- Seljord, Bø, Gvarv
- Holtsås-Skien
- Så strake veien hjem til Sandefjord

Så da dro jeg med meg mange strekninger som var uthevet i Cappelens mc kart gitt.


Fremme på campingplassen i Åmot
Image

Hadde en liten pause i veikanten da det regnet som værst.
Image

På vei ned til Aurland.
Image

Ferje over til Sogndal
Image

På vei opp Sognefjell
Image

Sognefjell
Image

Ned av Sognefjell
Image

Valdresfløya
Image

Valdresfløya, mørke skyer dit jeg skal gitt...
Image

Rauland
Image

Som dere ser på bildene så var det mye og mer enn nok av grått vær. Over Sognefjell var det helt utrolig fint, men litt kaldt. Vet ikke hvor mange grader det var, men så værmelding på tv i går og da skulle det være 5 grader der i dag. Brrrrrrr... Skulle gjerne hatt solskinnstur over der gitt...

Tar det igjen en annen gang.
Last edited by Carlsberg on 18 Jul 2008 10:18, edited 1 time in total.
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Carlsberg, 4 dagers laaaangtur, noen bilder

Post by tshansen »

Har selv akkurat denne turen friskt i minne. Er fantastisk fint over sognefjellet.
Selv hadde jeg gleden av å kjøre turen i strålende sol. Noe som gjør opplevelsen hakket bedre, som du sikkert skjønner nå ;-)

Flott tur dette. Bare synd du møtte på så mye dritvær! Setter en liten demper det. Både med tanke på kjøringa og kulden!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Carlsberg, 4 dagers laaaangtur, bilder

Post by Chris »

Kjenner meg så alt for godt igjen flere steder! Hadde jo samme destinasjonene på min tur som var i Juni :D

Det var akkurat hvor det bildet der er tatt jeg fant ut at topp-pakninga var gått på min sykkel! Ganske langt hjemmefra eller hva ? ;-) Tok bilde på samme sted faktisk
Carlsberg wrote:På vei ned til Aurland.
Image
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Carlsberg, 4 dagers laaaangtur, bilder

Post by Jeanette »

Fint at du har fått kjørt deg en langtur og brukt MC-kartet! Utrolig mye flotte veier på den strekningen du har kjørt, men du hadde helt klart hatt en enda bedre tur om været hadde vært på din side ;)
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Carlsberg, 4 dagers laaaangtur, bilder

Post by Carlsberg »

Ja turen var fin den. Men den ville vært utrolig mye bedre med litt solskinn også. Særlig over Sognefjell som det var kaldt så følte jeg ikke for å stoppe så mye, var liksom tut å kjør til jeg var nede fra fjellet. Kakao i Lom smakte og varmet utrolig bra. Men for meg som nylig har fått lappen så var det et herlig å kunne kjøre fritt omkring.

Skal spane etter godværet før jeg legger ut på ny tur igjen.
Image
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Carlsberg, 4 dagers laaaangtur, bilder

Post by Chris »

Du må sjekke Treff og Begivenheter delen på forumet :)

Lufter ideen om grilling hos meg førstkommende Lørdag, er da ikke langt for deg hvertfall.
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Carlsberg

Post by Carlsberg »

Det var knakende hyggelig gjort da :D
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Carlsberg

Post by Jeanette »

Noe liv i denne karen da? :)
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Carlsberg

Post by Carlsberg »

Heisan Heisan :D

God jul og Godt nytt år til alle sammen på etterskudd..... og jeg kan jo være litt føre var, ønsker dere god påske :D

Lenge siden sist ja... blir vel litt mer aktiv fremover, kan glede seg til våren igjen nå.
Utrolig hektisk i det siste bare, mye som skjer. Flyttet til en gård, der var alt av bygninger i dårlig stand, råtne planker gitt, låven falt sammen. Måtte få alt vekk, rive det ned. Bor nå i noe midlertidige anneks og greier.

Samtidig som jeg tar opp noe fag for å gå skole. Så jeg lurer på hva jeg skal bli når jeg blir stor, men jeg er jo litt stor, er 34 år så.... ikke så lett faktisk, men jeg vet hva jeg ikke vil da. Samtidig som det er vanskelig å konsentrere seg om skolen når vi har noen prosjekter med gården også.. hektisk ja..

Gården er forpaktet bort, og det er ikke noen dyr her. Bare et utrolig flott bosted for oss. Så vi får se hvordan ting går etterhvert. Gleder meg til våren, ser frem til å kjøre fra stress og kaos.. hehe
Image
Post Reply