
Bjerknez - Kampen med kaloriene
- quattrokim
- Posts: 823
- Joined: 06 Oct 2015 08:38
- MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R - Location: Frekhaug, Hordaland
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Dere har vel oksygenflasker på stasjonen så ingen unnskyldning 

Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
LordShaft wrote:Jo det regner jeg bare med, er verre med sjåføren![]()
Note4

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge
lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez
Note4

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Du har vel hjelm på jobben?LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har beggelurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez
Note4
Ellers så hadde jeg en snøscooterhjelm en gang med en slags ventil på som lignet veldig på den man finner på pressluftapparatene ... skulle ikke forundre meg om det passet .... det jo hadde vært beleilig

-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Anytime broLordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har beggelurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez
Note4

Edit:
Medisinsk oksygen gir en ganske fin trip etter en stund, når metningen bikker 99,8% føles alle kropsdeler ganske lette å ha med å gjøre


- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2931
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Lasse Liten wrote:Anytime broLordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har beggelurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez
Note4
Edit:
Medisinsk oksygen gir en ganske fin trip etter en stund, når metningen bikker 99,8% føles alle kropsdeler ganske lette å ha med å gjøreJepp, fikk feilfylt en flaske vi skulle bruke til øvelse trodde det var vanlig luft
Blir ikke det litt helsefarlig når nitrogen andelen går ned?
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Man bader ikke med hjelm på hodet...gjør man vel?LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har beggelurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez
Note4

Re: RE: Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Jo over lengre tid, men vi snakker ofte mange timer. Du har noe som heter oksygenforgiftning.hakhap wrote:
Blir ikke det litt helsefarlig når nitrogen andelen går ned?
Det starter med at slimhinner i halsen tørker ut, en får lungeødem osv... men å puste ren oksygen per definisjon er ikke farlig

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Derfor man dykker med blandingsgasser, nitrox eller trimix
- Norse
- Posts: 483
- Joined: 03 Oct 2015 19:05
- MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97
Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80 - Location: Stavanger
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
... Eller pressluft. Ren oksygen er ikke spesielt bra til dykk såfremt det ikke er rimelig nært vannskorpa, har jeg lært. Feil-fylling hørtes skikkelig skummelt ut 

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Joda. Flott design det. Samme som her, bare i rødt. [emoji106]
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Litt sånn som når jeg kom hjem en dag med en klin ny sølvgrå Touran med 19" chrome felger, blodsenket, etc. hvor det første kjærringa sa var når jeg parkerte bak min fars grå Mazda Premacy: "Oj.. dem er jo helt like jo!"Snikkeren wrote:Joda. Flott design det. Samme som her, bare i rødt. [emoji106]

Men begge funker (funket) og det er jo det som teller

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Nåja. Det er ikke store forskjellen sånn som du vil ha det til. Et headerbilde og fargene er det som skiller. Layouten ellers er jo helt lik.
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Er nå ikke veldig store forskjellene på en Mazda Premacy og en Touran heller, men de små forskjellene som er der synes jeg utgjør mye. Uansett... det funker begge delerSnikkeren wrote:Nåja. Det er ikke store forskjellen sånn som du vil ha det til. Et headerbilde og fargene er det som skiller. Layouten ellers er jo helt lik.
