Page 10 of 150

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 08 Dec 2015 14:31
by quattrokim
Dere har vel oksygenflasker på stasjonen så ingen unnskyldning ;)

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 08 Dec 2015 14:55
by Bjerknez
LordShaft wrote:Jo det regner jeg bare med, er verre med sjåføren :-D

Note4
Image

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 08 Dec 2015 15:56
by tshansen
Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 08 Dec 2015 17:45
by jhn
LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4
Du har vel hjelm på jobben?
Ellers så hadde jeg en snøscooterhjelm en gang med en slags ventil på som lignet veldig på den man finner på pressluftapparatene ... skulle ikke forundre meg om det passet .... det jo hadde vært beleilig :thumleft

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 09 Dec 2015 02:12
by Lasse Liten
LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4
Anytime bro
Image

Edit:
Medisinsk oksygen gir en ganske fin trip etter en stund, når metningen bikker 99,8% føles alle kropsdeler ganske lette å ha med å gjøre :) Jepp, fikk feilfylt en flaske vi skulle bruke til øvelse trodde det var vanlig luft \:D/

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 09 Dec 2015 06:32
by hakhap
Lasse Liten wrote:
LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4
Anytime bro
Image

Edit:
Medisinsk oksygen gir en ganske fin trip etter en stund, når metningen bikker 99,8% føles alle kropsdeler ganske lette å ha med å gjøre :) Jepp, fikk feilfylt en flaske vi skulle bruke til øvelse trodde det var vanlig luft \:D/

Blir ikke det litt helsefarlig når nitrogen andelen går ned?

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 09 Dec 2015 09:08
by Bjerknez
LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4
Man bader ikke med hjelm på hodet...gjør man vel? :lol:

Re: RE: Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 09 Dec 2015 09:36
by tshansen
hakhap wrote:

Blir ikke det litt helsefarlig når nitrogen andelen går ned?
Jo over lengre tid, men vi snakker ofte mange timer. Du har noe som heter oksygenforgiftning.
Det starter med at slimhinner i halsen tørker ut, en får lungeødem osv... men å puste ren oksygen per definisjon er ikke farlig :thumleft


Note4

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 09 Dec 2015 14:45
by Lasse Liten
Derfor man dykker med blandingsgasser, nitrox eller trimix

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 09 Dec 2015 22:59
by Norse
... Eller pressluft. Ren oksygen er ikke spesielt bra til dykk såfremt det ikke er rimelig nært vannskorpa, har jeg lært. Feil-fylling hørtes skikkelig skummelt ut :redface

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 10 Dec 2015 00:40
by Bjerknez
Johoo.. da er mcsiden.no oppstått med nytt design :thumleft

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 10 Dec 2015 00:59
by Snikkeren
Joda. Flott design det. Samme som her, bare i rødt. [emoji106]

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 10 Dec 2015 01:27
by Bjerknez
Snikkeren wrote:Joda. Flott design det. Samme som her, bare i rødt. [emoji106]
Litt sånn som når jeg kom hjem en dag med en klin ny sølvgrå Touran med 19" chrome felger, blodsenket, etc. hvor det første kjærringa sa var når jeg parkerte bak min fars grå Mazda Premacy: "Oj.. dem er jo helt like jo!" :smt005

Men begge funker (funket) og det er jo det som teller 8)

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 10 Dec 2015 01:29
by Snikkeren
Nåja. Det er ikke store forskjellen sånn som du vil ha det til. Et headerbilde og fargene er det som skiller. Layouten ellers er jo helt lik.

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Posted: 10 Dec 2015 01:32
by Bjerknez
Snikkeren wrote:Nåja. Det er ikke store forskjellen sånn som du vil ha det til. Et headerbilde og fargene er det som skiller. Layouten ellers er jo helt lik.
Er nå ikke veldig store forskjellene på en Mazda Premacy og en Touran heller, men de små forskjellene som er der synes jeg utgjør mye. Uansett... det funker begge deler :thumleft