Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.
Posted: 02 Feb 2019 15:48
Norges hyggeligste MC-forum
https://www.mc-forumet.no/
I den grad det er verd noe... det har du mitt ord på at det vil gjøreBorg wrote: Dette bør gjøre underverker på jobbpendlinga på vårparten
Bravo mrFlattop wrote:Gikk i høst til innjøp av varmejakke og -bukse fra en herværende forhandler.
https://www.varmekle.no/Product/Details ... ll-12-volt
og
https://www.varmekle.no/Product/Details ... se-12-volt
Kom meg ikke ut i fjor for å teste ut klærne men i dag var anledningen her.
8.5 grader og regnbyger. Utvilsomt et perfekt vær for å teste ut slike utstyr.
At det i tillegg var første tur for seaongen gjorde det hele litt bedre.
Så testriggen ble tatt frem fra dvalen, speilene klipset på plass og føreren inntok salen igjen.
Koblet buksen inn i ei kobling på jakka, koblet jakka til det originale strømuttaket på LT'en og dro avsted.
Det følger med en hendig fjernkontroll som styrer varmen i tre steg.
På, skolding, pluss ganske så varmt, og sånn til å leve med.
Blei litt bekymret og irritert over at buksen, som har de samme varmevalgene, ikke ble styrt av fjernkontrollen. Trodde den var i ustand, men det viste seg når jeg fyllte litt vårluft i dekka så virket buksa som den skulle.
Så konklusjonen er at fjernkontrollen tar kun jakka mens buksa styres indivuelt.
Det viste seg å være en god ting.
For de som kjører noe mer nakene sykler så blir det en del mer luftmengde på overkropp enn på lår slik at det er nok mere behov for å justere varmen på overkroppen enn på lårene. Så at buksa er på en fast varmemengde og at jakka med stor letthet lar seg regulere gjør totalopplevelsen god.
Og at varmen er der er dønn sikkert. Jeg hadde fjernkontrollen i tankveska, og før enn jeg hadde fått venstrehanda tilbake på holkene kjente jeg varmen i armene på jakka, og da var det bare kun kort tid før enn jeg måtte ta varmen helt ned
Da mine bilder går til Google-foto får ikke jeg en riktig nok URL til å elegant legge frem bilder. Så jeg poster bare et album, der jeg kan forklare hva bildene viser.
Sykkelen er en 2003 BMW K1200LT. Har satt på lys for å gi burister enda en indikasjon på at den "mopeden" som kommer på hovedveien som de skal kaste seg inn på, kanskje holder noe mer enn 45km/h.
Bilde 2 viser jakke og bukse. De går ikke an å sette sammen som f.eks en Mcdress, og jakka har glidelåsen 'feil vei' men er behagelige å ha på.
Bilde 3 viser jakken sitt koblingspunkt. Med trykknapp for å styre varmen dersom en ikke har fjernkontroll.
Bilde 4 viser buksen sitt koblingspunkt. Den kan gå inn i ei koblingsboks innfelt i jakka, slik at en trenger bare ett koblingspunkt til sykkelen, eventuelt rett på strømuttaket dersom du ikke har jakka på. Varmen styres som jakka i tre styrker, dog IKKE gjennom fjernkontrollen, men gjennom trykknappen som er sydd på ei leppe som man kan trekke ut av Mc buksen for lettere tilgjengelighet.
Bilde 5.
Det følger med jakka en hendig pose til å pakke ned jakken når den ikke er i bruk. Der er også fjernkontrollen, dom ikke ser ut til å ha spesielt høy IP-klasse. Derfor lå den i tankveska.
Den har et LEDlys som fargemessig avstemmer med varmenivået på jakka.
Det medfølger et strømuttak som kobles til batteriet, dersom sykkelen ikke har strømuttak som jeg har originalt. (Den kjøpte jeg separat)
Siste bildet viser hvordan ting blir koblet opp under bruk.
Der er også muligheter til å knytte på også varme hansker og varmesåler. Der er koblinger i ermene og i enden av buksebeina.
https://goo.gl/photos/cVcnB7zsVbHem8VZ6
transfers reims
Så etter at jeg hadde forlystet meg i gråværet og prøvd ut klærne så kom jeg hjem og tok siste grepene på lammelåret jeg satt i ovnen klokken 930 i morges.
Det er utrolig behagelig å vite at kjøttet er ferdig når det passer oss, og ikke at jeg må være hjemme til angitt klokkeslett for å servere søndagsmiddagen.
Dette anbefales på det sterkeste!
Kan også tilråde å skaffe seg ei slik jakke, eventuelt også bukse dersom du er lysten på å strekke sesongen litt, eller bare vil høyne komfortnivået når du kjører på tur.