Cheron - YZF Thunderace 1000R

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Yamaha FZ 750 86 modell

Post by Cheron »

bandit wrote:Jeg har kjørt en del rundt på en 87 FZ750, og jeg kjenner til problemet med speilene, hehe! Sykkelen er grei å kjøre den, men jeg lover deg at hvis du får en prøvetur på f.eks. en 93-96 modell CBR1000F, så får du deg en skikkelig aha-opplevelse. Det første du vil merke er at det er mye lettere å dosere nedlegget gjennom svingene pga CBR'ens bredere radial-dekk, i stedet for FZ'ns smale diagonal-dekk. Videre vil du merke en mykere motorgange med silkemyk kraftoverføring.

Kjører CBR XX til vanlig, men stortrives på CBR 1000F også. Ellers må jeg si du har et sjeldent pent eksemplar av FZ (ut fra det jeg ser på bildene hvertfall).

PS. Andre sykler du kanskje bør vurdere er Suzuki GSX750F og Honda VFR750/800
Det ble ny sykkel i dag gitt..... :)

En 98 modell Yamaha YZF Thundercat
Image

Så nå legger jeg ut FZ'n til salgs når den kommer tilbake fra service :) FZ'n er usedvanlig velholdt og fin! Så håper den blir solgt etterhvert....

Image
Last edited by Cheron on 13 Oct 2007 00:05, edited 1 time in total.
blarsen
Posts: 25
Joined: 04 Jun 2007 12:53
MC: Nå:
'07 CBF1000
'91 TDM850
'00 F650GS
Før:
'91 FZ750

Re: Yamaha FZ 750 86 modell

Post by blarsen »

Gratulerer!

Litt mer ekstremt enn det du egentlig så deg om etter?

Selv hentet jeg meg en '07-modell CBF1000 for to dager siden. Mye morro i en liten pakke.
Last edited by blarsen on 12 Oct 2007 23:28, edited 1 time in total.
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Yamaha FZ 750 86 modell

Post by Gorgeous »

Jøss er du her og :D Takk for sist! Det var lenge siden :D Grattis med ny sykkel da! Har du einser cab'en enda eller? :D
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Yamaha FZ 750 86 modell

Post by Cheron »

Gorgeous wrote:Jøss er du her og :D Takk for sist! Det var lenge siden :D Grattis med ny sykkel da! Har du einser cab'en enda eller? :D
Takk for sist ja :) Bytta ut einsere med to hjulinger ;) Gikk lei av å bygge Golfer. Så har tatt meg en friperiode! Men ikke si dette til Håkon og David at jeg bare har "pause" ;) Har prenta det inn i dem at jeg er FERDIG med einsere... :D \:D/

Cabben ble solgt i april, havnet i Hammerfest av alle steder i Norge! :)

Sees på sykkel til våren!
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Yamaha FZ 750 86 modell

Post by Cheron »

blarsen wrote:Gratulerer!

Litt mer ekstremt enn det du egentlig så deg om etter?

Selv hentet jeg meg en '07-modell CBF1000 for to dager siden. Mye morro i en liten pakke.
Nja.. ekstremt og ekstremt... Den går bra, men ikke det samme dreiemomentet som FZ'n. Men utrolig mye bedre å kjøre!! Kjørte tur i dag, 10 mil, så den fikk kjørt seg. Står banedekk på den nå, så dekka var utrolig fine å kjøre på i svinger ;) Men tenker det er ubrukelig på våt asfalt :) Så skal bytte i vinter. Ellers er jeg storfornøyd med sykkelen!
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Yamaha FZ 750 86 modell

Post by Cheron »

Har vært noen turer både med FZ'n og YZF i det siste. Ikke så mye å fortelle, men har tatt et par bilder da jeg tok en tur til Ørje for 3 uker siden. Ble ikke mange bildene. Men... Stemingsbilde fra Moss :

Image
På ferja:
Image

Og i dag ble det 10 mil på YZF'n. Tok selvsagt ikke bilder underveis, men et bilde fra før vi starta:
YZF'n og kebabtralla mi :P
Image
Og parkert etter turen, mine sykler og kompisen min sin FJ1100
Image
Image
Image

Blir ny tur på søndag, til Eidsfoss, spise middag og cruise litt. Håper på fint vær!!!
blarsen
Posts: 25
Joined: 04 Jun 2007 12:53
MC: Nå:
'07 CBF1000
'91 TDM850
'00 F650GS
Før:
'91 FZ750

Re: Yamaha FZ 750 86 modell

Post by blarsen »

AJ_Twin wrote: Gratulerer! Ble ingen ny TDM på deg...
Nei. Prøvde en '07 TDM900, men det var en skikkelig nedtur. På TDM-treffet i UK i september var det en som nettopp hadde bytta til CBF så det var nærliggende å teste den, og det var helklaff.

Har akkurat kommet hjem etter en 190 km svingom på CBFen. Er fremdeles såpass uvant sittestilling at jeg er litt mør i ryggen, men ellers er alt bare lykke. Fikk regnet i trynet på motorveien hjem igjen, på slaget som meldt av yr.no. Time-for-time-varslene gjør det mye enklere å planlegge helgene. :-)
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Yamaha FZ 750 86 modell/Yamaha YZF 600 Thundercat 98 modell

Post by Cheron »

I dag ble det bare en liten tur på 80 km.. Kjørte en runde og havnet på verksted. Der tok jeg meg i nakken og gjorde klar plassen min for vinterlagring av 3 sykler og guttungens Mini-pocket :) Syklene kommer så snart det ikke er vær til småturer lenger... ;)

Image
Image

Og et lite stemningsbilde av hele verkstedet... ROT og atter ROT før vi begynner på vintermekk igjen :)
Image
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Yamaha FZ 750 86 modell/Yamaha YZF 600 Thundercat 98 modell

Post by Cheron »

Da er service på FZ'n ferdig, og blir hentet på mandag :)

Thundercat'n blir levert i samme slengen på mandag. Men, spørsmål til noen som leser her og kanskje har meninger; Hvilken olje skal jeg bruke på Thundercat'n? Noen formening om det? 15-40W? Og merke?
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Yamaha FZ 750 86 modell/Yamaha YZF 600 Thundercat 98 modell

Post by Cheron »

Cheron wrote:
Thundercat'n blir levert i samme slengen på mandag. Men, spørsmål til noen som leser her og kanskje har meninger; Hvilken olje skal jeg bruke på Thundercat'n? Noen formening om det? 15-40W? Og merke?
Ingen?? Hadde forventet stor av forslag her jeg gitt... \:D/

Dere sier sikkert at jeg bør legge dette spørsmålet ut på "Verksted" tråden, men jeg ønsker å ha alt om mine sykler på en tråd. Lettere for meg selv og sikkert andre når de søker om samme ting :) Og ja, jeg har søkt. Fant for det meste bare Biltema og Multon.... Jaggu...
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Yamaha FZ 750 86 modell/Yamaha YZF 600 Thundercat 98 modell

Post by inunf »

Jeg kan absolutt annbefale Motul 710, men det er ikke diesel-olje, så hjelper ikke deg mye. Jeg kjøpe ikke olje på Biltema, men jeg vet at folk sier at det skal være Statoil i annen embalasje. F. eks. Motul og Castrol er annerkjente merker. En god fullsyntetisk olje fra en annerkjent produsent er neppe feil. Og olje har vi diskutert flere ganger før.

Kanskje denne tråden burde flyttes til bloggen? Virker som den passer bra inn der :-k.
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Yamaha FZ 750 86 modell/Yamaha YZF 600 Thundercat 98 modell

Post by Cheron »

inunf wrote:Jeg kan absolutt annbefale Motul 710, men det er ikke diesel-olje, så hjelper ikke deg mye. Jeg kjøpe ikke olje på Biltema, men jeg vet at folk sier at det skal være Statoil i annen embalasje. F. eks. Motul og Castrol er annerkjente merker. En god fullsyntetisk olje fra en annerkjent produsent er neppe feil. Og olje har vi diskutert flere ganger før.

Kanskje denne tråden burde flyttes til bloggen? Virker som den passer bra inn der :-k.
Burde kanskje vært flyttet til Bloggen ja... Men samme det.. Motul... Hvem forhandler den i Sandefjord da mon tro??? Blir vel til at jeg rusler opp på Speed og hører der. Men håpte noen med Yamaha skulle komme med erfaringer :)

Kjører med Biltema full syntetisk 15-40W på FZ'n... Virker grei den... :)
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Yamaha FZ 750 86 modell/Yamaha YZF 600 Thundercat 98 modell

Post by Cheron »

Det ble Bel-ray 10-40 olje. Samme som forrige eier brukte... Så da var valget enkelt... :)

Image
Gixxerman

Re: Cheron

Post by Gixxerman »

Flyttet etter trådstarters ønske om blogg ;-)
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Cheron - YZF 600R Thundercat og en gammel FZ 750

Post by Cheron »

Et lite spørsmål; hvor mange fra Sandefjord finnes her inne? Finnes det en oversikt på dette?
Post Reply