inunf wrote:Ja, jeg beholder denne som reserve inntil videre. Deilig å endelig finne ut av det, har grublet MYE på dette. Har fortsatt det problemet med bremsene å ta tak i, begynte på det i dag.
Tok ut innmaten i de to banehjelmene mine, en Arai RX-7 og en X-lite X-602 og vasket det.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/14c1479823bc3e602f653c0b99326cde.jpg[/img]
Mens hjelmforet lå i såpevann begynte jeg på bremsepumpen på suzukien.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/54e38b7dd2b9110f5f1b9380456ea568.jpg[/img]
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/81ca2b7a1827efab9fb51175bec721a3.jpg[/img]
Fjernet hendelen
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/c8b31328b302cc971eee046964a6788f.jpg[/img]
Fjernet bremselysbryteren. Den blir ikke montert igjen. Hvert gram teller!
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/6200212b5bd3e3d3962df83efdfb9ba6.jpg[/img]
Demonterte stempelet.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/fd1a145f8ab7f6f26831ed72cc3cbd2f.jpg[/img]
Demonterte tilførselen fra reservoaret.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/be30b70f72239ab89fb2fee07a776707.jpg[/img]
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/0197e432c5c0d96e22256afc29cc5fe2.jpg[/img]
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/cfcd852790e65144aad3470316bf5537.jpg[/img]
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/a53d06806ffde0f9dcfd9525f7a26d07.jpg[/img]
Renset og monterte sammen i motsatt rekkefølge. Fant ingen feil, men håper det blir bedre av at jeg har åpnet og sett på. Luftet ut mesteparten av lufta ganskje kjapt, nå står det med trykk på til i morgen for å klemme ut siste rest av luft.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/201734d484808d35af83d78b3133bb94.jpg[/img]
Skylte hjelminteriørene og la de til tørk.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/fb217ae854c6b0bcc830b85b69b012b6.jpg[/img]
Bremsevæske er fæle saker. Gjorde rent og sprayet på litt lakk, ble straks bedre. Digg med banesykkel hvor utseendet ikke er viktig
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/558d08cd53ccbd0dcaedb1f52bbb81d2.jpg[/img]
Solen skinte og jeg ble invitert med på tur av en kompis. Nå som jeg solgte RSV'en er jeg jo tom for sykler med skilt på, heldigvis har han rikelig og er raus med å låne ut. De ble nakensyklene i dag, jeg startet på en MV Agusta Brutale 910 som er modifisert med effektanlegg, ny ECU med custom map, Nitron bakdemper, custom lakkjobb og litt stasj. Ganske snasen sykkel, og absolutt ikke feil på svingete vestlandsveier i strålende sol
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/2d95e0bdf01f064bdd4b38a44d71adae.jpg[/img]
På tilbaketuren fikk jeg låne denne. En 2009 Moto Morini Corsaro Veloce 1200. Sannsynligvis Norges eneste? Helt sinnsykt artig sykkel. Motoren er Moto Morini sin egen, med en ganske interessant karakter. Den kjennes litt røff og upolert ut i gangen, kan nesten minne om Harley eller annet landbruksutstyr. Helt til man vrir på gassen. Med 123 Nm og 140 hk flytter den seg ganske bra, med et enormt bunndrag. Storkoste meg på denne
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/f33cbaee57acb79da9a66d54ed6a6203.jpg[/img]
Han har (blandt annet) en annen skjeldenhet i garasjen. Er det noen som kan gjette hva dette er for noe? Hint: Det er ikke en Yamaha...
I morgen er det trening i Malmedalen og første tur på Hondaen. Gleder meg bittelitt. Bittelitt
