tshansen - *Shoot & Ride*
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Merker du noe til at bakhjulet ditt slipper tak når du girer ned? Jeg har en tendens til å bremse ned del med motoren (mao, gire ned) før kryss e.l., men bakdekket slipper fra tid til annen asfalten. Småskummelt.
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Kan jo være slitte dekk eller kalde dekk/kald asfalt?
ingen KiM, ingen kos
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Mmm, godt mulig det er det som gjør det ja. Var bare nysgjerrig på om det er dekket, eller om jeg burde la være å bremse slik. Har vel ihvertfall et sted mellom 0.5 og 1mm igjen de fleste stedene på bakdekket. Kanskje så mye som 3-4 mm på de ytterste to centimeterene.
(Ja, skal kjøpe nye dekk)
(Ja, skal kjøpe nye dekk)
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Når jeg har kalde dekk, eller veldig slitte dekk er dette er problem ja! Så vær veldig obs med nedgiring osv før sving, for ikke å snakke om på våt asfalt!
Jeg også bremser veldig mye på motorbremsen å det er ikke unormalt at dette skjer
Jeg også bremser veldig mye på motorbremsen å det er ikke unormalt at dette skjer
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Bruker motorbrems en del sjøl også, 400kg mc er ikke bare bare å bremse raskt ned ...Lord Erik wrote:Merker du noe til at bakhjulet ditt slipper tak når du girer ned? Jeg har en tendens til å bremse ned del med motoren (mao, gire ned) før kryss e.l., men bakdekket slipper fra tid til annen asfalten. Småskummelt.
Slipper når dekkene er kalde, men ellers funker det fint fint.
Med så lite mønster du har igjen i dekket, hadde jeg nok kjøpt nye, fortere enn swint
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
RSV'en har slipperclutch originalt :-
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Går litt lenge mellom gangene jeg oppdaterer i bloggen, men har så mye å tenke på om dagen at jeg får heller komme med ei større oppdatering når ting har roet seg litt og jeg kan tenke klart igjen
Sykkelen ble vasket og polert i dag! Fant ut at det var minst en uke leveringstid på nytt kjede og drevsett fra ducati. Noen av dere ducati gutta som har gått for andre kjeder/drev som har vist seg å fungere bra? Eventuellt hva og fra hvor?
Kjøpte oss ny motor på båten min i dag også! Har en Skipsplast 490HT med hardtop. Hadde 55hk på den, men har oppgradert til 75hk nå. Så spørs om det ikke blir mye båt og vannski i sommer
Mvh
Sykkelen ble vasket og polert i dag! Fant ut at det var minst en uke leveringstid på nytt kjede og drevsett fra ducati. Noen av dere ducati gutta som har gått for andre kjeder/drev som har vist seg å fungere bra? Eventuellt hva og fra hvor?
Kjøpte oss ny motor på båten min i dag også! Har en Skipsplast 490HT med hardtop. Hadde 55hk på den, men har oppgradert til 75hk nå. Så spørs om det ikke blir mye båt og vannski i sommer
Mvh
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Hva kostet herligheten da? Og hva fikk du for den gamle motoren, hvis du har solgt? Vurderer å kjøpe en billig båt av min fetter, som vi eide før, og den må nesten få 50hk igjen sånn at den fungerer
Har du tatt båtførerbevis forresten?
Har du tatt båtførerbevis forresten?
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Virkelig? Jeg var der nede i går og så at det hang kjede og drev kit på veggen. Tenkte faktisk at da ble det sikkert fort og greit for deg å få byttet. Kanskje det var til andre sykler...LordShaft wrote:Fant ut at det var minst en uke leveringstid på nytt kjede og drevsett fra ducati. Noen av dere ducati gutta som har gått for andre kjeder/drev som har vist seg å fungere bra? Eventuellt hva og fra hvor?
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
er en 2000 modell 75hk Yamaha (ikke noe annet nytter når det kommer til påhengs) 39.000 måtte vi svi! Den gamle motoren er helt strøken, bortsett fra den elektroniske styringsboksen. Den er kaputt, og det koster 8000 for en ny, og vannskelig å få tak i en brukt. Så motoren har vi ikke fått solgt. Noen som er interessert?knetrom wrote:Hva kostet herligheten da? Og hva fikk du for den gamle motoren, hvis du har solgt? Vurderer å kjøpe en billig båt av min fetter, som vi eide før, og den må nesten få 50hk igjen sånn at den fungerer
Har du tatt båtførerbevis forresten?
Er en suzuki 55, 3 sylindret 2 takter. Med innebygget oljetank på motoren. Nylig servet, ekstra sink. Tror jeg har ny propell også.
Nei jeg har ikke tatt båtfører beviset enda. Jeg har tatt det hele to ganger. Ungdomskolen og Forcen, men ingen av de som har registrerte papirer på meg, så jeg må nok ta den igjen! Selv om jeg tviler på at det kommer til å være så mye kontroller av slikt der inne vi har hytte Har kjørt båt hele livet. Å det båtfører beviset er bare noe forbanna tull!! men men det er en annen diskusjon hehhe
De måtte tydeligvis bestille det direkte fra Italia, for de var tom. Kan hende drev kit'ene var til andre sykler. Har forstått det slik at det er litt forskjell på de forskjellige modellene! Arrester meg gjerne om jeg tar feil.Lord Erik wrote:Virkelig? Jeg var der nede i går og så at det hang kjede og drev kit på veggen. Tenkte faktisk at da ble det sikkert fort og greit for deg å få byttet. Kanskje det var til andre sykler...LordShaft wrote:Fant ut at det var minst en uke leveringstid på nytt kjede og drevsett fra ducati. Noen av dere ducati gutta som har gått for andre kjeder/drev som har vist seg å fungere bra? Eventuellt hva og fra hvor?
Men har igrunn ikke 3000,- spenn å bruke på drev og kjede akkurat nå! Så vet ikke hvordan jeg skal klare å løse denne floken! Kan ikke gå nesten en måned uten sykkel. Da blir jeg gal!!!!! heheeh
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Kanskje dette får deg til å føle deg litt bedre:
Løvaas ringte meg tre ganger i løpet av dagen i dag, etterhvert som de gikk gjennom servicen. Må ha nye dekk + styrelager + clutch. Dekk koster 6000 kr, styrelageret blir vel på rundt 4000 kr, og clutch blir 4000 kr til. Det i tillegg til at servicen i utgangspunktet koster 7-8000 kr.
Måtte nesten bare si kjør på. Styrelageret hadde jeg håpet bare var slakt, men de kunne ikke stramme det mer. Dekkene var jeg klar over, men clutchen var også en overraskelse. Merket at den var litt i ulage sist sommer, dog kun ved ekstreme tilfeller. Får det forøvrig "igjen" ved at 996en får et komplett servicehefte som øker salgsverdien på sykkelen, men likevel. Stor utgift.
Løvaas ringte meg tre ganger i løpet av dagen i dag, etterhvert som de gikk gjennom servicen. Må ha nye dekk + styrelager + clutch. Dekk koster 6000 kr, styrelageret blir vel på rundt 4000 kr, og clutch blir 4000 kr til. Det i tillegg til at servicen i utgangspunktet koster 7-8000 kr.
Måtte nesten bare si kjør på. Styrelageret hadde jeg håpet bare var slakt, men de kunne ikke stramme det mer. Dekkene var jeg klar over, men clutchen var også en overraskelse. Merket at den var litt i ulage sist sommer, dog kun ved ekstreme tilfeller. Får det forøvrig "igjen" ved at 996en får et komplett servicehefte som øker salgsverdien på sykkelen, men likevel. Stor utgift.
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Dekk koster ikke mere en maks 5000 hos forhandler her i byen! Clutchen husker jeg ikke hvor mye jeg betalte for, men tror det ikke var mere enn 1200,.- pluss fjerene som holdt trykkplaten! Denne bytter du selv på under 2 timer! Så fremt vuggen ikke er gåen også! Da blir det straks ett par tusen til.
Styrelager frykter jeg at er gåent hos meg også, knepper litt i styret når jeg bremser kraftig ned. Så må få ettertightet dette. Men er styggt redd for at det kan være gåent!
Så jeg er litt skremt over prisene de opperer med! Er alle disse prisene inkludert arbeid på å få det skiftet?
Styrelager frykter jeg at er gåent hos meg også, knepper litt i styret når jeg bremser kraftig ned. Så må få ettertightet dette. Men er styggt redd for at det kan være gåent!
Så jeg er litt skremt over prisene de opperer med! Er alle disse prisene inkludert arbeid på å få det skiftet?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Var slik mitt styrelager også begynte. Gikk ganske raskt fra lett knepping ved bremsing i bakker, til å bli relativt ustabilt. Var jeg deg, ville jeg ikke ventet for lenge med å se på det mao.
Dekkene var jeg så heldig å få gratis (av foreldrene mine), så de er jeg ikke så bekymret for. Var litt usikker på om jeg skulle si at jeg kunne ta clutchen selv, men her i Lillehammer er det utelukket. I så fall måtte jeg ha ventet til jeg kom til Bergen i sommer, og med bloggen til Morten friskt i minne ba jeg ham om å bare kjøre på der og.
Vet ikke om arbeidet er inkludert...
Dekkene var jeg så heldig å få gratis (av foreldrene mine), så de er jeg ikke så bekymret for. Var litt usikker på om jeg skulle si at jeg kunne ta clutchen selv, men her i Lillehammer er det utelukket. I så fall måtte jeg ha ventet til jeg kom til Bergen i sommer, og med bloggen til Morten friskt i minne ba jeg ham om å bare kjøre på der og.
Vet ikke om arbeidet er inkludert...
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
ja klart har du pengene og vannskelig for å skru, er det bare å la fagfolk ta seg av det.... pluss at du får jo garanti på jobben;-) Så tut og kjør!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: LordShaft - *Gleder seg til ny sesong*
Penger og penger. Ikke så mye igjen når dette er gjort. Neste gang jeg sliter ut en clutch skal jeg heller ringe deg, så kan du vise meg hehe. Men veldig greit med garanti ja.