Har jobbet med RD'en i helga, og fått levert GS'en.
RD'en skulle egentlig være klar til sesongen i fjor. Overhale motoren, bytta clutch, styrelager og simmerringer i gaffelen. Simmerringene må ha vært feil, for gaffelen lakk så det sprutet. Så ble det banekjøring og flytting og greier, først nå hadde jeg mulighet til å ta det igjen. Denne gangen kjøpte jeg originale simmerringer og støvtetninger.
Nå er gaffelen tett, og RD'en er faktisk klar for sesongen! Helt utrolig, den har stått avskiltet i 4 år nå.
For de som måtte lure brukte jeg Biltema gaffelolje. Byttet oljen selv om sykkelen ikke hadde vært kjørt siden forrige gang jeg byttet. Oljen er billig, og det var faktisk litt skitt i oljen som jeg tappet av. Hadde tydeligvis ikke rengjort godt nok sist.
Fikk levert GS'en på onsdag. I dag var det opplett lenge nok til at jeg prøvde den et lite stykke. Tror dette kan bli bra, men fy søren så stor og tung den er! Det kommer også til å kreve litt tilvenning at giret går feil vei og at den er såpass daff på topp. Menmen, det var jo også litt av poenget. Det er forskjellig jeg lurer på med denne sykkelen, kommer til å lage en tråd med dumme spørsmål om litt.
Koblet til hurtigkobling for vedlikeholdslader. Så da har jeg fått skrudd litt BMW også
Etter at jeg var ferdig med mine egne sykler dro jeg på besøk til en kompis med en litt spesiell samling. Hjalp han med å inspisere drevet på startmotoren på en Benelli Tornado 900 RS, og monterte Rapid Bike feil injection modul på en Moto Morini Corsaro 1200 Veloce. Er ganske sikker på at begge de to syklene er de eneste av sitt slag i Norge.
Grei lyd i den Moto Morinien altså!
Sent from my iPhone using Tapatalk