Page 150 of 170
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 25 Apr 2022 18:42
by Gielas
ojda wrote: ↑25 Apr 2022 17:14
Gielas wrote: ↑25 Apr 2022 16:41
ashland wrote: ↑25 Apr 2022 16:29
Gratulerer nok en gang med nytt glis @ojda
Neste gang skal jeg være hjemme se
Nå er det ikke mer enn en uke å noen timer til vi sikter inn Kielbåten og Lykkeland
Får kjøre pent da
@ojda, så du ikke ender opp som på vår felles tur på kontinentet i -17 og deretter må melde "Doffen har daua"...

Gratulerer med ny hoj!
Doffen dauer ikke, han er en
Honda
(Mark my words)
ojda sine, altså

Re: ojda`s kosekrok
Posted: 25 Apr 2022 18:50
by intruder
ArcticTiger wrote: ↑24 Apr 2022 22:55
Grraattttlere med Små-Håndan Ojda! Fikk du drattn på Julet

Det ser jeg Gutta nede på Bennsern her i Ænnebu holler på med!
Slenger meg på Gautes gratulassjon jeg Arne......kos deg masse !!

Re: ojda`s kosekrok
Posted: 26 Apr 2022 00:13
by ojda
Da skal jeg for første gang prøve meg på multiquoting med påfølgende kommentar. Lykke til
Palma wrote: ↑25 Apr 2022 07:34
Noe så vakkert

Ånkli påforumetgrattis.
Ja det er artig at det er flere som oppdager de virkelige verdiene her i livet. Veldig smart at du har tråkka til med seatconsept og nye dæmpere med det samme.
Vakker ja, jeg hadde jo tilogmed greid håret


Setet er gjort klart til stifting, så det blir med på turen

Tenker vi skal få på demperne å jeg
ashland wrote: ↑25 Apr 2022 16:29
Gratulerer nok en gang med nytt glis
@ojda
Neste gang skal jeg være hjemme se
Nå er det ikke mer enn en uke å noen timer til vi sikter inn Kielbåten og Lykkeland
Takk for det Jarle.
Den uka kan ikke gå fort nok
mekkern wrote: ↑25 Apr 2022 16:49
Gratulerer med nytt familiemedlem.ingen ryggsvømming med Doffen.
Reiser nedover på Onsdag og sjekker løypa deres.
Takk for det, og takk for at du stikker i forveien å samler opp fartsbøtene
hakhap wrote: ↑25 Apr 2022 17:18
Flott du fikk levert den nye sånn at du får tatt den nedover sammen med
@ashland
Gratulerer med ny moped
Takkfordet
Jeg er også kjempefornøyd med at jeg kan la Helene GS være hjemme mens Doffen får harve grusveiene
Spiritofwinter wrote: ↑25 Apr 2022 17:51
Gratulerer med ny morosykkel Ojda.
Etter å ha hørt på Snikkeren noen turer med lignende kjøretøy så er jeg spent på å høre hvordan du føler det etter en stund.
Takk-takk.
Jeg har allerede en sterk misstanke om at jeg vil finne den veldig formålstjenlig
Roargutten wrote: ↑25 Apr 2022 06:59
Gratulerer med ny sykkel på tunet, fikk prøve en slik selv i fjor høst. Veldig morosom sak på grus og smale stier.
Takk for det, jeg gleder meg veldig til å få prøvet den litt mer på ugjevnt terreng

Re: ojda`s kosekrok
Posted: 26 Apr 2022 18:46
by ojda
I dag har man trekt om den 'gamle Setestammen med nytt skumm og trekk fra Seatconsept.
Må si meg meget fornøyd med det utseendemessig
Har ikke fått prøvekjørt enda
20220426_154322.jpg
20220426_154339.jpg
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 26 Apr 2022 18:59
by Roargutten
Ser hvertfall veldig bra ut. Var det grei skuring å trekke om?
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 26 Apr 2022 19:21
by ashland
Det der så riktig så flott ut
Hvordan er høyde (stopping) / bredde på setet nå kontra det originale?
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 26 Apr 2022 20:10
by ojda
Roargutten wrote: ↑26 Apr 2022 18:59
Ser hvertfall veldig bra ut. Var det grei skuring å trekke om?
Nå har jeg en møbeltapetserer på jobben, som ivrig bidro.
Men med en grei stiftepistol var det ingen heksekunst.
Trekket var godt sydd så det var en glede å montere.
Jeg har tidligere sydd og montert trekk på en GSX jeg hadde.
Det var langt mere fikling, men det ble bra det og
ashland wrote: ↑26 Apr 2022 19:21
Det der så riktig så flott ut
Hvordan er høyde (stopping) / bredde på setet nå kontra det originale?
Høyden er vel etpar cent høyere, litt bredere bak men samme forran.
Kjennes fast men ikke hard som Hondaen sin.
Tenkte meg ut en liten tur nå for å samle kilometer

Så får vi se

Re: ojda`s kosekrok
Posted: 26 Apr 2022 22:38
by ojda
Det ble en 11 mils tur i kveld også.
Kaldt som F!
Mest for å samle kilometer til 1.gangsservice

Langs gamleveien i Nittedal og en runde om Roa/Jaren.
Tok meg tid til en liten fotostudio veh Harestuvannet
20220426_213701.jpg
20220426_213609.jpg
20220426_213526.jpg
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 27 Apr 2022 10:50
by knutk
Eh... Kanskje litt sent å spørre nå, men når man henter opp data blad på de små Honda syklene, så får man følelsen av at tallene matcher KTM 690 Enduro, med ett unntak. Motorytelse...
Når man ikke skjønner bedre sitter man igjen med følelse av at med samme vekt og dimensjoner kan man velge mellom 27 hk eller 75 Hk.
Nå har jeg levd lenge nok til å vite at verden ikke alltid er som man tror, og flere oppgående mennesker med gode lesekunnskaper har vitterligen valgt 27Hk.
Hva er greia?
Er det noen som kan opplyse en forvirra Vestlending?
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 27 Apr 2022 11:03
by Roargutten
knutk wrote: ↑27 Apr 2022 10:50
Eh... Kanskje litt sent å spørre nå, men når man henter opp data blad på de små Honda syklene, så får man følelsen av at tallene matcher KTM 690 Enduro, med ett unntak. Motorytelse...
Når man ikke skjønner bedre sitter man igjen med følelse av at med samme vekt og dimensjoner kan man velge mellom 27 hk eller 75 Hk.
Nå har jeg levd lenge nok til å vite at verden ikke alltid er som man tror, og flere oppgående mennesker med gode lesekunnskaper har vitterligen valgt 27Hk.
Hva er greia?
Er det noen som kan opplyse en forvirra Vestlending?
Sjekka du prisliste samtidig?
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 27 Apr 2022 11:04
by Ambro
Kan kanskje ha noe med KTM sitt frynsete rykte ang kvalitet (i motsetning til Honda), og prisen som er det nær dobbelte på en 690 Enduro R (141.100kr) kontra en CRF 300L Rally(79900kr).
Når dette skal dras ut i skogen og 27HK flytter mer enn nok (fordi Honda ser ut til å ha en faktisk godt planlagt girkasse ang 1. og 6. gir så må jeg si at jeg selv vurderer Hondaen, kontra en eldre 600cc maskin som så langt har vært planen min.
Lettere å dra på grustur med noe som ikke gjør så vondt for lommeboka å dette med

Re: ojda`s kosekrok
Posted: 27 Apr 2022 11:31
by knutk
Ambro wrote: ↑27 Apr 2022 11:04
Kan kanskje ha noe med KTM sitt frynsete rykte ang kvalitet (i motsetning til Honda), og prisen som er det nær dobbelte på en 690 Enduro R (141.100kr) kontra en CRF 300L Rally(79900kr).
Når dette skal dras ut i skogen og 27HK flytter mer enn nok (fordi Honda ser ut til å ha en faktisk godt planlagt girkasse ang 1. og 6. gir så må jeg si at jeg selv vurderer Hondaen, kontra en eldre 600cc maskin som så langt har vært planen min.
Lettere å dra på grustur med noe som ikke gjør så vondt for lommeboka å dette med
Takk for et oppklarende svar @Ambro.

Greit med tillegsopplysninger som aldri blir nevnt i Datablad.
@Roargutten, det var jo en himla forskjell på kiloprisen

Og som halvt Sunnmøring har jeg stor forståelse for opplevelse/kr

Re: ojda`s kosekrok
Posted: 27 Apr 2022 12:21
by Roargutten
knutk wrote: ↑27 Apr 2022 11:31
Ambro wrote: ↑27 Apr 2022 11:04
Kan kanskje ha noe med KTM sitt frynsete rykte ang kvalitet (i motsetning til Honda), og prisen som er det nær dobbelte på en 690 Enduro R (141.100kr) kontra en CRF 300L Rally(79900kr).
Når dette skal dras ut i skogen og 27HK flytter mer enn nok (fordi Honda ser ut til å ha en faktisk godt planlagt girkasse ang 1. og 6. gir så må jeg si at jeg selv vurderer Hondaen, kontra en eldre 600cc maskin som så langt har vært planen min.
Lettere å dra på grustur med noe som ikke gjør så vondt for lommeboka å dette med
Takk for et oppklarende svar @Ambro.

Greit med tillegsopplysninger som aldri blir nevnt i Datablad.
@Roargutten, det var jo en himla forskjell på kiloprisen

Og som halvt Sunnmøring har jeg stor forståelse for opplevelse/kr
Det er som Ambro også skriver her, at girkassen på Hondaen fungerer meget bra i forhold til effekt, og det er egentlig ikke noe savn etter mere krefter når man kjører i skog/terreng. Det er kun om man ønsker å kaste grus mange meter bak seg at dette er et problem.
Og med den effekten varer dekkene også mye lengre på Hondaen siden man jo ikke får hatt noe særlig til hjulspinn. Men effekten er også med på å gjøre at sykkelen ikke for mange føles skremmende, og man tør nok ofte å bruke den hardere av denne grunn. Som igjen bidrar til kjøreglede.
Men skal man kjøre Europa på kryss og tvers ville jeg nok valgt meg en annen type sykkel. Til sitt bruk vil jeg si at Hondaen er nærmest perfekt. Hvertfall om man legger noen kroner i bedre demping/fjæring.
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 27 Apr 2022 13:25
by Palma
Kan jo bare tilføye her til noens glede og opplysning at når jeg kommer meg på 250'n så blir jeg 10-15 år yngre og endel lettere. Ung, mørk, høy og gjeldfri faktisk
Som det blir sagt her, de kreftene som er over 25-30 er der for å kaste grus og slite dekk.
Til sitt bruk funker de små helt fantastisk.
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 27 Apr 2022 15:27
by ojda
Nå har jeg kjørt 70 mil med Doffen (nesten bare asfalt). Også endel E6/18, å jeg har faktisk ikke irritert meg over manglende krefter en eneste gang
Det er klart, skinnet sitter fortsatt godt festet rundt pølsa

men med tanke på hva man kjører er jeg mektig imponert
Klart, den låter som noe som er laget av halvparten Legoklosser og halvparten Biltemadeler.
Men det er mulig det er fordi exoslyden er så lav at annen støy blir dominerende
Ambro har helt rett i at KTM's manglende tilitt hos undertegnede samt god rekkevidde, bra serviceintervaller, gode forhandlerrelasjoner, grei vindskjerming, og lav pris og lav vekt var sterkt med på å bestemme valget.
Det er klart jeg kunne ønsket 15-20hk extra, men ikke på bekostning av de andre punktene.
Jeg er ganske sikker på at jeg fortsatt vil være fornøyd med valget etter den nært forestående turen i Europa
