AJ has left the building...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: AJ has left the building...

Post by Jalmar »

Ja du Boxerwolf du Boxerwolf...

Du sparer ikke på innsatsen når du kan få ertet noen, det skal du ha.

Følger med på når AJ Twinn er innlogget og leter på andre fora for å berike andres viten om hva brukerne har som nick der etc...

For min del har din innsats gitt meg mye sympati med AJ og heller lite sympati med med deg.

Takk for at du har vist oss denne siden ved deg. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: AJ has left the building...

Post by FV »

Haha :lol:
Dette er morsomt!
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: AJ has left the building...

Post by Scotty »

boxer wolf wrote:Ja du AJ, du AJ...
er det mulig sier jeg bare.. [-( Klarte du ikke å holde disse unødvendige ordene for deg selv?
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: AJ has left the building...

Post by FV »

Helt topp at folk leker detektiv. Jeg vil vel ikke akkuratt si at AJ er den som ser teitest ut etter denne "episoden".
inunf
Posts: 4924
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: AJ has left the building...

Post by inunf »

Image

Kanskje litt slemt, men synes det passer ganske bra i denne tråden.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: AJ has left the building...

Post by FV »

Den er helt toppers, inunf.
User avatar
pelsen
Posts: 1125
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: AJ has left the building...

Post by pelsen »

Banditbiker wrote:
pelsen wrote:
Kjitta8648 wrote: Motorsykkel-miljøet har fungert utmerket lenge før dette forumet var påtenkt.
Husk det, folkens. :D
:mrgreen:
godt sagt
dette forumet er rimelig fjernt fra det mc-miljøet jeg kjenner, og som jeg ser at endel andre her også kjenner.

syforening er vel blitt en bedre sammenligning for forumet etterhvert
Slik sett har dette forumet en styrke. Det er nemmelig høyst frivillig å være her om man har problemer med hvordan ting&tang er. Er man ikke interessert, er det ingen som ringer deg og lurer på hvorfor du ikke stiller opp.

Et forum vil stort sett alltid være et tversnitt av brukerne på godt og vondt.
ser at jeg har uttrykt meg uklart:
med syforening mener jeg ikke koseklubb, men intriger og baksnakking

de som står for dette har allerede avslørt seg selv
Peligro
Posts: 116
Joined: 13 Apr 2007 14:13
Location: Litt sør for Bergen

Re: AJ has left the building...

Post by Peligro »

Jalmar wrote:Ja du Boxerwolf du Boxerwolf...

Du sparer ikke på innsatsen når du kan få ertet noen, det skal du ha.

Følger med på når AJ Twinn er innlogget og leter på andre fora for å berike andres viten om hva brukerne har som nick der etc...

For min del har din innsats gitt meg mye sympati med AJ og heller lite sympati med med deg.

Takk for at du har vist oss denne siden ved deg. :D
Tiltredes. Enkelte bør vokte seg vel for ikke å bli som de(n) de kritiserer...
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
User avatar
pelsen
Posts: 1125
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: AJ has left the building...

Post by pelsen »

inunf wrote:Kanskje litt slemt, men synes det passer ganske bra i denne tråden.
hehe, den var bra
Peligro
Posts: 116
Joined: 13 Apr 2007 14:13
Location: Litt sør for Bergen

Re: AJ has left the building...

Post by Peligro »

inunf wrote:[klippet img]

Kanskje litt slemt, men synes det passer ganske bra i denne tråden.
Smakløst er vel et bedre ord etter mitt syn. At det passer er en annen sak. My 50¢
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
Pollti

Re: AJ has left the building...

Post by Pollti »

Jalmar wrote:Du sparer ikke på innsatsen når du kan få ertet noen, det skal du ha.

Det der er ikke erting. Det er ondsinnet hovering i mine øyne.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: AJ has left the building...

Post by Baron von Waffel »

Uansett sympatier og antipatier synes jeg vi skal la denne tråden dø ut nå. Ingen er perfekte. Det har vi fåt sett grundig i det siste. Men jeg kan ikke skjønne at en videre utdyping kan føre til noe godt for noen.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: AJ has left the building...

Post by maelling »

Mine tanker er at "sinna-tråder" ikke er godt for dette forumet, selv om den første var oppklarende (til tider), og hvor man også fikk renset ut luften. Under slike utblåsninger fører det lett til at noen kanskje tar litt hardt i, men i kampens hete kan det koke over for enkelte av oss. Det som er overraskende, er at mesteparten av ordvekslingen befinner seg på aldersnivå 10-16, og med tanke på at det er voksne mennesker (langt eldre enn meg på kun 25 år) her som både har ring på fingeren og lite hår på hodet, ser man likevel ut til å glemme ordtaket "man høster som man sår". Modenhet på forumet bør være proporsjonalt med alder, men i det siste ser det mer ut til å være omvendt proporsjonalt. Modenhetsnivået er altså variabelt, og mitt råd er å rett og slett å moderere meningene sine slik at man greier å opprettholde et godt klima. De siste dagers utblåsninger har vært litt i overkant, og jeg personlig mister tilliten til stadig flere personer her som jeg trodde var mer skikkelige enn de viser seg å være. Folk bør tenke på sitt renomé om man vil bli tatt seriøst i fremtiden, siden slikt lett lar seg rive ned, men tar lang tid å bygge opp.

Det er sant som enkelte sier at de som ikke liker det som blir skrevet kan overse innholdet, men et moderatorløst forum som dette greier ikke selv å holde temperaturen nede. At folk blåser ut og har store slag, ser jeg ikke helt hensikten i, siden man mister lysten på forumet av den uhyggelige stemningen som fører med når folk svinger med sablene. Andre ser av en eller annen grunn med fornøyelse på det som skjer, og applauderer, noe som ikke akkurat er konstruktivt heller. Det virker ut som egendynamikken fører til at et angrep følges av forsvar, og hvor den ene etter den andre hiver seg på, og resultatet er verken oppklarende eller særlig hyggelig for noen. Jeg håper at alle i fremtiden kan prøve å bruke fornuft når man skriver sine innlegg, og at man unngår å hakke løs på personer til alles skue på forumet, og heller tar det på kammerset (LES: PM). Nå prøver ikke jeg å leke moderator, men man blir ikke stolt av forumet som helhet når den ene utblåsningen topper den forrige.

Jeg håper at forumet kan være rolig og behersket i fremtiden, og at alle tenker over det de skriver før de trykker på "ok". Utblåsninger og uhyggelig stemning er så unødvendig, og enkelte her har nok ikke et modenhetsnivå på høyde med tenåringer en gang. En annen ting er at man bør legge konflikter bak seg, og la livet gå videre. Det man skriver på et forum blir ofte så unyansert at ting lett misforstås, og resultatet blir bare høyere temperatur. Jeg blir flau på forumets vegne over all den pubertale skitkastingen som foregår her. Har man ikke nok intriger i sin hverdag, så bør man heller se flere såpeserier og få sin stimulans på denne måten, og holde seg unna dette forumet. Denne tråden (og lignende) bør absolutt dø ut, og folk bør ta ting på kammerset fra nå av og gjøre dette forumet hyggelig for alle :)
Last edited by maelling on 05 Sep 2008 22:25, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: AJ has left the building...

Post by boxer wolf »

Jeg ser at jeg klarte å piske opp stemningen enda litt til, men har ikke til hensikt å følge opp saken videre. Jeg vil imidlertid gi noen tilbakemeldinger på noen av innleggene etter mitt forrige, og det blir det siste fra meg i denne tråden.
Jalmar wrote:Ja du Boxerwolf du Boxerwolf...

Du sparer ikke på innsatsen når du kan få ertet noen, det skal du ha.

Følger med på når AJ Twinn er innlogget og leter på andre fora for å berike andres viten om hva brukerne har som nick der etc...

For min del har din innsats gitt meg mye sympati med AJ og heller lite sympati med med deg.

Takk for at du har vist oss denne siden ved deg. :D
Hvor dine sympatier ligger er ikke min sak, og dersom noen tror at jeg er ute etter sympati for egen del, så er det galt. Men til din informasjon er et lite klikk på brukerens nikk tilstrekkelig for å vite når man er pålogget sist, det krever ikke det store detektiv arbeidet. Når det gjelder å lete på andre fora, så var ikke det nødvendig. Jeg mottok en lenke til tråden, og synes vel kanskje valget av arena var noe merkelig.
Pollti wrote:
Jalmar wrote:Du sparer ikke på innsatsen når du kan få ertet noen, det skal du ha.
Det der er ikke erting. Det er ondsinnet hovering i mine øyne.
På ingen måte hovering, når det gjelder det med ondsinnet det er vel som tHaWuLf skrev - som man høster så sår man.

Og ja jeg har både sådd og høstet i denne saken. Men jeg var ikke den som startet verken med å så eller høste. Det blir jo slik at når noen har sådd i svært lang tid, må det jo gi noen resultater, og man får den høsten man har bedt om. Og når denne høstingen kommer, kan jo det like gjerne beskrives som om det er den annen part som sår. Hva kom først? Høna eller egget?

Og ja, jeg kan være enig i at jeg kanskje gikk litt langt på åpent forum, men jeg står for det jeg har sagt. Jeg skal ikke hevde at det "ikke var slik ment" for det var det. Jeg ser at det etterlyses PM'er for tema som dette. I utgangspunktet er jeg enig, men så er det nå engang slik at vi har sett i denne saken (og andre) at PM'er blir brukt mot avsenderen på åpent forum, uten at den som da blir kritisert får vist den andre siden. I denne saken vet alle som er interessert hva jeg har skrevet.
tHaWuLf wrote:Jeg håper at forumet kan være rolig og behersket i fremtiden, og at alle tenker over det de skriver før de trykker på "ok".
Definitivt enig! Men jeg tror forutsetningene for å få det til er bedre nå enn for kort tid tilbake.

Jeg har ingen problemer med at folk er uenig med meg, og har full forståelse for at noen synes jeg har gått altfor langt. Vær imidlertid klar over at bakgrunnen for det som har skjedd har utviklet seg over lang tid, med stadige negative kommentarer fra de samme personene alltid rettet mot de samme mål. Det er grenser for hvor lenge man kan la slikt passere. Det har blitt etterlyst et BS-filter (bull shit filter), noe som har vært brukt lenge - kanskje for lenge. Nå var det nok.

Om noen synes det blir pubertal skittkasting av det, så kan jeg leve med det. Men vær også klar over at man har forsøkt å ta det med det gode, uten hell.

Og det var det siste fra meg i denne saken.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: AJ has left the building...

Post by Jarle »

boxer wolf wrote:
...Og det var det siste fra meg i denne saken.
Endelig!!
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Locked