Poffa i dag!
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Ditto, om ikke akkurat Bridgestone, men slange i slangeløst dekk.
Men det høres litt rart ut med slange i dekket ditt Gixx. Hvis det er slange og det lekker luft i overgangen slange/ventil, da lekker det hele tiden. Du forteller jo at du har fiksa det med å teite til ventilmutteren, og det tyder på slangeløst.
Og jeg har hørt mer utrolige historier om ødelagte ventiler enn det der.
På maskinførerskolen hadde vi en Brøyt X2, 1962-modell. For uinvidde så er det en norsk rundtsvingende gravemaskin på hjul på ca 10 tonn. Brøyt ble produsert på Jæren av Br. Søyland til midt på -80 tallet, før den ble solgt til Åkermann, som senere ble Volvo. Denne X2'en var utstyrt med framgraver, dvs at skuffa vendte forover, bort fra maskinen. En av elevene klarte å kappe ventilen på et av dekkene med skuffa. Det er i teori og praksis ikke mulig, for skuffa når ikke så langt inn til maskinen, men han gjorde det. Så det er godt mulig at du bare har vært uheldig Gixx.
Men det høres litt rart ut med slange i dekket ditt Gixx. Hvis det er slange og det lekker luft i overgangen slange/ventil, da lekker det hele tiden. Du forteller jo at du har fiksa det med å teite til ventilmutteren, og det tyder på slangeløst.
Og jeg har hørt mer utrolige historier om ødelagte ventiler enn det der.
På maskinførerskolen hadde vi en Brøyt X2, 1962-modell. For uinvidde så er det en norsk rundtsvingende gravemaskin på hjul på ca 10 tonn. Brøyt ble produsert på Jæren av Br. Søyland til midt på -80 tallet, før den ble solgt til Åkermann, som senere ble Volvo. Denne X2'en var utstyrt med framgraver, dvs at skuffa vendte forover, bort fra maskinen. En av elevene klarte å kappe ventilen på et av dekkene med skuffa. Det er i teori og praksis ikke mulig, for skuffa når ikke så langt inn til maskinen, men han gjorde det. Så det er godt mulig at du bare har vært uheldig Gixx.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ok nå har jeg vært "utrolig" kreativ
Gikk innpå pirelli.no og fant forhandlere i Akershus. Nærmeste forhandler er rett borti høgget her så jeg ringte dem nå. Kom til en hyggelig dame som hjalp meg med å finne dekket, hvilket de hadde, men hun satt på hovedkontoret så hun kunne desverre ikke hjelpe med pris og omlegging osv, men hun skulle huke tak i en kar som skulle ringe meg opp igjen. Venter spent 

-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Ser du gutt, bare å bruke mellomrommet mellom øra til mer enn å holde avstanden mellom øra konstant, så går alt som på skinner 

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ha karen ringte tilbake nå(veldig bra, så dette er god service
) Han sa 1400kr for dekk + omlegging
Nå ble jeg glad inni meg hehe. Han sa at de ikke er autorisert MC verksted så jeg måtte ta av hjulet selv og komme med bare dekk + felg. Det skal jeg nok få fiksa. Tror jeg fyker ned i garasjen som en rakett nå. So long 

Oppdatering: Ja da har jeg fått av bakhjulet etter mye om og men. Prøvde å bruke en stol som bukk, men den var for høy selvsagt. Stakk inn på Kiwi'n og kjøpte en bruskasse, og den funka glim den. Jeg har vært og leverte hjulet nå og han karen sa til meg at det er nok slange der pga at det er eikefelg. Uten slange ville luften ha siget ut, så da begynte hodet å tenke litt. Kanskje slangen bare har plassert seg litt merkelig inni der så selve fasongen på dekket blir påvirket av dette. Husker jo fra alle de dekksiftene jeg har gjort på tråsykler opp gjennom tidene, at etter man er ferdig så står jo sykkern fremdeles på hodet. Når man har pumpet opp dekket så snurrer man hjulet rundt og slår på dekket med en skrutrekker for å få slangen til å sette seg riktig. Jeg ringte derfor tilbake til karen, etter å ha levert dekket, og ba ham sjekke for skader først og fremst, og om ting var greit, bare fikse på slangen.
Om jeg har veldig flaks så kan det være at jeg bare behøver å betale en symbolsk sum for bryderiet, eller enda bedre, at han er så hyggelig å gjøre det gratis(regner vel ikke med det men
)
Om jeg har veldig flaks så kan det være at jeg bare behøver å betale en symbolsk sum for bryderiet, eller enda bedre, at han er så hyggelig å gjøre det gratis(regner vel ikke med det men

- orion
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
Jeg har vert og levert bak hjulet nå, det hvar tross ett hull i det på en 1-1,5cm, de sa de skulle fikse det, og sette i ny slange, men må hente hjulet i morgen, for hjulet hvar "bulket" så de måtte varme det opp på ett hvis jeg ikke fikk med meg, også måtte dette kjøle seg ned..
Totale sum 250,-
I'm happy
Totale sum 250,-

I'm happy

Turbo Dream<3
Dekket er beregnet for uten slange, men det gjør sikkert ikke noe at det er slange, og det trengs slange ettersom det er eikefelg. Slik jeg har forstått så langt
Men du Orion: 250 spenn for dekk + omlegg ? Tråsykkeldekk du har skaffa deg eller [img]http://www.fellesskapet.com/forum/image ... nk2[1].gif[/img]

Men du Orion: 250 spenn for dekk + omlegg ? Tråsykkeldekk du har skaffa deg eller [img]http://www.fellesskapet.com/forum/image ... nk2[1].gif[/img]
- orion
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
Trengte ikke kjøpe nytt dekk vettu, tror de har en måte å fikse hullet påGixxerman wrote:
Men du Orion: 250 spenn for dekk + omlegg ? Tråsykkeldekk du har skaffa deg eller

Jeg har fårresten trøsykkel også, nesten større dekk en deg gixx?

Last edited by orion on 15 Aug 2005 14:38, edited 1 time in total.
Turbo Dream<3