Onsløv's blogg - Deauville00 har byttet nick og montert horn

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

I'm back! Skumlest over 1000 poster..

Bolig ble kjøpt og overtatt i månedskiftet november/desember.
Finberegninger viser at MC-en ikke trenger å ofres! Juhu!! Madammen ville ikke ofre den i heletatt :D.
Begynte jaggu meg i ny jobb i februar og! Håper året fortsetter slik med gode ting. :D Ønsker meg mest av alt oppholdsvær store deler av året... men er vel for mye å be som sånt i Bergen :D

Hadde egentlig tenkt å MC'e til Nordkapp i år... delvis samkjøring med mine foreldre, da de har bobil, slik at de kan frakte litt klær og sånt. Vi tar hurtigruten opp, og møter de på hjemoverturen igjen. Men vi har bestemt oss for å utsette dette til neste år, pga mange andre planer som dukket opp i år, og neste år må vi kanskje oppover uansett. (Bryllup, konfirmasjon eller hva det nå var, på hennes side)

Så i år blir det nok bare noen småturer. Sikkert en til Stavanger ila sommeren, en tur til Kristiansand i mai og et par turer til Oslo, sannsynligvis i Juli begge to. Sikkert supplemert med et par helgeturer hit og dit.

Fått meg billett til Bruce Springsten på 7. juli, så ene turen blir ca da.

Som noen av dere har kanskje fått med dere, så ble kredittkortet offer for den lave pund-kursen så eksosanlegg er bestilt. Venter på å få den......burde få den snart....
Skiftet olje og filter her om dagen og fikk sin første oppstart. Ihelgen er det ut på kjøring!
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Yess...

Deilig med fint vær igjen igår. Hyggelig å hilse på alle jeg møtte langs min vei.

Rota litt rundt på kronstad, kjørte utover mot damsgård, videre mot nygård, forbi øvingsbanen, inn mot haakonsvern, forbi hilleren og tilbake mot godvik til loddefjord, satt av madammen og kjørte heim for å jobbe. Ble totalt ca 6 mil. Så da har sykkelen fått kjørt rundt 15 mil i år, hittil......
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Jøss, sålengesiden jeg har vært innom og oppdatert?

Jaja, hmm, har vært en tur til Kr-sand, som jeg har skrevet om en plass i "kjøreruter og veivalg"...

Så var det dobbelt-pining for meg forrige helg og frem til onsdagen... møtte Lordshaft på torget torsdag for over en uke siden, vi snakka litt om dekk og hvorvidt jeg burde få nye dekk pga trapping.

Kjørte hjem og da jeg skulle på jobb dagen etter, var dekket flatt... måtte bare kaste meg i buret for å komme på jobb (var allerede sent ute)...
Kom hjem fra jobb gikk jeg til verks med en gang, fant ut at det var et lite hull i dekket. Lurte på å sprøyte inn punkteringsspray, men jeg tenkte det ville bli så mye gris og greier for de osm skulle skifte dekket, så jeg bare skrudde hele hjulet av sykkelen. Måtte vente heeelt til mandag før butikkene åpnet og bruttern fikk levert dekket... men de hadde ikke dekk inne :( så da måtte jeg vente HELT til onsdag før jeg fekk tatt en tur igjen... :(

Hadde Pirelli Diablo Strada på fra før, de virket ihvertfall i ca 10k km... kunne holdt noen 1000-km til...
Nå fikk jeg Bridgestone BT-021... så får vi se hvor bra det er... har helt sikkert kjørt overdrevent pysete. Har ikke merket noe skummelt ennå ihvertfall...
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Har nå ikke kjørt så "aktivt" ennå, pga nye dekk og greier... men kommer nok etterhvert... er mest spent på våt-vei effekten disse har. Synes pirelliene var bra der, men er nok på føreren begrensningene er ....
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Skiftet bremseklosser bak igår. Dum som jeg var, sjekket jeg ikke Haynes Boken først, skrudde ut en skrue som holdt festet for calipperen, som jeg ikke trengte å gjøre... fikk skiftet klosser, og glemte denne skruen. Når jeg skulle teste bremsene, fulgte selvsagt calipperen med hjulet, med påfølgende bremseslangeklem og vridning. Måtte løsne hjulet for å få ting til å gå rundt igjen.

Men men... Lakk ikke veske, men bakbrems-slangen kan nok ha blitt svekket for det. Så får bestille meg noen stålomspunnende slanger når jeg først bestiller ;-) Koster jo bare $40 ekstra :D

Tok meg en prøvetur etterpå på 2 km... og bakbremsen bremste til hjulet sto ihvertfall, så regner med ting er i orden.

Ikke brukt sykkelen på to uker...det svir litt...
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Deauville00's blogg

Post by FV »

AJ_Twin wrote:
Den største forskjellen er sporsikkerheten; mye bedre med Avon, som knapt lar seg affisere av bl.a. langsgående asfaltkanter. Og det neste jeg la merke til umiddelbart var at sykker'n reagerer kjappere på kontrastyring og føles myre tryggere ved nedlegg og ved svingkjøring generelt; også her mer sporsikker enn tidligere.
Og vegfestet virker bunnsolid!
Jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til BT-021 og tror ganske sikkert at jeg har truffet blink til TDM'en med Avon dekkene.

Del gjerne erfaringene dine sånn etter hvert.
Jeg er i hvert fall spent på hvordan andre opplever Battlax på sine sykler.
Det er lett å oppleve det slik når man legger om nye dekk, det er jo som å få ny sykkel :D
Men jeg tviler på at det er dekket i seg selv som gir de helt store forskjellene, du hadde nok hatt samme opplevelsen med ett hvilket som helst annet nytt dekk.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Fekk jaggu meg til en tur idag og, når jeg kom hjem igjen hadde jeg fort kjørt 4 mil....

Kort oppsummert tok jeg en tur til Milde, så til torget, haugevis med sykler som rente inn, selv da jeg kjørte hjemover i 9-halv ti tiden.

Kom opp på krambua, møtte en MC'ist som pumpet med hånda nedover... sakket farten med noen få km :-k og kjørte pent og pyntelig opp sjølinjen, regna med det sto noen ved avkjørselen mot nesttun, som jeg skulle opp. Men der sto ingen, kjørte derfor videre oppover mot lagunen. Der sto en skummel bil med blålys på...og en tohjuling... jøss... en custom sykkel... noen her inne som kan fortelle resultatet?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Deauville00's blogg

Post by FV »

Var nå godt at du fikk beskjed iallefall! Alltid greit om man cruiser litt over lovlig grense :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Deauville00's blogg

Post by tshansen »

Det skulle vært påbudt for alle Mcister å pumpe nedover med hånda når det er kontroller! Og hilse pent når det er klar bane!

Ikke det at jeg kjører sånn gris hele tiden! Men jævlig surt å bli stoppet i 100 når du kunne blitt advart på forhånd. For ja, jeg ligger stort sett i 100 - 110 i 80 sona!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Pumper alltid når jeg vet om en kontroll...

Glemte å nevne at når jeg kjørte til Milde, og kjørte i rundkjøringen i birkelandskrysset for de som er kjent. Kom en blondie i en golf som ikke så meg før jeg var så nær at jeg kunne banke på sidevinduet. Tror hun ble litt skremt da hun oppdaget meg og trodde jeg var på vei inn i førerdøren hennes :D
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Jeje, får knote noe igjen her da...

Ikke så mye kjøring som jeg skulle ha ønsket i det siste. Men mye av grunnen er at det er ikke har vært så praktisk å få til.

Denne uka ville madammen på hytta... så da må jeg vel pendle... kjørte MC til jobb idag for at hun kunne kjøre bilen t hytta og lage middag til jeg kommer ut. ;-) Regnet gjennom klærene før jeg hadde fått kjørt en km. Så her blir det impregneringsbehandling. Stikker innom bur-rema på vei til hytta for å kjøpe meg en regndress jeg kan ha utenpå. Med min flaks er de vel utsolgt eller at de ikke har noe som passer.
Tenker som så at hvis jeg får regntrekket utenpå de vanlige klærene i hvertfall, så kan jeg ha kjøreklærene utenfor der igjen. Blir sannsynligvis ikke våt inni da... Blir nok mye våtveiskjøring, men så får jeg trent på det også.

Snart september... 11. september har jeg hatt lappen i 5 år... Dette er 3.dje sesongen jeg har sykkelen. Har en kompiz som er kjørelærer (foreløpig kun klasse B) så jeg har sagt at jeg kan øvelsekjøre med han etter da ;-) (Altså at jeg lærer han opp til A-lappen) komisk å tenke sånn... Vi lo litt av det begge to.

Frister veldig å kjøpe meg en billig og lett cross/offroader med skilt som jeg kan bruke vinterstid, og f.eks til øvelseskjøring med madammen :twisted:
Men pengene har bein å gå på allerede.... :-(
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Jeje, får skrible ned noe her....
Uvant å være på hytta, mens jeg drar til jobb daglig. Og å være uten nett-tilgang. Nesten så jeg vurderer å kjøpe meg mobilt-bredbånd...:D Men abstinensene tar overhånd, så jeg jukser meg med tilkobling via 3G av og til.

Jaija... her på hytta har jeg parkert biken på en felles parkeringsplass. Vanligvis parkerer jeg ved hytta, men siden jeg kjører til og fra jobb hver dag, blir det stress og kav med å kjøre den helt ned til hytta. Er redd for at det blir sleipt og glatt i alt regnet, må jo kjøre et stykke på gress. Så parkerer den oppe på parkeringsplassen. Nå er jeg typen som liker å låse sykkelen fast i noe da... og det er jo ikke noe der jeg kan låse den fast i.... så hvorfor ikke gjøre slikt:

Image
Right, ta kjettingen rundt felgen på bilen.
Klarer nå alltids å kutte av kjettingen da, men de får ihvertfall ikke biken med seg så lett...

Rundet 33k igår og da har jeg vel kjørt rundtom kjapt regnet 15k med biken siden jeg kjøpte den, dette er 3.dje sesongen jeg kjører den. Industriavfallet rundet 160k da vi var i Oslo. Litt morsomt med runde tall.

Flause... kjørte til hytta idag etter jobb.... og for første gang i min korte MC-karriere, har jeg blir forbikjørt av en MOPED! ja, MOPED, scooter til og med.. men fyren kjørte jo helt mongo da, på utsiden av biler med trafikk i mot, og oversiktlig var det ikke! Trafikken gikk jo i rundt 50, så var jo bare så vidt han kom seg forbi bilene.

Jaja. To arbdager igjen, så er det helg. Herligt. Lyst på ferie......menmen... Får vel tråkke helt til oktober og ta den planlagte uken. Tar vel gjerne noen fredager eller mandager slik at jeg får langhelg av og til og kan dra på tur. Ålesund, Stavanger og Oslo blir vel to turer jeg tar i år hvis alt går etter planen.

Har lyst å kjøre gamleveien mellom Aurland og Lærdal.... Kanskje det kan bli en forumtur en helg? Noen som blir med? Tar jo vel rundt 4 timer til Lærdal, og sikkert 4 timer tilbake...Må vel ha noen stopp med fyllinger og mat underveis. Så vet ikke om det kan være fornuftig å strekke det over to dager?

Noen som leser dette her da?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Deauville00's blogg

Post by Jeanette »

Deauville00 wrote:Har lyst å kjøre gamleveien mellom Aurland og Lærdal.... Kanskje det kan bli en forumtur en helg? Noen som blir med? Tar jo vel rundt 4 timer til Lærdal, og sikkert 4 timer tilbake...Må vel ha noen stopp med fyllinger og mat underveis. Så vet ikke om det kan være fornuftig å strekke det over to dager?

Noen som leser dette her da?
Har du kjørt der før? Hvis ikke, så skjønner jeg hvert fall godt at du vil kjøre den ruta - det er en kjempefin tur :) Kjørte der for et par uker siden, så om du vil se noen bilder er det bare å ta en titt i bloggen min. Ikke umulig med en forumtur dit nei, selv om vi østlendinger i såfall må beregne litt lenger tid på turen enn dere som kjører fra Bergen-distriktet.

Fin forankring av sykkelen btw ;-)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Deauville00's blogg

Post by Onsløv »

Ihvertfall en leser ;-)

Kjørt der før.. hmmz, nei, eg tror jeg bare har sittet på i bil når jeg var så liten at jeg diltet med foreldrene mine på bilturer om sommeren. Var kartleser for dem ;-) Husker godt at det var svingete ned til Aurland ihvertfall.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Deauville00's blogg

Post by Jeanette »

Én leser hadde du i går kveld ja, hehe ;) Du burde helt klart få med deg den veien på sykkel, bilferie med foreldrene der er ikke heeeelt det samme, tør jeg påstå!
Post Reply