KBC hjelmer - Hvem markedsfører i Norge ?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Ser denne tråden ble gjenopplivet nå. Ville bare komme med et par små innspill (må jo kommentere absolutt alt vettu).. 8)

For det første virker de Reevu hjelmene ganske geniale ja. Spesielt på r-sykler og posørsykler er speilene ganske små og har begrenset funksjonsverdi. Da må det være greit å ha "øyne i nakken" også. Det blir vel nesten som å kjøre bil med eller uten innvendig speil..! Tror kanskje det blir en sånn på meg, siden de ikke var så altfor dyre heller.

For det andre nevnte kjørelæreren min at det var gjort forskning på hvilke farger som var mest synlig i trafikken, målt i antall ulykker forårsaket av at burister ikke hadde sett mc-føreren tidsnok (eller i det hele tatt). Den "sikreste" fargen var helt klart SØLV METALLIC. Dette gjenspeilet seg også i ulykkesstatistikken for biler, hvor det viste seg at det var mindre sjangse for å bli påkjørt pga andres uoppmerksomhet dersom man hadde sølv metallic lakkert bil.. Forøvrig tror jeg at en fargesprakende KBC hjelm må være gode greier det også, i så måte. Bare en digresjon, men greit å ha i bakhodet når man velger hjelm? Den "verste" fargen må vel være svart matt..? Så vær forsiktig, alle dere førere av gamle klassiske Harleyer med svart matt halvhjelm og "flybriller", hehe! :wink:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Post by pelle »

Jeg kjøpte meg en Reevu hjelm og brukte den i går når jeg hadde landeveiskjøring og jeg må si at jeg var meget inponert av speilet i den de funket meget bra. jeg har bruk den hele tiden når jeg har øvelseskjørt, men det var i går da jeg var alene på sykkelen at jeg virkelig fikk brukt den skikkelig. :lol:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Gixxerman wrote:De har bare ikke kommet så langt, men de har alt av visirer. Det vet jeg 8)
Jeg vet dette er seint, men den mc-klær butikken på liertoppen selger KBC hjelmer bl.a. De selger også den hjelmen med bilde av han karen med pistolen. Med irdium visir. Var der og så den igår...
Den var tøff :P
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
patrick
Posts: 22
Joined: 31 May 2006 10:46
Location: lørenskog
Contact:

forhandler

Post by patrick »

gå inn på http://www.bullfighter.no har selv en kbc hjelm som jeg har bestilt derfra.. du får også kjøt visir :wink:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det har jeg selv og andre skrevet for lengst og hjelmen kjøpte jeg før jul - nå er det juni :roll:
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Post by Asfaltkongen »

Vurderer sterkt å kjøpe en KBC hjelm, fikk et bra tilbud på en i dag. Er dere med KBC fornøyde? Vider de seg mye ut etter litt tids bruk?
Post Reply