Kilamor is here!!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by RuneS »

Kilamor wrote:Takk førr det :)

Her e forresten Bike- profilen min http://www.bike.no/member/view.php?id=4144

Og et bilde av typen som kjøre bakhjul! http://www.bike.no/member/photo.php?id=8487

*glede seg te sommern* :smt049
Det gjør vi vel alle tror jeg. ;-) Sommerens høydepunkt for meg tror jeg blir tur til Østerrike, Italia, Sveits og Nürburgring.

Har så vidt det er prata med deg på bike tror jeg ? Min profil er http://www.bike.no/member/view.php?id=1624
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Det gjør vi vel alle tror jeg. ;-) Sommerens høydepunkt for meg tror jeg blir tur til Østerrike, Italia, Sveits og Nürburgring.

Har så vidt det er prata med deg på bike tror jeg ? Min profil er http://www.bike.no/member/view.php?id=1624[/quote]

Da veit eg sånn ca kem du e ja :) Bi min første tur nedover europa på sykkel, så ALT e nytt og spennende, hehe, tellme Autobahn... Glede meg te å teste toppfarta på sykkeln der. 750`ien te Tykjen klarte 288 på nåla før han mått slakk av førr en bil.. :o
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Post by Kilamor »

Nok engang har eg ikke klart å dy meg når det e snakk om handling på nett, så eg har nettopp svidd av nån kroner på en ny vindskjerm (Puig Double boble), og ei Joe Rocket Honda fleecejakke :) Sum ca 1000 spenn, og da har eg regna inn moms i prisen.. Slett ikke værst! Ikke nå eg MÅ ha, men hadd satan så lyst på..

:smt024

Referere forresten te tråd på bike angående kjedespray: http://www.bike.no/forum/thread.php?t=5497, der det ser ut te at eg nettopp ska teste ut om mangel på sådan (kjedespray) bi å skad kjedsette mitt mer enn litt gearolje, som visstnok betyr at det ska vær lettere å holde felga ect. rent.

Værste av alt e at eg har trua på det :) Funke det så har eg snart en nesten ny boks me nå teflon- kjedespray å gi bort, og den gir eg bort me et stort smil :D
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Må vel skrive litt om de siste dagers hendelser (ikke at det e såååå heftig mye) :)

Eg hadd vårfølelse igår så det holdt! E6`n va nesten tørka opp, (at den va bærr e kun saltet si ære), og det hadd gått an å lirka seg utpå den me et sikkert glis... Men så mye andre veia enn E6`n hadd det nok ikke kunna blitt kjørt, førr det ligg is og snø enda overalt.. *smøre seg inn me en tube tålmodighet*

Våren den kjem nok ;-)

Sykkeln har fått på den nye hekkplasten, og det blei nydeli!! :D

No gjenstår bære nå småplukk (spakling av orginalkåpe), før eg sende tank og lyktekåpe te lakkering... Må nesten få samme blåfarge som resten ;-)

Ellers har det kommet te en duc 749s i klubben, (the ugly duck), en kompis som har vært og handla igjen.. Så da vart det enda litt trangere i lokalet *sukk*. Har ikke helt sansen førr anna enn speedometere på den der sykkeln eg, førr DET va high teck og kult, mens selve sykkeln minne utseendemessig mer om en sportsBIL (fy- ord), enn en motorsykkel, men han e då fornøyd me invisteringa sålangt, så da får han bære enjoy :D

Ellers e no kroppen tebake i gjenge igjen etter ei ufrivillig lang helg, så no e det trening og lesing som står på ukeplanen :) mmm...
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Jau, da va helga over..

Idag har eg vært og montert på siste rest av Hong- kong plast, og har funne ut at passformen e så nesten at vi sende tanken te lakkering :) Den står no me andre ord i baksete på en bil og ska leveres imorra :) FRYKTELIG spent på det endelige resultatet!

Her e nån dårlige mobilbilda tatt av hojen mens vi prøvd å få lyktekåpa te å pass..

Image

Image

Image

*stolt*
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Veldi lite som skjer førr tia egentli.. Vente på vår, drikke seg full og ellers det som trengs førr å førr å få dagan te å gå :)

Har selvfølgeli ei laaang liste me ting som ska sjekkes og kontrolleres på sykkeln, men kjenn ikke helt eg har lyst te det, men det bi vel ;-)

Og dessuten så regna mestparten av vårfølelse bort her, og da veit eg av erfaring at arbeidslysta går og gjemm seg (nåkka den har gjort de siste dagan her iallefall) :(



Ikke nån som veit av nån RR- førera her i trondheimsområdet som eg kan få handla brukte RR- dekk av?
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Kilamor is here!!

Post by supermons »

Har du skrevet noe om hva slags farge det blir?

Ser ut som det blir kult iallefall :)
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Nei kanskje eg hadd glemt å nevn det.. Blir `01 R1 blått me vanlig svart nede på sykkeln :) VELDI fint! Og hakket mer lilla enn den "nye" R1 fargen..

Gled meg forresten te tanken e ferdilakkert så eg kan få vaska og polert heile sykkeln og tatt nån skikkelige bilda av den :) I mellomtia får eg bære bli litt susat i haue av all epoxyen eg må bruke førr å reparere orginalkåpan som e sprekka og knekt i alle retningen etter kræsjen på ACR at eg har bære lyst te å gi opp allerede før eg har begynt :shock:
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Jau jau.. Det blei en fiasko me lakkeringa av tanken iallefall. Han som hadd tatt på seg jobben begynt å sutre over støv i lakkboksen, mye arbei osv (va sikkert tanken på arbei som skræmt han ;-) ). Så no e eg på leit etter en ny lakkerer, e det nån som veit av en knakanes kjapp en te en rimelig ok pris i trondheimsområdet? E ikke interessert i å betal fletta av meg førr å få en blå tank heller :) Har no to lakkverksted eg ska innom og gi befaring på før eg bestem meg, så det e håp førr de me mytje pæng!

Ellers ikkenå nytt, har funne en som kanskje har nån sett me dekk te meg, så da e no sesongen bærga om eg får dem :) Årsavgifta e jo kommet, og va jo et eget kapittel førr seg sjøl, jævla staten.. Gjør ONDT i pængboka å ska betal førr å kjør på veia me svære hull og generellt rævva asfalt.. Men men :)

Det klør fysisk i gasshanda og no e det ikke lenge te sesongen starte sånn smått :) Må bære få ferdi sykkeln først :smt050
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Ah, det ordna seg :) Levert tanken idag på Spray Billakk på Lade, eneste sjappa i byen (som eg va innom) og som tok mindre enn 3000 NOK førr å lakke den.. Og gla e eg førr det :) No bi den no ferdi iløpet av tre te fire uker iallefall, så eg går nok glipp av den aller første sesongstarten, men heng på hakk i hæl ;-)

Eg får kanskje førstturen på TØRR asfalt i år \:D/
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Shortybebeh »

Kilamor wrote:
Eg får kanskje førstturen på TØRR asfalt i år \:D/
Ikke verst det heller! ;-)
Kommer ikke ned bakken her jeg, så jeg joiner deg med den tror jeg! 8)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Hehe, ja det e godt å hør at man ikke e aleina om å starte seint ;-) Idag så ser det no mørkt ut førr tili sesongstart her iallefall, snye som f**!!

Men til gjengjeld har eg handla tre KISS- billetta te konserten i Oslo! Ûberhappy!! :D \:D/

No kan helga starte ;-)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Mmmm, sol og sommer er etterlengtet nå!!

Siste planlegging av Europatur er vel at vi har kommet frem til å ha base ved Gardasjøen. Derifra har vi kort avstand til alpepass og storbyer som Milano :)

Det er heller ikke lange veiene ned til Ducatifabrikk, Ferrarifabrikken med museum og Lamborghinifabrikken (og et par andre fabrikker og forhandlere jeg ikke har hørt om engang, men som gutta boyzn jeg skal reise med har full kontroll på ;-) )

En annen ting vi skal prøve å få med oss er et SBK- løp på Misano- banen i Italia \:D/

Ligger an til en panzerferie dette her, så kom gjerne med flere forslag på ting jeg og karan bør få me oss :)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Kilamor »

Litt bedre bilde av sykkeln sånn som den står, og et par bilder av dekaltrimmen ;-)

Meg og Roar er fryktelig opptatt med noe..:

Image

Et detaljbilde av en av de andre syklene, (jeg øver på å få tatt bilder med fuzzy bakgrunn):

Image

Dekaltrim, første bilde:

Image

Dekaltrim, andre bilde:

Image

Og siste dekaltrim ;-) :

Image
#Suzuki GSXR 750, K6
Gixxerman

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Gixxerman »

Angående kjedespray og dritt på felgen, kan jeg anbefale Profi Drylube. Det er en tørrspray som funker som rakkern. Husk bare å rengjøre kjedet nøye før du starter å bruke det.
Post Reply