mulig du har lest denne før, men om du har en time eller to til overs (noe jeg tror du har innimellom )
Her er iallefall en kar som har kjørt Route de Grande Alpes, med diverse avstikkere til severdigheter i nærheten. http://advrider.com/index.php?threads/r ... d.1182662/
Jeg har lest den reiseskildringen, og selv med gebrokken engelskfransk er det knallbra. Bildene snakker dessuten sitt eget språk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg: http://www.kant1.no
Reply
Nei jeg har ikke tittet på denne tidligere, (eller kansje jeg har glemt det)
Men etter å ha lest de første postene hans, har jeg bestemt at den godeste Kryz fortjener
en god flik av min tid.
Mao. Denne skal leses
Har fått bestilt meg hotell i Flensburg nå. Jeg blir å kjøre hjemmefra tidlig på morgen og tar ferga fra Kristiansand 16:30-19:45. Håper på å være i Flensburg rundt midnatt. Videre til Alpene blir det nok strake vegen til alpene foruten om stopp for bensinfylling. Til nå har jeg kaaanskje kopiert litt hos Onkel, i alle fall frem til Grossglockner. Noe lengre enn det har jeg ikke kommet lenger, holder på å lage kart som jeg legger inn på MyRouteApp, heter Trondgv der for de som vil se litt mer og kanskje komme med tips. Kommer nok mer i løpet av helga/uka.
Da har jeg også startet på turen gjennom Europa. Sitter på superspeed fra Larvik til Hirtshals nå, og skal se om jeg rekker så langt som Hannover I dag. Første dag blir transportetappe. traff en Ungarer bosatt i Norge, som skal sette sykkelen på toget i Hamburg og til Wien. Det høres ut som en god idé, men vil jo kjøre og se mest mulig. har ikke booket hotell ennå, men det kan vel ikke være så vanskelig å finne noe. Lastet ned en App, Motorradtreff, som ser veldig oversiktlig og grei ut, med tanke på å finne hoteller, mc butikker og lignende...
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
1: kjøp og bruk solkrem i trynet før det er for seint Man blir like griserød igennom visirglasset
2: Pass på å veksle/ta ut og ta vare på en 50-100 euro i småsedler 5/10€
Du kommer før eller siden fram til en bensinstasjon som nekter å ta alt du har av kort,
å da er det kun småsedler som redder deg
ojda wrote:To gode råd til førstegangs alpefarere:
1: kjøp og bruk solkrem i trynet før det er for seint Man blir like griserød igennom visirglasset
2: Pass på å veksle/ta ut og ta vare på en 50-100 euro i småsedler 5/10€
Du kommer før eller siden fram til en bensinstasjon som nekter å ta alt du har av kort,
å da er det kun småsedler som redder deg
Jeg vet ikke hvorfor det står 5/10€, for det jeg mente å skrive var 10/20€ Er visst litt varmt for en stakkar
Sjøl pakka jeg 30 10€ sedler i veska i dag
Da er jeg sikker
Men det skal du ha onkel... Å ha det så travelt før en tur som er planlagt så lenge, det skal godt gjøres God tur! Det er allerede begynt å tikke inn snap og annen drit for å plage meg! Måtte Øllet være surt og helt tomt for nutella i hele europa
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
ojda wrote:God tur Olav å Stian
Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt Pussig!
Å kan dere egentlig fatte at noen heller vil ha ny bil
Kjør vakkert
Den der var under beltet Bamsefar Skal kjøpe meg et skrapelodd i dag. Kjører jeg av med storpremie så kommer jeg
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app