Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - helgetur og 30' km s. 230 :)

Post by Jeanette »

I går ble det endelig tid til en Grava-tur igjen! På Ryen traff jeg Shorty, Ninja Turtle, eksosrypa til NT (som jeg ikke husker navnet på..), Attila, BB og Fzsline. Sistnevnte skulle bare overlevere meg en guidebok før hun fartet videre, mens vi andre dro til Grava. I likhet med sør-Norge ellers var det temmelig varmt også på TG i går, så vi fant oss raskt en plass i skyggen med hendene fulle av is og noe kaldt å drikke :) Freddie dukket opp etter hvert, og vi slo også av en liten prat med Bimma.

Image

Image

Image
Attila, Shorty, NT og BB.

Image

Etter hvert gikk turen inn til Karl Johan der vi kjøpte enda mer is - hva annet skal man gjøre i varmen? :-k Softis og kule-is, nam! Surra litt rundt nede i Oslo før vi stakk hvert til vårt. Yrende mc-liv begge steder, om enn noe tendens til ferieavvikling på TG. En fin kveld på to hjul, selv om det beste var vel å kjøle seg ned på E18 på hjemveien.. ;)

Image

Image

Image

Image

Da jeg forhåpentligvis er på en ny tur til uka, og TG har feriestengt fra den 10., så var dette siste Grava-sjans på noen uker. Får satse på at jeg rekker noen turer til i slutten av juli/august før jeg flytter :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Jeanette »

Hmm hmm! Til uka er det mulig det blir en ny liten tur, og planen er å kjøre nedover vestkysten av Sverige. Det er bare snakk om en 2-dagerstur, så har dere noen tips til hvor det er fint å kjøre/stoppe? Enten for stopp underveis eller for overnatting? Deretter går turen inn i Sverige og nordover igjen - noen forslag til fine veier? Jeg har allerede googlet veier med Google Maps, men om noen har noen anbefalinger, setter jeg pris på det.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by carboy »

Må forresten se og komme meg en tur til grava selv snart føler jeg.

Var et kult intervju med bike jeanette :D og likte tur referatet ditt også med bildene =D>
-Carboy-
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Galilee »

Jeanette wrote:Hmm hmm! Til uka er det mulig det blir en ny liten tur, og planen er å kjøre nedover vestkysten av Sverige. Det er bare snakk om en 2-dagerstur, så har dere noen tips til hvor det er fint å kjøre/stoppe? Enten for stopp underveis eller for overnatting? Deretter går turen inn i Sverige og nordover igjen - noen forslag til fine veier? Jeg har allerede googlet veier med Google Maps, men om noen har noen anbefalinger, setter jeg pris på det.
Her finner du bra mc-veier i Sverige: http://sporthoj.com/vagar/
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by EspenL »

Jeanette wrote:....så har dere noen tips til hvor det er fint å kjøre/stoppe?
Hvis du er glad i is (og det er du jo :D ) og er i nærheten av Halmstad, stikk innom World of Riccardo.
Ligger på en gård midt ute på landsbygda. Mener å huske at det er ganske fine MC-veier rundt der også. :D

Ellers bugner det jo over av fine campingplasser med tilhørende strender på vestkysten av Sverige hvis du har planer om å telte.

:D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Jeanette »

Takker for tips gutter! Og jepp, is er nam :smt050 Ser det er meldt ganske mye dårligere vær til uka, så turen blir evt. på sparket, men tipsene har jeg jo til senere!

Ellers må jeg dele en gladnyhet med dere - jeg har fått bosted i Amsterdam!! Leiestart 3. august, så nå begynner flyttinga å bli ganske mye mer virkelig :smt101 :smt003 Spennende, spennende!!
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Lølle »

så spennende!
Sverige... du kjører jo lenger enn de fleste per dag, men kysten nedover er jo fin.
Hvis du tar inn gjennom Strømstad sentrum, forbi ferga og videre, så er du igang.
Grebbestad er en fin liten by hvor du kan shoppe litt og spise is. Vi har erfart Grebbis et par helger og det er liv...
Men hvis du bare reiser med livat'e folk, så blir det jo det... :-)
Image
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Jeanette »

Ja, nå som bosted er i boks begynner virkelig ting å falle på plass! Litt skummelt, men veldig moro og spennende :D Har lenge følt at det er "lenge" til jeg skal dra, men nå går det virkelig fort 8-[

Ang. turen denne uka, så er ikke akkurat værmeldinga på vår side.. Jeg hadde laget ei passendes rute for Gorgeous og meg nedover kysten av Sverige, men i pissregn er ikke akkurat kysten noen sommeridyll. Så mest sannsynlig utsetter vi turen og tar den på sparket senere i sommer.

Har ellers hatt en deilig helg nå, med slaraffenliv, bading, grilling og en del mc-kjøring (egentlig en del kjøring generelt hele denne uka). Og takk til Småkjeltringen for noen herlige smil og latterkick etter prøvekjøring i går ;) :twisted: Ferie er digg! :D
User avatar
Night Rider
Posts: 84
Joined: 14 Jun 2007 14:27
MC: F800S 2007

X Suzuki SV 650 K3
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - en tung tid :(

Post by Night Rider »

Jeanette wrote: Fikk forespørsel om å bli Bike.no-profilen i midten av mai, så det var moro å endelig se det på trykk :D

Image
Bra bilde! O:)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Jeanette »

Ja, ikke sant? Flink fotograf! 8)

Og beste motorsykkelminnet mitt bringer vel også minner? ;)
User avatar
Night Rider
Posts: 84
Joined: 14 Jun 2007 14:27
MC: F800S 2007

X Suzuki SV 650 K3
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Night Rider »

Absolutt! Et av mine beste også, ingen tvil om det. ;-)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Jeanette »

Det er fortsatt flere veier jeg har lyst til å oppdage her i Norge, og veier jeg vil kjøre på nytt, så jeg håper å få kjørt noen turer til før jeg stikker utenlands. Norge er et herlig ferieland om sommeren, og vestlandsturen vår var vel turen som ga den første smakebiten :) Kan vel trygt si at jeg er hakket mer kjent rundt om nå også, enn jeg var før jeg tok mc-lappen!
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Gorgeous »

Gleder meg veeldig til vi skal på tur snuppa :D \:D/ \:D/ Håper det blir en fin "på sparket" tur \:D/
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Jeanette »

Ja, det blir kos!! Blir moro å se deg på HD (?!) også, om det blir det O:) Hihi! Får prates utover, og ta det på sparket når været er litt mer trivelig!
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Jeanette sin blogg - vestkysten av Sverige - tips?!

Post by Gorgeous »

Jeanette wrote:Ja, det blir kos!! Blir moro å se deg på HD (?!) også, om det blir det O:) Hihi! Får prates utover, og ta det på sparket når været er litt mer trivelig!
Blir kanskje heller en Buell, uten å få alle på nakken her hihi :lol: Jeg får prøve alt han har i butikken hver dag fremover, så får jeg se hvilken "tursykkel" jeg ender opp med! Kanskje det blir en sykkel til på meg?? Haha neeh
Ser for meg kjøring langs kysten med baaaading og sol hihi :D
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Post Reply