Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - sommer :)

Post by Jeanette »

Buell er kule sykler, hadde vært moro å prøve det en gang! Kanskje jeg kan spørre pent om å få prøve en liten tur om du låner med deg? O:) Som jeg sa på msn så fant jeg en fin rute langs kysten av Sverige, så får vi bare finne noe overnatting rundt der jeg tenkte vi kunne stoppe den første dagen. Har ikke sett så mye på den andre etappa ennå (hjemover), men får prøve å finne en grei vei innaskjærs også.
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Jeanette sin blogg - sommer :)

Post by Gorgeous »

Jeanette wrote:Buell er kule sykler, hadde vært moro å prøve det en gang! Kanskje jeg kan spørre pent om å få prøve en liten tur om du låner med deg? O:) Som jeg sa på msn så fant jeg en fin rute langs kysten av Sverige, så får vi bare finne noe overnatting rundt der jeg tenkte vi kunne stoppe den første dagen. Har ikke sett så mye på den andre etappa ennå (hjemover), men får prøve å finne en grei vei innaskjærs også.
Det går nok fint serru ;) Jepp høres ut som en fin plan med ruten! Gleder meg veldig :D
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - sommer :)

Post by Jeanette »

Helluuu!

Det er lenge siden jeg har skrevet noe særlig nå. De siste ukene har gått med til litt av hvert. Forholdsvis lite mc-kjøring, men likevel mange fine opplevelser. Forrige søndag dro bl.a. mamma og jeg en tur til Tallinn for å koble av litt, og vi hadde noen fine dager der. Shopping, sightseeing og turistliv =)

I helga som var nå derimot, var jeg ute på to hjul igjen. Sammen med Freddie, Småkjeltringen og Lølle var målet for turen konsert med Postgirobygget på Wrigthegaarden i Langesund på lørdag, og vi bestemte oss raskt for å ta hele helga nede i sør. Etter å ha ringt ganske mye rundt fikk jeg ordnet overnatting på Korvetten hotell i Brevik, så det var målet for turen ned på fredag. Jeg møtte først Småkjeltringen og Lølle i Hyggen, og vi kjørte til Sande der vi møtte Freddie. Fra Sande kjørte vi en fin omvei ned til Brevik slik at vi fikk med oss et par perler av strekninger som Freddie og jeg oppdaget tidligere i sommer. Vi stoppet også en stund i Stavern der vi møtte BB og en kompis, og var ikke fremme på hotellet før i 23-tiden på kvelden grunnet det vi får kalle "upraktiske omveier" :lol: Til sammen en tur på drøye 25 mil fra Langhus.

Image
Vindfjelltunet.

Image
Fredagens rute - sånn ca.

Lørdag viste været seg fra sin "beste" side, så vi fortsatte ganske fort der vi slapp - med drikke (og mat) på Sjøloftet nede på brygga i Brevik. Dette stedet kan trygt anbefales - god stemning, kjempehyggelig betjening og god mat! :D Og takket være bartender Terje har vi nå fått en drink som heter "Hips'n'Tits" 8) Utpå kvelden tok vi bussen til Langesund, og i striregnet hadde vi en herlig kveld på konsert. Makan til stemning skal man lete lenge etter!!

I går ble det en taktisk sen avreise fra Brevik, og med unntak av noen våte veier var det stort sett ikke mer enn (litt) yr vi møtte på veien hjem. Turen gikk om Skien og Nordagutu til Notodden der vi spiste middag, og deretter mot Hvittingfoss, Hanekleiva og Sande før vi dro hvert til vårt. Jeg møtte pøsregnet ved Vinterbro, men da var det jo uansett ikke lange veien hjem. Totalt ble det 51,5 mil i helga - en helg som rett og slett har vært helt super \:D/

Image
Fra hotellet.

Image
Korvetten hotell - helt grei standard!

Image
Småkjeltringen og Lølle nede i Brevik.

Image

Image
Hjemturen i går.

Takk for en super tur folkens!
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Jeanette sin blogg - sommer :)

Post by Lølle »

Selv takk :-)
Godt å ha en dyktig referent ;-)
Image
Image
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Jeanette sin blogg - sommer :)

Post by Galilee »

B til C er min desiderte favorittvei her i området (Vestfold, Telemark)
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: Jeanette sin blogg - sommer :)

Post by Kelso »

Glad det regna på lørdag jeg, da det regnet :) Men skulle gjærne vært på konserten!
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Jeanette sin blogg - sommer :)

Post by RedRocket »

Høres ut som dere hadde en super tur! Flotte bilder!
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Jeanette sin blogg - sommer :)

Post by Shortybebeh »

Koselig med bilder Jeanette. Og kult med drinken.
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - sommer :)

Post by Jeanette »

Dagene flyr, og Jeanette koser seg med ferie! Etter helga i Brevik gikk det ikke mer enn et par dager før jeg var ute og kjørte igjen. Jeg tok med meg Småkjeltringen og dro til Høiden MC i Moss, der vi fikk prøvekjøre noen sykler. For min del var både VFR og Bandit 1250 S sykler jeg hadde kjørt før og som ikke var sååå spennende å kjøre igjen, men prøvekjøringens høydepunkt for oss begge var helt klart CBR1000RR :D Fy flate for en sykkel!! Vi kjørte den samme runden som jeg tok på prøvekjøring med Gorgeous i mai (rundt om ved Moss, Rygge og Larkollen, og en tur på E6 for å teste litt), og Firebladen fikk virkelig frem smilet i meg :smt083 Jeg oppdager visst stadig nye sider ved meg selv, for jammen var det moro!! Med andre ord så var vi to mildt sagt fornøyde jenter som kjørte derfra på våre egne, daffe sykler etter en stund hos Høiden..

Image

Image

Image
Fornøyde!! :D

Dagen etter prøvekjøringa gikk turen til hytta i Lyngdal, og jeg var der i 8 dager. Turen ble med bil av praktiske grunner, og det var som alltid helt herlig å være tilbake på hytta. Nå hadde jeg i tillegg ikke vært der på 3 år, så det var godt å være tilbake. Selv om været ikke var det beste var det noen deilige dager; med bading, roing, turgåing og bærplukking. Hytta er det jeg kaller en ekte hytte - med drikkevann fra brønn, strøm fra solcellepanel og kokeplater og kjøleskap på propan. TV har vi ikke, og mobilen slås av. Digg! På hjemveien på torsdag gikk turen innom Lindesnes, og som dere kanskje husker så var det den dagen det var skikkelig uvær her på østlandet. Helt i sør var det meldt opp mot storm utover kvelden, så det blåste ganske så friskt nede ved fyret.

Image
Hytta vår, Blaasenborg :)

Image
I vinden på Lindesnes.

Image
Snart!

Image

Det som uansett har vært sommerens, og jeg tror det også må være mitt aller største adrenalinkicket noensinne, er strikkhoppet jeg tok på lørdag. Sammen med Freddie kjørte jeg sykkel opp til Rjukan og Vemorkbrua for å hoppe. Jeg har vært skeptisk til strikkhopp og har hatt mer lyst til tandem i fallskjerm, men jeg kan love dere at jeg skal hoppe strikk igjen. Fy flate så kult!! Det var et adrenalinkick uten like, og helt fantastisk :D Jeg fløy i flere timer etterpå jeg.. Det er 84 meter ned i juvet, og man oppnår en hastighet på ca 110 km/t i fritt fall før strikken strammes. Wiiiiiiiiiiiiih!!! :smt050

Image
Konsentrert ja..

Image

Image
:D :D

Må nesten nevne at vi traff på supermons der oppe også, sammen med kjæresten hans og en gjeng. Det var ikke akkurat forventet å treffe på kjentfolk der oppe, så det var hyggelig! Vi kom fint timet også, siden de straks skulle hoppe :)

Image
Supermons gjøres klar.

Ellers så ble strikkhoppet mitt ekstra langt da.. Når man skal opp igjen, fires det ned et tau med en krok som man skal feste på seg mens man henger der og dingler opp-ned, slik at man får kroppen i normal posisjon (hodet opp). Jeg gjorde dette, men så viste det seg at det var en knute på tauet. Dermed måtte kroken av igjen, tauet opp til brua, og så fires ned til meg på nytt. Så jeg fikk da hvert fall god tid til å nyte utsikten :lol: Det gikk helt bra det altså, og jeg ble spurt med én gang da jeg kom opp om alt var ok med meg. Profesjonelle de som driver det!

Uansett: Strikkhopp anbefales!! :D

I morgen går turen til Amsterdam for første gang for å hente hybelnøkkel og organisere litt, og så flytter jeg om ca 3 uker. Dæven som tida flyr.. :shock:
User avatar
Kinsei
Posts: 128
Joined: 04 May 2009 22:59
MC: 05 Yamaha YZF R6

Post by Kinsei »

Artig å lese om strikkhoppet ditt!

Har selv vurdert å dra dit etter å ha hoppet i Thailand ved juletider! Det var også helt sykt bra, selv om det "bare" var 50 m.
Kjente det kriblet i magen nå gitt ;)
Never ride faster than your angel can fly...
Give Me Fuel. Give Me Fire. Give Me That Which I Desire.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Jeanette sin blogg - adrenalinkick!!! :D (s. 232)

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Så jævlig gøyt ut :)
Men er ikke en veldig stor fan av og falle store høyder å bli skutt opp igjen ... :roll:
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Jeanette sin blogg - adrenalinkick!!! :D (s. 232)

Post by Shortybebeh »

Du er gæærn Jeanette!! :shock:

Og tøff... 8)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Jeanette sin blogg - adrenalinkick!!! :D (s. 232)

Post by supermons »

Var tøff den CBRen, skjønner godt at du likte den :)

Morro å treffe dere oppe der! Stjeler bildet du tok av meg også jeg ;)
User avatar
Paiwani
Posts: 232
Joined: 07 Mar 2008 21:37
MC: Derbi gpr 125R 2006mod.

Re: Jeanette sin blogg - adrenalinkick!!! :D (s. 232)

Post by Paiwani »

Var sånn 5minutter unna den brua på torsdag. Men fant aldri ut hvem man skulle ringe for å hooke opp strikkhopp :(
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jeanette sin blogg - adrenalinkick!!! :D (s. 232)

Post by tshansen »

Gratulere med ditt første hopp ;-) Var det ikke deilig ;-) Makan til adrenalin kick skal du lete lenge etter. Personlig syns jeg det var hakket sykere å bli skutt opp i strikk, da du er vektløs en stund å står helt stille på toppen ;-) Da koker det godt i blodet.

Ser du driver å lukter på R-sykkel, er det "fare" for at det blir invistering av hissigere maskin når du er ferdig å studere? hehe.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply