Rimol's - Honda CBR 1000RR Fireblade

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Rimol's Blogg - Kawasaki Zx6

Post by erazar »

Rimol wrote: Har fått tatt bilde med blinklys på undertrayen nå ;-)
Håper at du blir fornøyd? :P
Så bra ut det :) klart jeg er fornøyd :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Rimol's Blogg - Kawasaki Zx6

Post by Rimol »

bengtern wrote:så nice ut :twisted: er det led eller diode blinklys?
Begge deler :P Som RH Racing sier så er LED en forkortelse av Light Emitting Diode. Dens egenskap et at den fragir seg lys når det føres strøm i "riktig" retning på dioden. Mens en vanlig diode lyser ikke noe så helst... så jeg vil nok si at LED er den riktige ordet når det gjelder slike lys ;-)
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Rimol's Blogg - Kawasaki Zx6

Post by Rimol »

Kom nettopp in på hotellet i Molde nå. Har vært på Aker stadion og sett at Rosenborg har sikret seg sitt 21 seriegull.
Fantastisk bra at gullet ble sikret her i Molde \:D/
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by Rimol »

Da er sessongen i gang for min del. ble årets første kjøretur i går vel.. var bøtt på veiene og litt småkaldt men der var godt å komme igang igjenn ;-)
Km før første kjøretur var på 27 634. Ikke mye for en 2000 modell men det blir nok flere etter hvert ;-)

I vinter har jeg ikke gjort stor på sykkelen, skifa kjede og drevsett, det er vel alt.
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by Jarle »

Ikke noe som er bedre enn å komme igang igjen...
Tok selv ut min på mandagen \:D/

Men har jo stått i garasjen siden da og da :?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by Rimol »

Utrolig dårlig start på sessongen i år! var ut og kjøre med noen kompiser i dag og dama bakpå. Vi var på vei ut på jernbaneovergangen i Storlien, han forran bremset ned idet han kjørte over og det samme skulle jeg og gjøre,
Men jeg klarte selvfølgelig å bremse på en liten grusflekk slik at framhjulet dro seg unna og jeg og dama gikk i bakken. Ble riper på høre side av biken ellers var det ingenting som ble ødelagt og kawan er kjørbar, kjørte hele veien hjem uten problemer, det hele kjedde jo i bare 20-30 km/t. Gikk heldigvis bra med meg og dama også ;-)

Nå er det bestilling av plastikk som står på tur. tipper at jeg kjøper meg noe slikt i løpet av kvelden, http://global.ebay.com/Fairing_for_Kawa ... 11625/item
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by lintho »

Husket du å gjøre som lærte på kjøreskolen; Har du blikket framover går det fint å låse framhjulet. Dog kjedelig om du svingte samtidig. Bra å høre at det ikke ble mye skader. Sykkelen min fikk et velt i fjor ute hos meg etter å ha stått rett foran inngangsdøra mi i intet mer enn 3 minutter. Noen hadde veltet den og stukket av :(
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by Lord Erik »

Utrolig surt å høre. Det er ikke hvordan man vil starte sesongen. Har du bilder av skadene? Bra å høre at dere er OK begge to, det er tross alt det viktigste!
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by Rimol »

lintho wrote:Husket du å gjøre som lærte på kjøreskolen; Har du blikket framover går det fint å låse framhjulet. Dog kjedelig om du svingte samtidig. Bra å høre at det ikke ble mye skader. Sykkelen min fikk et velt i fjor ute hos meg etter å ha stått rett foran inngangsdøra mi i intet mer enn 3 minutter. Noen hadde veltet den og stukket av :(
Svingte samtidig så jeg hadde ikke noen sjangs egentli.. ingen forvarsel eller noe.. gikk bare rett ned i bakken..
Lord Erik wrote:Utrolig surt å høre. Det er ikke hvordan man vil starte sesongen. Har du bilder av skadene? Bra å høre at dere er OK begge to, det er tross alt det viktigste!
Legger ut bilder neste helg, drar bort i morgen og gidda ikke å ta bilder i dag. men det er ikke store skader. må ha nytt kåpesett, speil og blinklys..
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by Hawken »

Synd med sykkelen, men bra det gikk såpass bra med deg og dama. Har vært borti noe lignende selv en gang, men det var på scooteren jeg hadde. Har holdt et godt øye med veiene når jeg har vært ute å kjørt i helgen, men ser faktisk ut til at det meste av grusen er tatt bort fra gaten i alle fall her i byen!
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by supermons »

Godt det gikk bra med dere!

Ser kult ut det kåpesettet da :)
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by erazar »

Hawken wrote:Har vært borti noe lignende selv en gang, men det var på scooteren jeg hadde.
Da er vi to! Lav fart + skarp sving + grus + 16 år = oppskrapte knær

Godt å høre at det gikk bra med dere! Var det korrekt antrekk som gjorde at skrubbsårene uteble eller? ;-) Synes også det kåpesettet så bra ut!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by Rimol »

erazar wrote:
Hawken wrote:Har vært borti noe lignende selv en gang, men det var på scooteren jeg hadde.
Da er vi to! Lav fart + skarp sving + grus + 16 år = oppskrapte knær

Godt å høre at det gikk bra med dere! Var det korrekt antrekk som gjorde at skrubbsårene uteble eller? ;-) Synes også det kåpesettet så bra ut!
Ja. dama hadde ikke på sikkelig klær og fikk noen små skrubbsår + at hu ødela genser'n.. jeg hadde på skinndressen så jeg kjente nesten ingenting. Kåpesettet er bestilt men tar nok lang tid før det kommer... heldigvis er jo sykkelen kjørbar slik at jeg kan kjøre alikevell. Har nok ingen posør faktor på biken nå da :lol:
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by Desmo-Dude »

Da håper jeg at du ikke tar med deg dama bakpå uten skikkelig kjøreutstyr neste gang.Ble kanskje bare skrubbsår i 20 km/t ,men hva om det hadde vært 60 eller 80?Ikke meninga å rekke noen moralsk pekefinger her,men fort gjort at det skjer noe når man kjører på 2 hjul.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Rimol's - Da er sessongen igang!

Post by Rimol »

Desmo-Dude wrote:Da håper jeg at du ikke tar med deg dama bakpå uten skikkelig kjøreutstyr neste gang.Ble kanskje bare skrubbsår i 20 km/t ,men hva om det hadde vært 60 eller 80?Ikke meninga å rekke noen moralsk pekefinger her,men fort gjort at det skjer noe når man kjører på 2 hjul.
Kjønner hva du tenker men vi handler ikke kjøreutstyr til flere tusen til dama når vi ikke har vært sammen så lenge, kjipe penger hvis det blir slutt osv. men neste år skal hu bynne med oppkjøring selv og da blir det innkjøp i løpet av året...

Har bestilt en del deler nå, trur at jeg skal få fiksa den opp ganske bra igjenn 8)

Nytt kåpesett:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0285311625

Nytt sete: (Måtte bare ha!)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0400154069

Nye speil:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0518601426

Og nye "bar ends":
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=

Må bare bestille opp blinkers, nye kåpesruer, hendler og fothvilere så er det nesten ingen merker igjenn etter fallet \:D/ Som jeg vet om enda da.. skal gå over biken bedre i helga :-k
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Post Reply